Športnik z električnim pogonom

Renaultova športna znamka Alpine bo od leta 2026 kupcem ponujala zgolj avtomobile na električni pogon. Pred nekaj dnevi so predstavili svoj prvi stoodstotni električni model na osnovi ponovno obujenega A110.

Francozi so od 2024 napovedali tri električne modele, do takrat pa 
bo A110 testno okolje za električni pogon.
Francozi so od 2024 napovedali tri električne modele, do takrat pa bo A110 testno okolje za električni pogon. 

Ime e-ternite izhaja iz francoske besede za večnost, Luca di Meo, šef znamke, pa je enkrat omenil, da želi z elektrifikacijo Alpine ime ohraniti za vedno. Originalni A110, seveda ne kot isti model, je na trgu že 60 let in avto, ki so ga uradno predstavili pretekli konec tedna na dirki F1 v Franciji, je samo zadnja generacija. Javnost bo sicer začudena, saj kljub elektrifikaciji vidnejših sprememb na zunanjosti ni. Električni A110 izdajajo drugačne luči, posebno satovje na zadnji šipi in odsotnost izpušnih cevi. In ja, ima sončno streho - dve karbonski plošči stran in sonce sije na potnike. V notranjosti ne boste našli običajnega multimedijskega vmesnika, pač pa tablico, ki jo lahko vzamete s sabo domov, pri Renaultu pa pravijo, da na ta način lažje ohranjajo stvari sveže - domnevno s tem mislijo, da lahko tako nadgradimo vsebine. Srce e-ternite je električni motor s 178 kilovati moči, kar je malce manj kot pri običajnem bencinsko gnanem A110. So pa zmogljivosti spodobne in podobne - do stotice pospeši v 4,5 sekunde, kar je desetinko slabše od GT različice in tri od S. Končna hitrost je omejena na 250 km/h. Avto je sicer za 250 kilogramov težji od običajnega A110 in tehta 1378 kilogramov. Motor poganja zadnji kolesi, je pa zanimivo vmes še dvostopenjski DCT, ki lažje prenaša 300 Nm navora. Možje pri Alpine pravijo, da je menjalnik tu zaradi kompromisa med pospeškom in končno hitrostjo, pa tudi, da se elektrika porablja bolj učinkovito. Baterije je za e-ternite prispeval Megane E-Tech, le preoblikovati so jih morali - štiri celice so spredaj, osem jih je zadaj, ne zaradi prostora, pač pa tudi uravnoteženosti. Kapaciteta baterij znaša 60 kWh, kar po tovarniških meritvah obljublja do 420 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Kot zapisano, je električni A110 vaja za prihodnje modele. Prvi pravi EV prihaja 2024 in bo športna elektro različica renaulta 5, leto pozneje prihaja križanec GT X-over, ki bo v sorodu z meganom e-tech in Nissanom ariyo, 2026 pa končno prihaja nova generacija A110.


Najbolj brano