Družinski super hitri karavan

Bavarci so v ponudbo nabritih M modelov zdaj uvrstili karavansko izvedbo serije 3. Ker je čez nekaj let napovedan prehod na elektromobilnost, je bil zdaj očitno najboljši možen trenutek, da tak tip avtomobila pošljejo na trg in z njim spišejo dobro zgodbo oziroma še boljši posel.

Po dolgih mesecih čakanja so pri BMW predstavili najnovejšega 
člana družine M. Gre za karavansko izvedbo modela M3 (G81), ki ga 
do zdaj še niso imeli v redni ponudbi. Foto: BMW
Po dolgih mesecih čakanja so pri BMW predstavili najnovejšega člana družine M. Gre za karavansko izvedbo modela M3 (G81), ki ga do zdaj še niso imeli v redni ponudbi. Foto: BMW

Nemci so že pred časom napovedali, da nameravajo M3 touringa predstaviti na nedavnem festivalu hitrosti v angleškem Goodwoodu. Jasno, ker je to prav dirkaški spektakel in ker se to spodobi za takšen avtomobil. Športnika z veliko prostora bodo izdelovali v tovarni v Münchnu, naročila zanj bodo začeli zbirati septembra, prve predaje kupcem po Evropi pa bodo decembra oziroma januarja prihodnje leto. To so bile prve besede ob predstavitvi. Zdaj pa se mu velja posvetiti nekoliko bolj podrobno. Tako kot limuzini so tudi karavanu (na voljo le v competition izvedbi) pod sprednji pokrov vgradili trilitrski twin turbo šestvaljnik s 375 kilovati moči (510 KM), ki je povezan z osemstopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom, slednji pa bo moč razporejal na vsa štiri kolesa. Tudi pri izvedbi touring bo mogoče izbirati različne režime vožnje oziroma razporejanje moči zgolj na zadnji par koles, da bi tistim najbolj izkušenim omogočili nekaj drsenja skozi ovinke.

M3 touring je s težo 1865 kilogramov še vedno brutalno hiter. Odriv z mesta do 100 km/h traja le 3,6 sekunde, kar je desetinka manj v primerjavi z limuzinskim M3. Do 200 km/h zmore v 12,9 sekunde, najvišjo hitrost pa doseže pri 280 km/h. A je treba v tovarno sporočiti, da bo ta opremljen s posebnim M paketom, ki med drugim ne pozna serijske omejitve pri 250 km/h.

Odriv z mesta do 100 km/h traja le 3,6 sekunde, kar je desetinka manj v primerjavi z limuzinskim M3.

Hiter tudi na najbolj slavni stezi

Na drugi strani bo M3 touring lahko več kot odličen družinski avtomobil. V dolžino meri 4,79 metra in je tako za 8,5 cm daljši od klasične limuzinske serije 3, za 7,6 centimetra je širši in le za 4 milimetre nižji. A bolj kot te dimenzije bo kupce zanimal podatek o velikosti prtljažnika. Osnova znaša 500 litrov, s preklopom naslona zadnje klopi pa se lahko poveča na zglednih 1510 litrov. M3 touring ima spredaj nataknjena 19-palčna, zadaj pa 20-palčna kolesa, opazno širši so boki in nenazadnje tudi koloteki. Prav tako ne gre brez ogromnega difuzorja in krilca na zadku, tu je tudi povsem izpušni sistem, pokrov motorja z dodatnimi odprtinami za zajem zraka, pa nov sprednji odbijač, medtem ko potniško kabino krasita športna sedeža, športni volan, digitalni merilniki in osrednji zaslon, kjer voznik upravlja številne sisteme in dostopa do potovalnih informacij. Omembe vreden je tudi podatek, da je ta avto postavil hitrostni rekord med karavani na Severni zanki Nurburgringa, saj je krog po tej stezi odpeljal v sedmih minutah in 35 sekundah.

Kaj pa cena? Začetna cena zanj v Nemčiji znaša 97.800 evrov.


Najbolj brano