Luka obuja logistični center na kmetijski zemlji v Beltincih

Luka Koper, ki je že skoraj 15 let lastnica dobršnega dela kmetijskih zemljišč v Prekmurju pri Lipovcih ob avtocesti, je očitno obudila svoje načrte za gradnjo mednarodnega logističnega centra (ILCB). Član uprave Luke Robert Rožac je na zadnji seji občinskega sveta Občine Beltinci predstavljal luški projekt in poudaril, da Luka že izbira projektanta. Beltinški župan Marko Virag projekt podpira in trdi, da ima velik potencial za gospodarski razvoj regije.

Pri prostorski ureditvi območja bi bila lahko težava, da gre za 
kmetijska zemljišča prve kategorije, saj sprememba namembnosti 
v zazidljiva zemljišča ni tako preprosta. Foto: Vestnik
Pri prostorski ureditvi območja bi bila lahko težava, da gre za kmetijska zemljišča prve kategorije, saj sprememba namembnosti v zazidljiva zemljišča ni tako preprosta. Foto: Vestnik

BELTINCI > Robert Rožac je svetnikom v Beltincih pojasnil, da ima Luka Koper v lasti ali solastništvu okoli 60 hektarjev tamkajšnjih zemljišč, preostalih približno 35 hektarjev pa je v lasti prvotnih lastnikov - kmetov, tako da dodatnih zemljišč ne nameravajo kupovati. Predlagajo pa, da se izvede komasacija in se zemljišča združijo v posamezne zaokrožene enote. V Luki Koper so tako že v fazi izbiranja projektantov in urbanista za naslednji potreben korak - umeščanje projekta v prostor, pri čemer bodo morali sodelovati z občino. Kot je dejal Rožac, si želijo, da bi bila izvedena pogodbena komasacija, pri čemer je potreben 100-odstotni konsenz vseh lastnikov, saj bi tako postopek bistveno pospešili. “Mislim, da bomo na koncu vsi zadovoljni. Tako občani in občina kot tudi Luka Koper kot večinski lastnik območja,” je poudaril.

Župan Beltincev

Beltinški župan Marko Virag je na seji svetnikom povedal, da se občina že nekaj let maksimalno trudi, da bi ta zgodba zagledala luč sveta, in še posebej z aktualno upravo Luke Koper proaktivno peljejo projekt naprej. “Občina bo v nasprotju s preteklostjo, ko smo se otepali proaktivne vloge in vse porivali na državo ter še bolj na Luko Koper, ravnala bistveno drugače. Naša priložnost in obveza je, da na tem geostrateškem območju naredimo neko zgodbo. Če za to nismo sposobni, ne bo nihče drug kriv kot mi sami,” je podčrtal beltinski župan.

Pojavlja se tudi ideja o “lex ILCB”, posebnem zakonu, ki bi pospešil vse potrebne birokratske aktivnosti, kot v primeru hoške Magne.

Priznal je, da se zavedajo, da posegajo v kmetijska zemljišča, a da gre po drugi strani za potencialnih 1000 novih delovnih mest. “Brez ustreznih delovnih mest nam tudi zdrava hrana ne bo pomagala, če je ne bomo mogli kupiti,” je župan dejal svetnikom.

Kmečki sindikalist Franc Küčan se je namreč na zadnji seji razvojnega sveta pomurske regije obregnil ob vzpostavljanje številnih poslovnih con v Pomurju in opozoril na potrebo po nadomestitvi kmetijskih zemljišč v luči prehranske varnosti, ki jo ta zagotavljajo.

Vpliv morebitnih sprememb v vodstvu Luke na projekt v Beltincih?

Na vprašanje, ali bi lahko prišlo do zastoja logističnega centra, če se vlada prek Slovenskega državnega holdinga, kjer sta bila dva nadzornika že odpoklicana s strani državnega zbora, predčasno pa se poslavlja tudi predsednik uprave Janez Žlak, odloči poseči v upravo Luke Koper, župan Beltincev Virag odgovarja, da se te možnosti ne boji in verjame, da bo Luka Koper, ne glede na sestavo vodstva, zgodbo mednarodnega logističnega centra v Beltincih nadaljevala. Član uprave Robert Rožac je bil pred vrnitvijo v Luko Koper, kjer je delal na področju investicij, v prejšnji vladi državni sekretar pri okoljskem ministru Andreju Vizjaku. V upravo Luke Koper je bil imenovan po odstopu celotnega vodstva Luke lanskega oktobra, ko je predsednik nadzornega sveta Franci Matoz dejal, da je uprava pod vodstvom Dimitrija Zadela odšla zaradi pomanjkanja vizije. Zadel pa je nato na državnozborskih volitvah kandidiral za poslanca na listi Gibanja Svoboda.

Pričakujejo jasen odgovor vlade

Logističnemu centru (ILCB) so bili naklonjeni v prejšnji vladi Janeza Janše, projekt je podpiral takratni infrastrukturni minister Jernej Vrtovec.

Kot je dodatno pojasnil župan Virag, v Beltincih želijo, da se nova vlada Roberta Goloba seznani z dosedanjimi ukrepi in aktivnostmi okoli luškega logističnega centra, občina pa bo nadaljevala aktivnosti skupaj z Luko Koper za pogodbeno komasacijo.

Robert Rožac

član uprave Luke Koper

“Mislim, da bomo na koncu vsi zadovoljni. Tako občani in občina kot tudi Luka Koper kot večinski lastnik območja.”

Problem, ker gre za kmetijska zemljišča prve kategorije

Pri prostorski ureditvi območja bi bila lahko težava, da gre za kmetijska zemljišča prve kategorije, saj sprememba namembnosti v zazidljiva zemljišča ni tako preprosta. Prevladati mora javni interes in se zagotoviti prekategorizacija zemljišč, a nadomestitev kmetijskih zemljišč mora biti izvedena na ravni celotne države, saj nadomestiti toliko površine, kot bi bila izgubljena v Lipovcih, zgolj v Prekmurju ni mogoče.

Potreben bo državni prostorski načrt

Kot še pravi Virag, bo potreben tudi državni prostorski načrt skupnega pomena, tristranski sporazum med državo, občino in Luko Koper, po katerem bo občina vodila izvedbo in izdelavo državnega prostorskega načrta. Pri projektu je tako nujno usklajeno delovanje več ministrstev in seveda podpora vlade. “Vlada se mora jasno in glasno izreči, a verjamem, da bo tudi ta kakor prejšnja nadaljevala aktivnosti v smeri postavitve logističnega centra,” je optimističen beltinski župan. Pravi, da se že dogovarja s številnimi drugimi potencialnimi investitorji poleg Luke Koper, ki bi na tamkajšnjih zemljiščih razvijali svojo dejavnost.

Pri tem gre po Viragovih besedah predvsem za dejavnosti z zeleno noto. Pojavlja se tudi ideja o “lex ILCB”, posebnem zakonu, ki bi pospešil vse potrebne birokratske aktivnosti za luški logistični center, kot so to naredili v primeru avstrijske Magne v Hočah. Lokacija v Lipovcih je, kot so že večkrat poudarili na občini Beltinci pa tudi v Luki Koper, izjemnega geostrateškega pomena, zato Virag verjame, da bodo površine, ko bodo postopki tako daleč, da jih bodo lahko ponudili na trgu, investitorji hitro pograbili. Projekt bi po besedah Viraga zagotavljal tudi ekonomsko upravičenost gradnje železniške povezave Beltinci-Lendava-Redics.

Rok Šavel, Vestnik


Najbolj brano