To je zdaj avtomobilska točka preloma

Slovenski oblikovalec, ki je že od leta 2014 šef zunanjega oblikovanja za osebna vozila pri nemškemu proizvajalcu, je iz prve roke povedal, kako poteka oblikovanje takšnega avtomobila in kaj nas čaka v prihodnosti v svetu avtomobilizma.

Mercedes je v Slovenijo poslal prve primerke dveh novih članov 
električne družine EQ. Za enega v letošnjem letu ni več prostih 
kapacitet v tovarni. Foto: Peter Pirkovič
Mercedes je v Slovenijo poslal prve primerke dveh novih članov električne družine EQ. Za enega v letošnjem letu ni več prostih kapacitet v tovarni. Foto: Peter Pirkovič

Elektrognana limuzina EQS v Mercedesovem poslovanju predstavlja zelo pomembno prelomnico, saj se ravno zdaj dogaja popolna tehnična in nenazadnje oblikovana preobrazba. Slovenski oblikovalec Robert Lešnik je prve linije s sodelavci iz oblikovalskih studiev po svetu za ta model začel risati že pred petimi leti, saj je bil projekt zelo zahteven. Namreč, projekt EQS so začeli razvijati iz nepopisanega lista. Tudi zato EQS nima pravzaprav nič sorodnega z aktualnim razredom S. Lešnik nam je v več kot uro dolgem govoru, ob slovenski premieri dveh novih modelov, povedal, da je zdaj to najboljši trenutek za avtomobilske oblikovalce. Namreč, nahajajo se v obdobju velike transformacije, kjer se bodo v desetih letih zgodili tako pomembni premiki, ki so se pred tem dogajali zadnjih sto let.

Začetek projekta EQS je bil precej drugačen kot sicer. Lešnikova ekipa dvajsetih oblikovalcev je pred vsako novo generacijo avtomobila dobila neko oblikovno osnovo, kako začeti, pri EQS pa te pomoči ni bilo. Zato so takrat dobili nalogo oblikovati prestižni električni model danes za pet let vnaprej. Lešnik je nato prejel dvajset različnih oblik EQS na novi namenski električni platformi. S to novo nalogo so oblikovalci dobili tudi veliko več oblikovalske svobode, saj ta avtomobil spredaj ni imel prostora za velik motor z notranjim izgorevanjem. To je namreč pri oblikovanju zunanjosti eden pomembnih faktorjev. In kot prizna Lešnik, je bila takšna naloga pred petimi leti čisti unikat, s katero se je srečal prvič v karieri. Na koncu so izbrali štiri primerke v ožji izbor in čez nekaj mesecev so skupaj upravo izbrali le enega na katerem so nadaljevali razvoj.

Robert Lešnik nam je v več kot uro dolgem govoru, ob slovenski premieri dveh novih modelov, povedal, da je zdaj to najboljši trenutek za avtomobilske oblikovalce.

Z enim polnjenjem preko 700 kilometrov

EQS je bil predstavljen aprila lansko leto, prihod prvih primerkov pa je sledil dobro leto za tem, zato smo si ga tudi mi šele zdaj pobliže ogledali. V dolžino meri 5,21 metra in je nekoliko krajši od razreda S. Širok je 1,9 metra, visok dober meter in pol, medtem ko medosje meri 3,2 metra. Več kot pri razredu S. Lešnik to zelo dobro argumentira. “Mi smo prvič imeli možnost narediti drugačne proporce avtomobila. Avto smo skrajšali in podaljšali notranjost. Zakaj? Zato, ker EQS v osredju nima več klasičnega velikega V8 ali V12 motorja,” pove slovenski oblikovalec. Oblikovalci in drugo razvojno osebje je zaslužno tudi za najbolj učinkovito aerodinamiko pri serijskemu vozili. Koeficient zračnega upora znaša rekordnih 0,20, to pa je tesno povezano z doseg tega velikana. Na voljo bo šest različnih EQS izvedb, z razponom moči od 210 do 484 kilovatov. Le izvedba 350 bo imela vgrajeno baterijo s kapaciteto 90,6 kilovatnih ur, vse ostale izvedbe pa 107,8 kWh baterije. Vsi modeli EQS so opremljeni z električnim motorjem (eATS) na zadnji osi, štirje 4Matic modeli pa imajo nameščen še dodatni motor na sprednji osi in kakopak temu primerno tudi več moči. Pri 4MATIC modelih sistemTorque Shift funkcionalnost poskrbi za nenehno spreminjajoč se prenos navora med sprednjo in zadnjo osjo. Na ta način ni optimalno poskrbljeno le za oprijem s cestiščem, temveč tudi za kar se da optimalno energetsko porabo pogonskih motorjev. Izvedba EQS 450+ bo tista, ki ima tovarniško deklaliran največji doseg. 759 kilometrov. Bomo poskusili v prihodnjih mesecih ta podatek tudi v praksi preveriti. Kaj pa moč polnjenja? Na hitri polnilnicah do 200 kilovatov, na polnilnicah z izmeničnim tokom do 22 kW. In še to. Garancija na baterijo je 10 let oziroma 250.000 km, kar nastopi prej.

Vstopna cena se začne tik nad 100 tisočaki

Pri modelu EQS velja omeniti, da je serijsko opremljen s 4,5 stopinjskim krmiljenjem zadnjih koles, kar pripomore k boljši okretnosti pri nižjih hitrostih in boljši stabilnosti pri višjih hitrostih, za doplačilo pa pri Mercedesu uredijo, da se zadnja kolesa obračajo za 10 stopinj (obračalni krog se zmanjša z 11,9 na 10,9 metra). Sprednjega pokrova ni mogoče odpreti, zato so na voznikovi strani uredili posebno loputo za dotakanje vode za čiščenje vetrobranskega stekla, prav tako za doplačilo omogočijo, da vse vsa vrata odpirajo in zapirajo samodejno. Ko se voznik približa avtomobilu, se vse štiri vratne kljuke izvlečejo. Ko pride avtu še nekoliko bližje, pa se samodejno odprejo tudi voznikova vrata. Voznikova vrata se bodo samodejno tudi zaprla s pritiskom na stopalko za zavoro. Samodejno odpiranje vrat lahko voznik sproži tudi iz potniške kabine. Potniška kabina poleg prostornosti in udobja za potnike, ima na voljo tudi največji digitalni zaslon, ki prekriva celotno armaturno ploščo in v širino meri 1,41 metra. Ta velik in ukrivljen zaslon je sestavljen iz treh manjših (2x OLED) zaslonov in je razdeljen na tri enote: digitalni merilniki (12,3 palca), medijski ekran (17,7 palca) in sovoznikov zaslon (12,3 palca). Kot že omenjeno, za letošnje leto so si v tovarni uspeli izboriti pet primerkov in vsi že imajo svojega lastnika, povpraševanje zanj pa je tudi v tem trenutku še vedno zelo intenzivno, zato si prizadevajo dobiti dodatne kvote v tovarni. Cena osnovnega znaša 105.900 evrov, najdražji pa je EQS 53 AMG 4 Matic s ceno 170.900 evrov.

V dolžino meri 5,21 metra in je nekoliko krajši od razreda S.

Mercedes GLB je dobil električnega brata

Poleg EQS-a je istočasno v Mercedesove slovenske prodajne salone zapeljal tudi EQB, ki je električna alternativa modelu GLB. Obema je skupna dolžina medosja, ki znaša 28,2 metra, medtem ko je električni športni terenec za natanko 5 centimetrov daljši in v dolžino meri 4,68 metra. EQB prav tako ponuja možnost 5 ali 7-sedežne konfiguracije v potniški kabini, v vsakem primeru pa se druga vrsta sedežev vzdolžno pomika za 14 centimetrov. Prtljažnik pri 7-sedežni verziji meri od 465 do 1620 litrov, v primeru, da je EQB opremljen s petimi sedeži, pa je prostornina prtljažnika meri med 495 in 1.710 litri. EQB je bil grajen na MFAII platformi in se bo kupcem ponujal v različnih kombinacijah. Zaenkrat so pri Mercedesu napovedali, da bo ta na voljo s pogonom na sprednji kolesni par ali na vsa štiri kolesa, električni motorji bodo na v več zmogljivostnih izvedbah, podobna izbira bo tudi pri baterijah. EQB 250 bo imel 140-kilovatni motor nameščen na sprednji osi, medtem ko bosta imeli različici 300 in 350 dva motorja in s tem štirikolesni pogon, sistemska zmogljivost teh pa bo 168 in 215 kilovatov. Visokonapetostna litij-ionska baterija, ki jo lahko polnimo z najvišjo močjo 100 kilovatov, ima 66,5 kWh kapacitete in tehta 469 kg, sestavljena iz 5 baterijskih modulov, v katerih je 200 baterijskih celic, s pomočjo nje pa doseg znaša do 472 km pri najšibkejši različici. Trenutno je slovenski cenik sestavljen le iz obeh štirikolesno gnanih modelov. Tisti z oznako 300 stane 62.900 evrov, model z oznako 350 pa je dražji za natanko tri tisočake.


Najbolj brano