V novi izdaji s štirimi različnimi pogoni

Model BMW X1 se predstavlja v novi podobi in z novimi pogonskimi enotami, na ceste pa se prvič pripelje novembra. Oba modela, ki ju bodo izdelovali v tovarni v nemškem Regensburgu, se bosta v prodajne salone po Evropi zapeljeta novembra, kak mesec ali dva prej pa bodo znane tudi natančne cene za slovenske kupce.





 Bavarci predstavljajo križanca X1 v popolnoma novi generaciji, ki 
ga tokrat spremlja tudi model z električnim motorjem in z 
dosegom več kot 400 kilometrov. Foto: BMW
Bavarci predstavljajo križanca X1 v popolnoma novi generaciji, ki ga tokrat spremlja tudi model z električnim motorjem in z dosegom več kot 400 kilometrov. Foto: BMW

Oba modela sta izdelana na enaki napredni platformi, ki omogoča vgradnjo tako klasičnih bencinskih ter dizelskih motorjev in električnega motorja pete generacije.

Izbrani motorji klasičnega X1 imajo podporo elektrifikacije blagega hibrida, dva pa sta na voljo kot priključna hibrida. X1 bo tako na voljo z dvema dizloma s 110 (X1 sDrive 18d) in 155 kilovati moči (X1 xDrive23d), potem sta tu še dva bencinarja s 100 (X1 sDrive18) in 160 kilovati moči (X1 xDrive23i) ter dva priključna hibrida, na katera pri BMW-ju veliko stavijo. Pogonski sklop BMW-ja X1 xDrive30e razvija sistemsko moč 240 kilovatov, tisti z oznako 25e pa 180 kilovatov. Oba imata vgrajen še dodaten električni motor na zadnji osi (xDrive) z močjo 80 oziroma 130 kilovatov, pri obeh pa tovarna omenja enak doseg v primeru pogona na elektriko (78-89 km). Vsi motorji so povezani s samodejnim menjalnikom. V ponudbi bo tudi elektro verzija iX1, ki ima vgrajen pogonski električni sklop pete generacije. To pomeni po en motor na vsaki osi, ki med drugim zagotavljata tudi štirikolesni pogon, oba pa razvijata udobnih 230 kilovatov in 494 Nm navora. Najvišja hitrost je omejena na 180 km/h, odriv z mesta do 100 km/h znaša vsega 5,7 sekunde, medtem ko je doseg z enim polnjenjem med 413 in 438 kilometri. Baterija s kapaciteto 64,7 kWh je na polnilnicah z enosmernim pošiljanjem elektronov možno polniti z močjo 130 kW, kar naj bi bilo dovolj za 120 kilometrov v samo 10 minutah, do 80 odstotkov pa v 29 minutah. Moč polnjenja z izmeničnim tokom znaša 11 kW, z doplačilom pa do 22 kW.

Z novo generacijo prihaja tudi nova oblika, ki pa je bolj kot ne evolucija stare.

Podobno kot ostali novejši bratje

Nova generacija modela X1 v dolžino meri natanko 4,5 metra, kar je dobrih pet cm več od predhodnika, širok je 1845 milimetrov (+24 mm), visok 1642 milimetrov (+44 mm), medtem ko je medosje daljše za 22 mm. Večje dimenzije so izkoristili za več prostora v potniški kabini in prtljažniku (med 540 in 1600 litri za klasični model oziroma med 490 in 1495 litri pri električni verziji), so pa pričakovano izdatno preuredili tudi voznikov del, ki ima vgrajen ukrivljen zaslon (dva zaslona velikosti 10,25 in 10,7 palca) in najnovejši multimedijski sistem iDrive8, prav tako pa so poskrbeli tudi za visoko kakovostni izbor materialov. Omeniti velja, da ima X1 možnost opcijskega vzdolžnega premika zadnje klopi za 13 cm, vendar le pri modelih z motorjem z notranjim izgorevanjem, prav tako pa je ta lahko opremljen z vlečno kljuko z električnim pomikom, njena največja dovoljena obremenitev pa je 2000 kilogramov.

Z novo generacijo prihaja tudi nova oblika, ki pa je bolj kot ne evolucija stare. Namreč, oblikovalci so nekoliko povečali ledvičke, a spet ne na takšen način kot pri drugih bratih, zarisali so nove tanjše LED žaromete in nove zadnje LED luči, na vratih pa je opaziti nove potopne kljuke. Kupcem bo na voljo 12 različnih barv zunanjosti, med katerimi je prvič tudi odtenek Frozen iz programa BMW Individual, prav tako bo X1 imel paleto novih platišč velikosti od 17 do 20 palcev.


Najbolj brano