Iz Ljubljane do Planice in nazaj

Razdalja iz prestolnice do Jesenic je po avtocesti smešno kratka in jo je mogoče prevoziti hitro, a običajna cesta do železarske prestolnice in naprej do Rateč je nekaj čisto drugega, pa še nekaj kilometrov krajša je.

Brez kratkega postanka v Vrbi nikakor ni šlo.
Brez kratkega postanka v Vrbi nikakor ni šlo.  

Nadaljujemo z našimi zgodbami o cestah, kjer smo se vozili včasih, ko še ni bilo avtocestnega križa. Po primorskem in štajersko-prekmurskem kraku je na vrsti gorenjski. Večino delov stare ceste ljudje poznajo, odpeljati gorenjski stari krak v celoti pa je vendarle nenavadno, saj cesta teče večinoma časa čisto drugje kot avtocesta in precej časa tudi nižje ob Savi. Pot smo tokrat opravili s peugeotom 308 in to priključnim hibridom, zato je bil na poti za nas še poseben izziv, kako nizko lahko spravimo porabo goriva po običajni cesti.

V začetku poti smo izkoriščali elektriko

Na pot smo se podali iz baze za Bežigradom v Ljubljani, napolnili smo rezervoar do vrha, baterije je bilo dobrih šest kilovatov oziroma odtenek čez polovico. Do Mednega je osem kilometrov, s pomočjo elektrike pa je bila povprečna poraba le 1,2 litra. Seveda je povprečje, bolj kot se je baterija praznila, naraščalo, a s kratko razdaljo do Jesenic je bila ta številka na koncu globoko pod štirimi litri. Še nekaj, po uvodnih kilometrih se je doseg s polno posodo goriva postavil na 680 kilometrov in tam ostal do cilja.

Podrobneje o Peugeotu 308 s priključno-hibridnim pogonom

Peugeota 308 GT PHEV poganja 1,6-litrski turbo motor, ki mu streže električni del, skupna sistemska moč je 165 kW (225 KM), baterija pa premore 12,7 kW, kar naj bi zadostovalo za približno 55 kilometrov samo električnega prevoza, v praksi je ta številka v mestu nekje okoli 35 do 40 kilometrov. Sistem baterije med samo vožnji polni in jo takoj tudi porablja (in tako doseg med vožnjo ne bo zrasel z ničle), ne glede na to, ali je avto v hibridnem ali športnem načinu. Moč polnjenja je 3,5 kilovata, kar je za PHEV dovolj, če imate možnost polnjenja doma (ali v službi), malo manj pa je smiselno namensko sprotno polnjenje na javnih polnilnicah - na Petrolovi polnilnici se je baterija napolnila v štirih urah in 35 minutah.

Spust od Mednega po dobrem kilometru prinese navezavo na glavno žilo v Medvode in med klasičnimi odseki je prepoznaven prav ta klanec na koncu Medvod z rondojem in legendarnim odsekom do Kranja z odcepom za Škofjo loko. Legendarnim zato, ker je bil ta odsek kot večina gorenjske cest nekoč betonskimi traverzami z zvočnim efektom, zdaj pa je še zadnji del prekrit s prvo plastjo asfalta vse do Kranja, kjer se odpre pogled na Šmarjetno goro, gumarskega velikana in na nekaj, kar je bilo nekoč veličastna Iskra.

Lepote Gorenjske

Sledi spust proti Savi pod Stražiščem in čez Savo navzgor po stari cesti, ki gre naprej mimo Police pri Kranju proti Naklemu. Na koncu Kranja je povprečna poraba znašala 2,2 litra, razdalja pa 26 kilometrov.

Do Mednega je iz Ljubljane osem kilometrov, s pomočjo elektrike pa je bila povprečna poraba le 1,2 litra.

Možnosti za vstop na avtocesto je kar nekaj, vendar ponudba ni mamljiva. Tam, kjer po avtocesti prečkamo Tržiško Bistrico po viaduktu tik pred odcepom za Ljubelj, gre cesta spodaj skozi Podbrezje skozi pravi 180-stopinjski ovinek. Od tam se cesta pod Ljubnim približa Savi, dokler ne prečkamo avtoceste prvič na njeno severno stran in na plato, kjer v Brezju stoji znamenita cerkvica z znamenitim imenom.

Na severni strani avtoceste ostanemo le tri kilometre skozi Črnivec in se oglasimo še v Podvinu, kjer nekdaj veličastni grad razpada. Nastopi goriški klanec in še eno prečkanje avtoceste na več kilometrsko ravnino mimo Radovljice in Lesc do rondoja, kjer poti vodijo v Begunje na eno stran in mimo Avsenikovega spomenika na drugo stran proti Bledu. Mi gremo naravnost, Jesenice pa se že vidijo v daljavi. Pri Lescah, po 49 kilometrih, je poraba točno tri litre, baterije pa je še za dva kilometra.

Na slabih 200 kilometrov dolgi poti smo preverjali, kako se obnese skupno delovanje klasičnega bencinskega in električnega motorja. Foto: BMW

Cesta še tretjič preskoči avtocesto in pripelje direktno do Vrbe. Baterija se tu poslovi in čeprav se je doseg z regeneracijo vsaj navidezno podaljšal za 20 kilometrov, od zdaj naprej ostaja na ničli. Povprečna poraba po 54 kilometrih poti od 61 je natanko tri litre. Od Vrbe vodi pot naprej mimo Žirovnice in skozi Moste, kjer je tudi hidroelektrarna, po dobrem kilometru pa se odpre razgled najprej na mogočno železarno, za katero sledijo še Jesenice. Avtocesto ves čas spremljamo na nasprotnem bregu Save.

Nazaj po avtocesti, da dobimo realen podatek porabe

Čas je za povzetek vožnje, iz Ljubljane do Jesenic in centra avtoceste smo naredili 61 kilometrov, poraba pa je bila 3,2 litra za 100 kilometrov, dejansko je motor za pot porabil manj kot dva litra bencina, natančneje 1,95 litra. Skupna pot po stari cesti je trajala uro in 21 minut, če odštejemo nekaj postankov za fotografiranje (12 minut), pa uro in devet minut.

A ker je dan še svež, gorenjski del ceste pa se vendarle konča še malo naprej, smo potegnili vse do Rateč mimo Kranjske gore. Pot, dolga 29 kilometrov, gre precej navzgor, kjer v Kranjski Gori na novo gradijo križišče pri smučišču, do Rateč in malo pred tem odcepa za Korensko sedlo ali na drugo stran v Planico. Če smo že tu, pa gremo še malo naprej proti velikanki. Vstop v dolino pod Poncami nas pozdravi z malomarno vzdrževanim napisom, kjer je odpadla črka T, za kratek vstop v področje skakalnic pa zaračunajo še 3,5 evra vstopnine - za 24 ur ali le za 10 minut.

Prvi del poti smo prevozili po stari cesti iz Ljubljane do Jesenic. Foto: BMW

Pot nazaj je bila namenjena predvsem izračunu vožnje po avtocesti od Jesenic do izhodišča v Ljubljani in seveda je jasno, da je razlika občutna - časovno je pot krajša za skoraj polovico, razdalja pa ni bistveno manjša - celo večja je, se pa ob takem časovnem prirastku povprečna poraba zavrti na šest litrov v hibridnem načinu, verjetno pa bi polna baterija po izračunu odvzela le kake tri decilitre.

Še bolj impresivna pa je bilanca porabe pri peugeotu 308 - na celotni poti smo prevozili 196 kilometrov, od tega 68 kilometrov po avtocesti, povprečna hitrost je bila 53 km/h, najboljši podatek pa je končna povprečna poraba - 5,1 litra. V rezervoarju za gorivo, ki kaže še 445 kilometrov dosega, je po 200 kilometrih (in dodatku elektrike) manjkala manj kot četrtina goriva.


Najbolj brano