Združena elektrika in vodik

Po tistem, ko so iz Renaulta pred dobrim mesecem sporočili, da ukinjajo enoprostorskega scenica, so to oznako pred nekaj dnevi ponovno obudili. Scenic vision je postal križanec s povsem novim pogonom, ki predstavlja prihodnost na dolgi rok.

Čez dve leti  bodo predstavili serijski model z oznako scenic, ki pa ne bo več v vlogi enoprostorskega vozila.

 Foto: Renault
Čez dve leti bodo predstavili serijski model z oznako scenic, ki pa ne bo več v vlogi enoprostorskega vozila.  Foto: Renault

Kot so zapisali pri Renaultu, javnosti končno predstavljajo inovativno študijsko vozilo, ki je glasniško in hkrati vizionarsko. S svojo zunanjo podobo napoveduje prihodnji povsem električno gnani družinski avtomobil znamke Renault. Gre za električni koncept s podaljševalnikom dosega, ki pa kot rečeno ni bencinski motor, pač pa gorivne celice. V osnovi je 160 kilovatni motor sposojen pri meganu e-tech, baterija ima 40 kWh kapacitete, v dnu vozila pa so nameščene 16 kW gorivne celice, ki polnijo baterijo. Renaultova odločitev je podkrepljena z dejstvom, da lahko z baterijami prihranijo polovico teže, doseg pa je še vedno enak.

Avto tehta 1700 kilogramov, v dolžino meri 4,49 metra, širok je 1,9 metra in visok 1,59 metra. S tem je za skoraj 30 centimetrov daljši od električnega megana. Renault vseeno računa na vodik v prihodnje, tako naj bi do konca desetletja kombinacija omogočala do 800 kilometrov dosega pri času polnjenja pet minut.

Renault računa na vodik v prihodnje, tako naj bi do konca desetletja kombinacija omogočala do 800 kilometrov dosega pri času polnjenja pet minut.

V konceptu je več kot 70 odstotkov recikliranih materialov, vse, kar ga sestavlja, pa je po koncu uporabne dobe mogoče reciklirati. Tudi baterije. Rezervoar za vodik je narejen iz ogljikovih vlaken iz recikliranega odpadnega papirja, v notranjosti ni usnja, pač pa reciklirani poliester, tretjina plastike pa je iz obnovljivih virov. Črni pigment v barvi so dobili iz delcev iz atmosfere.

Veliko naprednih podpornih sistemov

Renaultovci niso razvijali le nove vrste pogona, ampak so precej pozornosti namenili tudi naprednim sistemom, ki pripomorejo k varnejši vožnji. Tako na primer velja izpostaviti, da so v sprednji del avtomobila vgradili sistem kamer, ki razširijo vidno polje voznika za več kot 24 odstotkov s prikazom slike neposredne okolice na zaslonu na armaturni plošči.

Zanimiv je tudi sistem za prepoznavo obraza, ki uporabniku omogoča odpiranje vrat in nastavitve avtomobila prilagodi po željah voznika, ali pa vmesnik za ocenjevanje tveganj omogoča predvidevanje nenadnih stresnih situacij. Ta nadomešča morebitno voznikovo nepozornost in mu podaja osebne nasvete za nenehno izboljševanje načina vožnje oziroma ga opozarja glede zdravja na podlagi analize podatkov, ki jih dobi od povezanih kamer in senzorjev v potniški kabini (srčni utrip, utrujenost ipd.).

Ob vsem tem velja zapisati tudi to, da pri temu vozilu ne gre le za koncept, saj pri Renaultu za leto 2024 obljubljajo serijski avto v takšni obliki, ki bo postavljen bo zgrajen na enaki platformi kot megane e-tech electric oziroma nissan ariya. Vsekakor pa je malo verjetno, da bo ob lansiranju na krovu tudi sistem gorivnih celic in gre tu bolj za pozornost pri konceptu.


Najbolj brano