Kolesarska pot do naslednje pomladi

Po šestih letih premagovanj številnih ovir se bo še ta mesec začela gradnja dobrih deset kilometrov kolesarskih poti med Postojno, Hruševjem, Grobiščem in Zagonom. Za skoraj štiri milijone evrov vreden projekt je postojnska občina pridobila 2,2 milijona evrov evropskega denarja.

Današnji podpis pogodb pomeni tudi uradni začetek izvedbe 
projekta.
Današnji podpis pogodb pomeni tudi uradni začetek izvedbe projekta.  

POSTOJNA > “Gre za projekt z res dolgo brado. Izredno sem ponosen na svojo ekipo sodelavcev, da so kar nekaj let uspešno premagovali ovire in projekt spravili pod streho,” se je podpisa 3,9 milijona evrov težke pogodbe za izgradnjo kolesarskih poti med Postojno, Hruševjem, Grobiščem in Zagonom danes razveselil župan Igor Marentič.

Kot je dodal, ne gre za predvolilno gradnjo, saj je projekt, pri katerem so premagali “tisoč in eno oviro”, star več kot šest let.

Nova infrastruktura v Dilcah in Zagonu

Največ težav jim je povzročal odkup več kot 60 zemljišč ob 10,5 kilometrov dolgi kolesarski trasi. Ta jim je sicer naposled uspelo zagotoviti, medtem ko v teh dneh hitijo še s pridobivanjem služnosti za obnovo infrastrukture (kanalizacije, vodovoda, razsvetljave, cest in pločnikov) po vaseh Zagon in Dilce, ki bo potekala vzporedno s kolesarsko stezo. Infrastruktura bo občino stala dodatnega 1,5 milijona evrov, ki jih bo plačala iz občinskega proračuna. Tudi za ta del gradnje so danes z izbranim izvajalcem, podjetjem Intech gradnje, že podpisali aneks k pogodbi.

Hkrati z gradnjo kolesarskih poti bo direkcija za infrastrukturo pričela tudi z gradnjo novega mostu čez reko Pivko na cesti med Postojno in Hraščami, po kateri bo potekala ena od štirih kolesarskih tras. Direkcija, ki bo sodelovala tudi pri urejanju prehodov in priključkov na državno cesto ter avtobusnih postajališč ob njej, bo za nov most odštela okrog milijon evrov. Za gradnjo novega mostu so se odločili, ker kolesarske steze ni bilo možno speljati čez obstoječi most, rekonstrukcija pa ni bila mogoča, saj se občini ni uspelo dogovoriti z enim od lastnikov zemljišč.

Celoten projekt je tako vreden več kot šest milijonov evrov, zanj pa je občina pridobila 2,2 milijona evrov evropskega denarja.

Kolesarske poti bodo zgrajene do aprila 2023

Stroji bodo zabrneli še v tem mesecu, saj se izvajalcu, sežanskemu podjetju Intech gradnje, z deli že precej mudi, saj mora biti gradnja končana do aprila prihodnje leto. Kot je povedal direktor Stojan Franetič, bodo najverjetneje z deli začeli na več odsekih hkrati.

V okviru projekta bodo zgrajene štiri kolesarske trase, ki bodo Postojno kolesarsko povezale z okoliškimi naselji. Prvi del poti bo speljan med Postojno in Hraščami, kjer se bo ena od tras odcepila po obstoječi makadamski poti proti Zagonu, od tam pa proti Velikemu Otoku in nazaj v mesto, druga pa se bo iz Hrašč nadaljevala čez Dilce, nato pa po obstoječi makadamski poti, ki bo na novo asfaltirana, pod mostom do Hruševja, kjer se bo zaključila pri gostilni Milena.

Četrta trasa pa bo mesto povezala z naselji Zalog in Grobišče. “V načrtu je, da se ta del nekoč kolesarsko poveže z občino Pivka, do takrat pa si bodo kolesarji cestišče delili z ostalimi udeleženci v prometu po obstoječi cesti,” je povedal Marentič.

Kot je poudaril, bodo vse štiri trase veliko v uporabi, saj se iz teh vasi v Postojno vsak dan vozi veliko otrok na obšolske dejavnosti in krožke. “Ti bodo sedaj varno prihajali v mesto in nazaj domov,” je izpostavil in dodal, da je to tudi prvi korak k povezovanju kolesarskih poti s sosednjimi občinami ter uresničevanje celostne prometne strategije občine, ki vključuje tudi dnevno mobilnost s kolesom.


Najbolj brano