Imajo rešitev za mestno sramoto

Soseska Ronket je z razpadajočimi halami Ideala in odprto gradbeno jamo največja sramota mesta. Zdaj se zadeve le obračajo v pravo smer. Investitorji, stanovalci in občina se načeloma strinjajo o prostorskem načrtu, ki bo omogočil gradnjo stanovanj in parkirna mesta za stanovalce. “Cilj je, da se sprejme čim prej,” pravi koordinator investitorjev Andrej Kozelj.

Že 14 let odprta gradbena jama je poleg Ideala ena od sramot Nove 
Gorice. Zdaj so občina, investitorji in stanovalci glede prostorskih 
aktov končno na enaki valovni dolžini.   Foto: Mitja Marussig
Že 14 let odprta gradbena jama je poleg Ideala ena od sramot Nove Gorice. Zdaj so občina, investitorji in stanovalci glede prostorskih aktov končno na enaki valovni dolžini.  Foto: Mitja Marussig

NOVA GORICA > Degradirano območje Ronketa, le streljaj od mestne hiše, je že dolgo največja sramota v mestu. Dolgo so se risali načrti, izmenjevali lastniki in investitorji, ostali pa so odprta gradbena jama, dediščina propadlega SGP, ki je že 14 let gojišče za mrčes, in podirajoče se hale nekdanje tovarne Ideal, kjer se je dogajalo marsikaj, tudi eksplozija jeklenke s smrtno žrtvijo in celo umor. Na težave že dolgo opozarjajo domačini, ki imajo pod Ronketom še dodatno zagato: ob nakupu stanovanj so jih opeharili za parkirna mesta, opozarjajo.

Na vidiku je rešitev, o kateri so se poenotili

Nakopičene težave je občina pred leti že nameravala odpraviti s podrobnim prostorskim načrtom (OPPN), ki bi opredelil, kaj se tam sme graditi. V Društvu prebivalcev Ronketa pa so se uprli, ker da bi se ukinjala parkirna mesta, gradnja bi bila pregosta, bloki previsoki, težav s prometom pa preveč. In se je ustavilo.

Že 14 let odprta gradbena jama, ki je gojišče za mrčes, razpadajoče hale Ideala, zanemarjen travnik in pomanjkanje parkirišč so glavne težave na in pod Ronketom, streljajo od centra mesta.

Slednjič se je očitno premaknilo. “Problemi na Ronketu so odraz zanemarjanja nekega območja daljše obdobje. Leta 2020 smo našli skupni jezik, začeli smo pripravljati OPPN, štirje investitorji so se poenotili, znižali apetite, rešitve smo uskladili s stanovalci,” pravi podžupan Simon Rosič. Da so na enaki valovni dolžini, so nam potrdili predstavniki stanovalcev in Andrej Kozelj, koordinator investitorjev. Prav dogovor med njimi, ki so imeli doslej vsak svoje interese, je velik korak naprej, je prepričan Rosič.

Manj stanovanj, dve garažni hiši, parkirišča za stanovalce ...

Če je jeseni leta 2020 kazalo, da se bodo zadeve hitro odvile, je nato vse potihnilo. Kot so nam povedali stanovalci, se jim z občine od takrat niso nič oglasili. “Zadeve tečejo, niso se ustavile,” zatrjuje Rosič in navaja, da so lani z investitorji uredili razmerja, narejena je bila prometna študija, ki je v recenziji in je predpogoj, da lahko sploh gredo naprej s postopki. “Nekoliko se je zavleklo, k temu sta botrovala tudi covid situacija in usklajevanje,” pojasnjuje nekdanja vodja oddelka za okolje, prostor in javno infrastrukturo Nataša Ipavec, ki jo je lani spomladi nasledil Blaž Mozetič.

Andrej Kozelj

koordinator investitorjev

“V zelo velikem interesu investitorjev je, da se OPPN čim prej sprejme in lahko začnejo pridobivati dokumentacije za gradbena dovoljenja.”

Potrdila je, da bodo pod Ronketom zagotovili dodatna javna parkirna mesta za stanovalce, da bo na travniku med Kromberško in Vojkovo cesto največ 30 stanovanj, pod njim pa garažna hiša, na Ronketu, kjer so zdaj odprte gradbene jame, so predvideni vila bloki z dvema do tremi nadstropji. Koliko stanovanj bo tam, še ni natančno določeno. “Ne bo pa zunanjih parkirišč, pač pa bo dostop do teh stanovanj preko podzemne parkirne hiše,” zagotavlja, da ozka cesta ne bo dodatno obremenjena. Na delu Ideala bo še nekaj stanovanj, v glavnem pa javni program, ki ne bo hrupen ali moteč za stanovalce, dodaja.

“Naš interes je, da se OPPN čim prej sprejme”

“Ko bomo dobili končno prometno študijo, bomo za vse vpletene pripravili predstavitev,” napoveduje Rosič. Kdaj naj bi se to zgodilo in kdaj bodo svetniki odločali o OPPN, si Blaž Mozetič ne upa napovedati, saj dokumenta pripravljajo investitorji, o prometni študiji se izreka tudi direkcija za infrastrukturo. “Naš cilj je, da bi bil jeseni OPPN pripravljen za sejo na mestnem svetu. V zelo velikem interesu investitorjev je, da se čim prej sprejme in lahko začnejo pridobivati dokumentacije za gradbena dovoljenja,” pravi Andrej Kozelj.

Simon Rosič

podžupan

“Našli smo skupni jezik, štirje investitorji so se poenotili, znižali apetite, rešitve smo uskladili s stanovalci.”


Najbolj brano