Svetilnik za nove rodove

Gledališče bistveno prispeva k vzgoji, pomaga graditi odgovorne in ozaveščene posameznike, kakršne družba potrebuje, so včeraj poudarili v Gledališču Koper in predstavili pobudo za vzpostavitev istrskega gledališkega centra Pri svetilniku, namenjenega profesionalni produkciji gledaliških in plesnih predstav za otroke ter trajnostni skrbi za kulturno-umetniško vzgojo.

 Primorska potrebuje profesionalno otroško gledališče, so včeraj soglašali (z leve) Matej Sukič, Alberto Scheriani, Nada Čibej, Anton Baloh, 
Katja Pegan, Mara Cotič, Vanja Korenč in Alenka Rušt.  Foto: Andraž Gombač
Primorska potrebuje profesionalno otroško gledališče, so včeraj soglašali (z leve) Matej Sukič, Alberto Scheriani, Nada Čibej, Anton Baloh, Katja Pegan, Mara Cotič, Vanja Korenč in Alenka Rušt.  Foto: Andraž Gombač

KOPER > Obujeno gledališče že vseh 20 let posebno skrb posveča vzgoji občinstva, je poudarila direktorica Katja Pegan. Pritrdili ji niso le sogovornice in sogovorniki, marveč predvsem srednješolci, ki so prav tedaj gledali zahtevno predstavo Stena v morju. Direktoričina pomočnica in gledališka pedagoginja Vanja Korenč je pojasnila, da pobudo Pri svetilniku sestavljajo istoimenski jesenski festival, ki ga je v predkoronskem letu 2019 obiskalo kar 9000 gledalcev, mlajša poletna izdaja Svetilnik v avgustu, kulturni občasnik Svetilnik, pri katerem že 15 let sodeluje osem javnih zavodov, otroška abonmaja Mavrična ribica in Mali oder ter gledališka šola za otroke. Pri jesenskem festivalu redno sodeluje 25 osnovnih šol, v celoletnem programu pa vsako leto beležijo šole iz kar 14 občin.

Z 241.500 evri letno, kolikor bi v petletnem obdobju znašala profesionalizacija projekta, bi poskrbeli za plače treh zaposlenih, produkcijske stroške dveh otroških premier, izobraževalno in pedagoško dejavnost ter do deset predstav, ki bi jih za tri različne starostne stopnje igrali v koprskem teatru, Avditoriju Portorož, Tartinijevem gledališču v Piranu, Kulturnem domu Izola, na zunanjem prizorišču v Ankaranu in v Kosovelovem domu Sežana. Če bi ministrstvo za kulturo namenilo 60.000 evrov, ministrstvo za izobraževanje pa 55.000 evrov, bi štiri istrske občine morale prispevati vsaka po 22.500, sežanska pa 5000 evrov letno. Preostanek bi Gledališče Koper ustvarilo iz tržnih prihodkov.

Mara Cotič

dekanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem

“Profesionalizacija projekta Pri svetilniku terja 241.500 evrov na leto, kar je pravzaprav zelo malo, sploh če pomislimo, za kako nepomembne stvari ga veliko več raztrosi država. Žaljivo je, da moramo prosjačiti za projekt, ki je tako pomemben za Primorsko in zlasti za naše otroke.”

Predsednica občinskega kolegija direktorjev javnih zavodov za kulturo in znanost Nada Čibej je poudarila, da temeljimo na kulturi in jo vedno omenjamo: “Če želimo, da bodo nanjo ponosni tudi zanamci, jih moramo vzgajati.” Opozorila je, da si tudi zahodna Slovenija zasluži gledališče za otroke. Predstavnica aktiva ravnateljev vrtcev Primorske Alenka Rušt je pojasnila, da otroci iz štirih enot koprskega vrtca v mestnem jedru laže obiskujejo gledališče kakor iz tistih štirih na podeželju, zato so tembolj hvaležni občini, ki jim je s podporo olajšala obiske.

Otrokom to moramo omogočiti, saj sta jih zadnji koronski leti prizadeli huje, kot si večina lahko predstavlja, je dodal Anton Baloh, predstavnik aktiva ravnateljev Slovenske Istre. Sistematizacija gledališča Pri svetilniku se mu kaže kot logičen korak na tej pohvalni, edinstveni poti. Priložnost, ki se ponuja, bi morali podpreti tudi obe ministrstvi, je prepričan.

Pobudo so odločno podprli še predsednik Obalne samoupravne skupnosti italijanske narodnosti Alberto Scheriani, dekanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem dr. Mara Cotič, sponzorji in drugi sodelavci.


Najbolj brano