Vsi smo del transakcije

Najnovejša Netflixova uspešnica Inventing Anna, ki obravnava resnično zgodbo o prevarantki Anne Delvey oziroma Anni Sorokin, kljub razvlečenosti in številnim odvečnim elementom zelo dobro razgali dejstvo, da je v hiperkapitalističnih okoljih, kot je New York, mogoče zelo dobro manipulirati in živeti na veliki nogi že z daljnim prividom o bajnem bogastvu. A pri tem moraš biti sila pretkan.

Julia Garner je Anno Delvey odigrala kot osamljeno, ambiciozno in 
pretkano dekle, zelo dobro pa je naštudirala tudi njen nedoločljivi 
akcent.
Julia Garner je Anno Delvey odigrala kot osamljeno, ambiciozno in pretkano dekle, zelo dobro pa je naštudirala tudi njen nedoločljivi akcent. 

Taki ali drugačni “umetniki prevare” so v zadnjem mesecu dni zelo opazno priplavali na filmsko površje. Po zelo gledanem Tinder Swindlerju, o katerem smo na teh straneh že pisali, je nekaj dni kasneje na Netflixu sledila devetdelna nadaljevanka Inventing Anna, še ena neverjetna zgodba o domnevno zelo bogati nemški dedinji Anni Delvey, ki ji je uspelo pretentati pol Mannhatna. Pred kratkim je svoj pisker pristavila tudi pretočna platforma Hulu s serijo The Dropout, v kateri je predstavljena zgodba o Elizabeth Holmes. Ta je, kot kaže, občutno prekosila “dosežke” tinderjevega princa na belem koncu Simona Levieva in Anne Delvey. V Silicijevi dolini je “falirana študentka” uspela od investitorjev izvabiti kar 900 milijonov dolarjev, toda njej se bomo posvetili v prihodnje. Tokrat je na vrsti Anna Delvey, mojstrica v vzdrževanju izmišljene identitete bogate dedinje z nedoločljivim akcentom, ki jo je samo en korak ločil od dveh posojil v skupni vrednosti 47 milijonov dolarjev, s katerima bi uresničila svoje življenjske sanje.

Anna Delvey je med drugim ukradla zasebno letalo, skorajda pretentala nekatere najbolj konservativne newyorške finančne institucije in bogataše ter za seboj pustila številne neplačane hotelske račune.

Finančni megaprojekt ambiciozne mladenke

Kraljica sodobne žajfnice Shonda Rhimes (Grey's Anatomy, Scandal) je po prvem sodelovanju z Netflixom, megahitom Bridgerton, pri katerem je sodelovala kot producentka, ponovno združila moči z omenjeno platformo in v devetih delih zelo na široko predstavila posamične izkušnje vpletenih v finančni megaprojekt ambiciozne mladenke, poimenovan Fundacija Anne Delvey. Anna je namreč zelo osredotočeno iskala finančne vire za odprtje ekskluzivnega umetniškega kluba, naslednjega Soho Housa v New Yorku in pri tem, na primer, uspela pritegniti tudi pozornost zvezdniškega arhitekta Santiaga Calatrave. Poleg Delveyjeve, ki jo je odlično upodobila Julia Garner (Ozark, Asistentka), ima osrednjo vlogo v seriji novinarka Vivian Kent (preveč doživeta Anna Chlumsky), katere lik temelji na resnični osebi, novinarki Jessici Pressler iz New York Magazina, ki je leta 2018 napisala zelo odmeven članek o Anninih prevarantskih podvigih v New Yorku in je tudi ena od producentk serije.

Zapornica in novinarka se na novo izumita

Anna Delvey je med drugim ukradla zasebno letalo, skorajda pretentala nekatere najbolj konservativne newyorške finančne institucije in bogataše ter za seboj pustila številne neplačane hotelske račune, v hude finančne težave pa je pahnila tudi njeno domnevno prijateljico Rachel. A to je samo nekaj osrednjih detajlov zgodbe, Shonda Rhimes se v seriji namreč zelo natančno posveti grajenju identitete Anne Delvey in vseh trikov, ki se jih je posluževala, da bi pridobila kredibilnost in pozornost pravih ljudi. Veliko preveč prostora pa Rhimesova odmeri likom, ki so se zapletli z njo. Njihove zgodbe bi lahko veliko bolj strnjeno predstavila, zelo problematičen pa je lik novinarke. Vivian Kent je stigmatizirana zaradi članka iz preteklosti, ker naj bi kršila novinarske standarde, in v zgodbi Anne Delvey vidi sredstvo, da si ponovno povrne ugled. “Hočem biti del tvoje ekipe,” Kentova reče Delveyjevi v zloglasnem zaporu Rikers v New Yorku. Ženski skleneta pakt o sodelovanju, njun glavni cilj pa je ponovno izumiti se oziroma zasloveti in sprati negativno “karmo”. A tudi drugi stranski liki v Anni Delvey vidijo možnost promocije, drugi najbolj očiten primer je njen odvetnik Todd (Arian Moayed), ki s tem primerom skuša popularizirati svoje ime znotraj newyorške odvetniške srenje, njene newyorške prijateljice pa poleg brezplačnih obedovanj v prestižnih restavracijah in hotelih v njej vidijo nekakšno samosvojo feministično ikono, ki kljubuje svetu moških. Pod črto, prikazana zgodba o Anni Delvey je zelo problematična, a precej simptomatična za današnji čas. To je zgodba o tem, da smo lahko vsi, ne samo denar, del transakcij, ki poganjajo sodobni sprevrženi kapitalizem, kjer so lahko tudi meritokrati dvomljivega slovesa, ki so očitno na napačni strani zakona, deležni občutno več kot petnajst minut slave.


Najbolj brano