Test: Renault kadjar 1.3 TCE 160 EDC black edition

Renaultov športni terenec je dobil novega naslednika, s tem pa je njegova pot na štirih kolesih končana. Na zadnjem preskusu smo se spoznavali z različico black edition, ki je z različnimi dodatki morda še najbolj estetska.

Kadjar že ima naslednika, kar pomeni, da bodo trgovci naročila 
zanj sprejemali le še kratek čas. Foto: Artur Švarc
Kadjar že ima naslednika, kar pomeni, da bodo trgovci naročila zanj sprejemali le še kratek čas. Foto: Artur Švarc

Beli križanec korejskega izvora me je med testom spomnil na neke lepše čase - njegov brat dvojček je junija 2019 služil kot uradno službeno vozilo za F1 dirko v Avstriji. Brez mask, brez zapiranj, v časih, ko je bilo človeške neumnosti na socialnih omrežjih še za odtenek manj. In ja, pri vsem tem je bil avto kovinsko rdeče barve. Če ga primerjam s tem aktualnim belim, mu biserna barva ne sede, premalo poudari črnino, ki se ob beli zunanjosti zdi samoumevna. Na modri in rdeči black edition precej bolj izstopa. Seveda ne manjka niti krom, na letvicah vrat in obrobah izpušnih cevi ga najdete. Nekaj razlik na črni izdaji vendarle lahko najdemo, obroba meglenk je zdaj povsem črna, prav tako ni več sive zaščite na dnu sprednjega odbijača, pač pa je - črna. 19-palčna lita platišča, ki so bila povsem črna, imajo zdaj bakren odtis na vzorcu. Enako črna je tudi zaščita v zadnjem odbijaču, vse ostalo pa je po starem. Sedeži so na robovih odeti v usnje, na sredini je velur in prešit v diamantni vzorec, ki daje nekaj bolj prestižen občutek. Merilnike je Renault že pred časom digitaliziral, multimedijski sistem pa je še vedno isti, ki mu manjka logike pri izbiranju sklopov in pomikanju po menijih, občasno pa ima kakšno eksotično stanje - enkrat je bil po zagonu avtomobila povsem neodziven, DAB pa se pri radiu sploh ni hotel aktivirati. Še ena pripomba leti na samo izdelavo - sredinska konzola je ob dotiku s kolenom tako proseče škripala, da bi se sočutnemu človeku utrnila solza. Med ostalo opremo v notranjosti najdemo dvopodročno klimatsko napravo in dovolj USB vmesnikov za polnjenje naprav tudi zadaj. Prtljažnik meri 472 litrov z zelo preprosto zasnovo, ki ima še nekaj odlagališč v dnu, vsebino pa lahko skrijemo pod ponjavo. S podiranjem sedežev je ta številka seveda večja, naraste na 1478 litrov.

Zmogljiv bencinski motor

Pogonski sklop je bil sestavljen iz zdaj že preverjenega 1,3-litrskega turbo štirivaljnika s 117 kW (159 KM). Na sprednji kolesni par je moč prenašal sedemstopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik, ki ima zelo lepo nastavljena razmerja za daljša potovanja in visoke hitrosti, avto doseže celo 210 km/h, pravi test izpred dveh let, ga pa muči pospeševanje in predvsem speljevanje. V določenih pogojih umetna pamet, na primer v križiščih, potrebuje debelo sekundo, da spelje in nas lahko precej negativno preseneti. Enak nesrečen menjalnik je imel pred časom tudi večji koleos in upamo lahko le, da bo naslednik imel boljšo rešitev. Uigrano podvozje je nastavljeno za udobje in zares lepo lovi neravnine in lahko bi se poigravali z idejo, da ima pnevmatsko aktivno blaženje. Tudi nagibanja ni praktično nič, na avtocestah zna prav uspavati voznika. Sploh ko enkrat pozabimo, da gre za višje postavljen avto, vožnja ni nič kaj manj udobna od luksuzne limuzine. Z zmerno vožnjo se poraba giblje pri 7,2 litrih, po avtocestah pa dodajte še liter in pol, ampak kot rečeno - če si tako zaželite, je ta športni terenec presenetljivo tudi prava mala raketa. To potrdijo številke - avto menda doseže 210 km/h, do stotice pa pospeši v 9,3 sekunde. Black edition je zelo dobro založen z opremo, ampak to pravzaprav pri odhajajočem modelu ni niti ključno, razen da lahko poudarimo, da je ta paket opreme najboljše razmerje med ceno in tistim, kar avto ponuja. Še ena stvar se je spremenila od poletja 2019 - cena. Črnoizdajni kadjar z 1.3 TCE in samodejnim menjalnikom stane 31.290 evrov, takrat pa je 28.290 evrov. Cele tri tisočake več. No, Renault še vedno ponuja tudi popust v omenjenem znesku, vendar, hej, saj ga je tudi takrat. Skupaj z nekaj malega dodatki je končna cena “poslednjega” kadjarja - 31.990 evrov.


Najbolj brano