Mlada Nicole je spoznala svet za odrom

Stik z delovnim življenjem in z različnimi možnimi poklici izven učilnic je lahko izjemno koristna izkušnja in pomaga pred “skokom” v novo življenjsko dobo. Tudi v SSG občasno sprejmejo prošnje za delovno prakso in sodelujejo s tržaškimi šolami. 18-letna Nicole Richter z liceja A. M. Slomšek je preživela en teden v gledališču. Opazovala je delo in se pogovorila z več strokovnjaki za različna področja ter z njimi dejansko sodelovala. Želja, da bi spoznala svet, ki se skriva za odrom, je bila zanjo največja spodbuda pri izbiri tega čisto posebnega “podjetja”.

Nicole Richter je na večdnevni delovni praksi lahko obiskala tudi 
Malo dvorano, kjer potekajo vaje za Ptičjo farmo.
Nicole Richter je na večdnevni delovni praksi lahko obiskala tudi Malo dvorano, kjer potekajo vaje za Ptičjo farmo.  

Ko gledamo predstave, malokrat pomislimo, kaj stoji za tem, kako potekajo vaje, kako vodijo organizacijo, je povedala Nicole Richter, ki je o svojih mislih pred začetkom tega formativnega tedna priznala: “Pravzaprav nisem vedela, kaj bi lahko pričakovala od te izkušnje. Predstavljala sem si, da je veliko dela v zakulisju, potem pa sem postopoma odkrila delovanje na različnih področjih: na primer, kako Valentina pripravlja koledar in urnike za vsak teden, kako rešuje težave, ki nastajajo z nepredvidljivimi spremembami, kako je življenje v gledališču vedno živahno, včasih napeto in zahtevno.”

Nicole je potrkala na vsa vrata in odkrila tudi, katere programe uporablja blagajna za prodajo vstopnic, kako poteka tiskovna konferenca, s katerimi odgovornimi dolžnostmi se ukvarja uprava. Prisostvovala je tudi vaji za novo uprizoritev Ptičja farmaJere Ivanc po Aristofanu, fotografirala je pravljične urice za otroke, da bi dogodek obeležila na spletu, sedela je za računalnikom in pomagala organizatorki pri urejevanju urnikov, udeležila se je tudi seje umetniškega vodstva. “Blagajna mi je bila na poseben način zanimiva, ker je bilo zame vse popolnoma novo, od vprašanja avtorskih pravic do velikega dela z vsako vstopnico, ki pomeni tudi stik z abonenti in gledalci,” je povedala na koncu.

Možnost konstruktivnega, posvetovalnega, prijaznega stika z gledalci se je dotaknila Nicole, ki občasno obiskuje razna gledališča in si je o dramski umetnosti v sodobnem svetu in v očeh svoje generacije ustvarila zelo jasno mnenje: “V teh dneh sem pomislila, kaj bi najraje gledala. Zanimale bi me predstave o športu ali o aktualnih temah, muzikali, tudi nekaj več glasbe. Všeč mi je, ko igralci sodelujejo z gledalci in se reflektorji preusmerijo še v dvorano. Želim si, da bi v gledališču večkrat uporabljali pogovorni jezik, ki je za nas najbolj prepoznaven. Tudi trajanje je pomembno, saj se je čas pozornosti danes skrajšal in je enourna predstava čisto dovolj. Dramsko gledališče je nekoliko zastarela zvrst v svetu, ki gre zelo hitro naprej in ponuja vedno nekaj novega. Prav gotovo pa bom po tej izkušnji gledala drugače na gledališče. Zagotovo se splača videti stvari z lastnimi očmi, jih spoznavati iz prve roke in razumeti.”


Najbolj brano