Misterij Bugattijevega Črnega avtomobila

Če nepojasnjene skrivnosti združimo z avtomobilskim svetom, je na vrhu zagonetk le eno ime - Bugatti type 57 SC la voiture noire.

Pri avtomobilskemu proizvajalcu, ki ga zdaj vodi Hrvat Mate 
Rimac, so se na skrivnostni avto spomnili tudi sami, ko so pred 
nekaj meseci izdali posebno različico chirona, la voiture noire.
Pri avtomobilskemu proizvajalcu, ki ga zdaj vodi Hrvat Mate Rimac, so se na skrivnostni avto spomnili tudi sami, ko so pred nekaj meseci izdali posebno različico chirona, la voiture noire.  

Bugatti type 57 je bil otrok Jeana Bugattija, sina ustanovitelja znamke, Ettoreja Bugattija. Jean je s type 57 želel ustvariti nekaj drugačnega pod Bugattijevo znamko. Osnovni model bi lahko bil dobavljiv v številnih različicah. Tu je bil originalni type 57 in potem znižani type 57 S (S kot Surbaisse, znižan). Obe sta bili na voljo tudi s kompresorjem, ki je imenu dodal še oznako C (Compresseur).

Karoseristi so bili zadolženi za različne izvedbe karoserije, med njimi ventoux in galibier (dvo- in štirivratna limuzina), stelvio (kabrio) in atalante (kupe). Luč sveta je na koncu ugledalo 710 različnih primerkov type 57. Vsi so danes pregrešno dragi, a eden med njimi je češnja na torti – atlantic coupe. Atlantic je bil narejen na osnovi prototipne izvedbe aerolithe, ki je imel v blatnike integrirane žaromete, sprednja in zadnja šipa pa sta bili ločeni po sredini z letvico, ki je tekla tudi po sredini strehe v obliki plavuti. Streha se je zadaj spuščala do tal, pokrita zadnja kolesa pa so pripomogla pri aerodinamiki. Za povrh je bil Aerolithe spet z zakovicami in narejen iz materiala z imenom elektron, kompozita in 90 odstotkov magnezija in 10 odstotkov aluminija. Za ta material je bilo znano, da se pri visoki temperaturi vžge, zato varjenje ni prišlo v poštev. Atlantic je bil potem nova izvedba aerolithe, zakovice so ostale, elektron pa je odstopil mesto običajnemu aluminiju. Ime je ta izvedba dobila po Jeanu Mermozu, prijatelju Jeana Bugattija, ki je umrl med preletom Atlantika iz Dakarja v brazilski Natal. Čeprav je avto z izrazitim nosom videti zelo dolg, je v dolžino meril le 3,7 metra.

Za njim so izginile vse sledi

Bugatti je naredil vsega štiri primerke 57S atlantic. Četverica je imela številko 57374, 57453, 57473 in 57591. Niti eden ni povsem enak drugemu. Dva sta imela luči na blatnikih, dva pa integrirane. 57591 je eden od najbolj znanih Bugattijev in je v zasebni lasti modnega oblikovalca Ralpha Laurena. A posebna zgodba se vrti okrog številke 57453. Bugatti ga je uporabljal za prospekte, razstave in teste in je osebno pripadal Jeanu Bugattiju, ki ga je posojal le svojim prijateljem. To je bil tudi edini atlantic z oznako SC, s tovarniško nameščenim kompresorjem. 3,3-litrski vrstni osemvaljnik je razvijal 147 kilovatov moči (200 KM). Nobeden od treh znanih atlanticov ni več v originalnem stanju in so bili intenzivno obnovljeni, še najmanj Laurenov 591. Vendar nas zanima četrti – 57453, ki je izginil z obličja Zemlje. Črno obarvani la voiture noire Jeana Bugattija je zato ena največjih skrivnosti v svetu avtomobilizma. Avto so pozimi 1936 vozili Jean Bugatti, dirkač William Grover-Williams in njegova žena Yvonne. Jean Bugatti ga je kasneje podaril dirkaču Robertu Benoistu, ki je za zmagal na vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa. Avto sta si potem izmenjevala Benoist in Grover-Williams, ki sta bila dobra prijatelja. Ko sta pomladi 1940 ob napadu Nemčije pobegnila v Anglijo, se je avto vrnil v tovarno, tam pa ga je Ettore Bugatti naložil na vagon, da bi ga skril pred Nemci. Jean Bugatti je leto prej izgubil življenje v prometni nesreči. Kaj se je potem dogajalo z avtom, ni znano. Vse zgodbe, tudi o tem, kdo je avto vozil, so le iz ustnih virov, ker o tem primerku ni bila vodena dokumentacija, saj ni bil nikoli registriran ali prodan, pač pa je bil v lasti Bugattija. V tovarni so sami zabeležili, da je avto potem izginil, kar le podpihuje teorijo, da se avto še vedno skriva nekje na tem planetu. Druge teorije govorijo, da ga je skril Ettore Bugatti sam in skrivnost odnesel s sabo v grob ali pa da je bil avto naložen na ladjo in poslan v ZDA. Ali se bo 57453, drugi po vrsti narejeni atlantic, še kdaj pojavil na svetlem, lahko ugibamo. Če se bo, bo zagotovo eden najdražjih avtomobilov. Že zaradi zgodbe bi po ocenah njegova vrednost presegla 100 milijonov evrov.


Najbolj brano