“Kadar ustvarjaš z drugimi, te preplavi navdušenje”

16-letna violinistka Makrina Quinzi že enajsto leto obiskuje Slovenski center za glasbeno vzgojo Emil Komel Gorica. Uspešno se preizkuša na tekmovanjih, z navdušenjem zaigra v orkestru in komorni zasedbi, njeno najljubše glasbeno obdobje je barok, rada pa prisluhne tudi pop pevcem, kot so Beyoncé, Katy Perry in Shawn Mendes.

 Makrina Quinzi se uspešno preizkuša na tekmovanjih ter navdušeno igra v orkestru in komorni zasedbi.  Foto: osebni arhiv
Makrina Quinzi se uspešno preizkuša na tekmovanjih ter navdušeno igra v orkestru in komorni zasedbi.  Foto: osebni arhiv

“Glasba je ena najbolj abstraktnih vrst umetnosti, stalno se na novo rojeva, prenavlja in umira. Vsakokrat ko zaigraš, ustvarjaš unikat in daješ tisočkrat preigrani skladbi tudi svoj pečat. Vedno lahko drugače zaigraš, kaj novega poveš in rasteš skupaj s skladbo, v katero se poglabljaš. Preiskuješ zvok, piliš intonacijo, izpopolnjuješ tehniko in se posvečaš svetu, ki je samo tvoj.”

Tako o glasbi razmišlja samozavestna, sproščena, zgovorna Makrina Quinzi, ki je na glasbeno pot stopila pri učitelju Juriju Križniču. “Violino sem začela igrati, ko sem bila stara pet let. Izbrala pa jo je mama. Na lekcijah sem bila precej živahna. Ko mi je profesor razlagal, sem hodila gor in dol po učilnici in nisem pozorno poslušala. Nekoč mi je za nagrado, če bom pridna, ponudil čokoladni bonbon in potem sem celo lekcijo pridno poslušala,” se spominja mlada glasbenica iz Štandreža. Kar deset let je talent razvijala pod mentorstvom Križniča, ki ji je “dal veliko znanja, tehniko, vse praktične elemente, ki jih potrebuje violinist”.

Drevi bodo zazveneli Bach, Wieniawski in Bravničar

V rubriki Primorski glasbeni talenti, ki jo pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper, predstavljamo mlade primorske glasbenike, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in dosegajo opazne uspehe doma in v tujini. Gostja istoimenske rubrike oddaje Glasbeni abonma, ki bo na sporedu drevi ob 20. uri, bo 16-letna violinistka Makrina Quinzi. Prisluhnili bomo njenim izvedbam skladb Johanna Sebastiana Bacha, Henryka Wieniawskega in Matije Bravničarja, ki jih je lani posnela v studiu Hendrix na Radiu Koper.

Lani jo je predal hčerki Mojci Križnič, “ki ji je še posebno pri srcu poglobitev v zvok, kakršen zazveni, kadar povlečemo po struni. Zaradi tega igram manj progama in se bolj poglobim v globinsko vadbo.”

Makrina je doslej talent preizkusila kar šestkrat na tekmovanjih Temsig, Pavoletto, Svirel in vedno prejemala visoke nagrade: “Tekmovanja mi pomenijo možnost soočanja z drugimi in tudi s tremo, stresom, igranjem pod pritiskom. Tako preverim, kako drugi doživljajo mojo igro. Najbolj sem ponosna na tekmovanje Povoletto leta 2019, pa ne zaradi uspeha, ampak zato, ker je bila to moja četrta preizkušnja v tistem mesecu. V začetku junija sem opravila malo maturo z najvišjo oceno, nato še zaključila nivo B na konservatoriju v Vidmu z izpitoma iz violine in teorije.”

Z iskrico v očeh pripoveduje tudi o izkušnjah s komornim muziciranjem in igranjem v orkestru: “V orkestru je vedno lepo, ker te, kadar soustvarjaš z drugimi, preplavi navdušenje. V stiku si z drugimi glasbeniki in postaneš del velike glasbene družine. Hkrati pa se lahko, če česa ne veš, skriješ za sosedom. V orkestru se je treba znati tudi pretvarjati, kot bi rekla nona moje prijateljice, ki tudi igra violino.”

Pri igranju jo najbolj navdihuje Aleš Lavrenčič, violinist iz Doberdoba, nekdanji učenec Slovenskega centra za glasbeno vzgojo Emil Komel Gorica. Najraje izvaja Bachove skladbe, posluša pa tudi pop glasbo; njeni izbrani pevci so Beyonceé, Katy Perry in Shawn Mendes. Želi si zaključiti predakademski študij violine, se udeležiti še kakega tekmovanja, nadaljevati šolanje na konservatoriju in zaključiti diplomski študij. Trenutno pa ne razmišlja, da bi se glasbi zapisala tudi profesionalno, saj obiskuje Znanstveni licej v Gorici in jo zanima tudi medicina.

Tatjana Gregorič, Radio Koper


Najbolj brano