Projekt češkega super avtomobila je hitro propadel

MTX ali Metalex je bilo majhno podjetje, ki je že od šestdesetih let izdelovalo in predelovalo dirkalnike, za osnovo pa so uporabljali takratne škode in lade.

To je bil prvi češki superšportnik, ki bi lahko doživel uspeh na trgu, 
a je njegovo usodo zapečatil požar v tovarni. 

 Foto: MTX
To je bil prvi češki superšportnik, ki bi lahko doživel uspeh na trgu, a je njegovo usodo zapečatil požar v tovarni.  Foto: MTX

Bolj ali manj so bili ves čas vpleteni tudi v Škodin dirkaški program, a so hkrati razvijali in sestavljali tudi svoje ideje. Leta 1991 je izpod njihovih rok nastal prvi češki superšportnik, s katerim je podjetje imelo resne načrte, če ne bi vmes posegla višja sila. MTX tatra V8 je bil avto, ki so ga pripravili skupaj s tatro, obliko zanj pa je narisal češki dizajner Vaclav Kral. To je bil takrat tudi najhitrejši češki avto. S 3,9-litrskim Tatrinim osemvaljnim motorjem, opremljenim z elektronskim vbrizgom, je razvijal 225 kW (306 KM) pri 6500 vrtljajih, to pa je omogočalo, da se je avto do stotice izstrelil v 5,6 sekunde, medtem ko je najvišjo hitrost dosegel pri 265 km/h.

Požar za vedno zapečatil usodo tatre

V tipični oblikovni maniri začetka devetdesetih let je imel avto prepoznavno silhueto, dvižna vrata in dvižne luči. Po testiranjih prototipa na poligonih v Koprivnici in letališču Mošnov so avto končno pokazali javnosti oktobra 1991 na avtosalonu v Pragi.

Izdelali so štiri vozila

MTX Tatra V8 je dolga 4,6 metra, medosna razdalja je 2,5 metra, masa pa 1350 kilogramov. Obut je v 17-palčna kolesa z gumami Pirelli P Zero 245/40 spredaj in 335/35 zadaj. Medtem ko je imel prototip še klasični Tatrin V8 z vplinjači in le 160 kilovatov moči, so bili preostali trije opremljeni z različico z elektronskim vbrizgom in višjo močjo.

MTX je praktično čez noč zabeležil kar dvesto naročil za avto, za to so začeli pripravljati prvo serijo stotih avtomobilov. Podjetje je celoten projekt v začetni fazi prodal novemu lastniku, takrat pa je tovarno uničil požar in za vedno zapečatil serijsko proizvodnjo avta.

Izdelani so bili le štirje primerki. Rdeč in bel primerek sta končala v zasebnih čeških rokah, črn je v muzeju športnih avtomobilov v Lanyju, četrti pa je bil v kosih poslan v ZDA tamkajšnjemu lastniku, kjer se je za njim izgubila vsaka sled. Kot zanimivost velja dodati, da je črni primerek iz muzeja vozi tudi ameriški reper Kanye West v videu Runaway, ki so ga posneli v Pragi.


Najbolj brano