Poklon umetnicama

Z predstavo MarlenEdith se ta teden začenja nova sezona Slovenskega stalnega gledališča. Doslejšnje jesenske predstave so namreč sklenile lansko sezone, ki se je zaradi pandemije prekinila že takoj na začetku. Kakorkoli že, sedaj gremo naprej, gledališče se nadaljuje, predstave se nadaljujejo, kot je med predstavitvijo v torek dopoldne v tržaškem Kulturnem domu zatrdil direktor Danijel Malalan.

 Graziana Borciani in Stefania Seculin sezono SSG   odpirata s 
predstavo MarlenEdith.  Foto: Paolo Giovannini/Fotodamj@n
Graziana Borciani in Stefania Seculin sezono SSG odpirata s predstavo MarlenEdith.  Foto: Paolo Giovannini/Fotodamj@n

TRST > Glasbena predstava MarlenEdith pripoveduje o dveh velikih osebnostih dvajsetega stoletja, Marlene Dietrich in Edith Piaf: gre torej spet za predstavo o ženskah, ki so se zapisale v zgodovino in so, tako v resničnosti kot v fikciji, pogosto vir navdiha za ustvarjalce SSG. Na odru smo v zadnjih časih videli že Artemisio Gentileschi, modno ustvarjalko Coco Chanel, klasično in sodobno literarno junakinjo krčmarico Mirandolina ter bizarno Vito.

Predstava MarlenEdith je v italijanski različici že nekaj časa prisotna na italijanskih odrih. Tokrat bosta pevki in avtorici Graziana Borciani in Stefania Seculin, ki ju na klavirju spremlja Lamberto Lipparini, nastopili v slovenski različici, z veznim tekstom, ki ga bo kot povezovalec podajal igralec Danijel Malalan. V predstavi se prepletajo življenji in pesmi Marlene Dietrich in Edith Piaf - vsaka od dveh zgodb bi bila vredna monografske gledališke obravnave, a tokrat dramaturška nit Graziane Borciani išče v eni sami pripovedi skupne točke, ki povezujeta legendarni umetnici v znamenju iskrenega prijateljstva.

Obe avtorici in pevki imata za seboj dolgoletno izkušnjo na koncertnem in glasbeno-gledališkem področju. Stefania Seculin izhaja iz mednarodnih izkušenj na področju muzikala, je vokalistka in je diplomirala na priznani šoli za glasbeno gledališče Bernstein School of Musical Theater. Graziana Borciani je članica uveljavljene glasbeno-gledališke skupine Oblivion, poučuje petje in je velikokrat sodelovala v kabaretnih in televizijskih produkcijah. Spremlja ju jazzovski pianist, aranžer in skladatelj Lamberto Lipparini, ki v projektu sodeluje od vsega začetka.

Intenziven in oseben hommage

Vsaka pevka na intenziven in oseben način oblikuje hommage eni od dveh znamenitih umetnic prejšnjega stoletja z glasbeno-gledališko pripovedjo o zelo različnih zgodbah in značajih. Edith Piaf je na prvi pogled bolj “berljiv” lik kot ženska, ki je vse življenje iskala ljubezen in našla razočaranje in tragedije, kar se izrazito zrcali v njenih doživetih, iskrenih interpretacijah. Marlene Dietrich je bolj enigmatična, na prvi pogled “železna”, samosvoja, angažirana ženska, ki pa skriva nerazrešen odnos do lastnih korenin, saj je zapustila Nemčijo v znamenju nasprotovanja nacističnemu režimu in ideologiji.

Do prilagojene slovenske različice z italijanskimi podnapisi in tudi s podnapisi za izvedene pesmi v izvirnem jeziku, francoščini, nemščini in angleščini, je prišlo po več poteh, predvsem skozi poznanstvo med Stefanio Seculin in Stanislavom Mošo, režiserjem lanske otvoritvene predstave Stoletje mjuzikla, in ker beseda da besedo, je končno prišlo do tega sodelovanja. Sicer se predstava po tematiki navezuje na začetek lanske sezone in tudi prikazani umetnici se navezujeta na geslo letošnje sezone: Marlene Dietrich je vzletela v svet in vzdevek Edith Piaf je bil pariški vrabček ...

Predstava bo v Kulturnem domu v Trstu na sporedu od drevišnje predpremiere do nedelje, v Kulturnem centru Lojze Bratuž v Gorici pa v ponedeljek.

BOJANA VATOVEC, Primorski dnevnik


Najbolj brano