Potopni valj bo posegel v ustaljene navade Koprčanov

Če bo šlo vse po načrtih, naj bi potopni valj na Kidričevi ulici v Kopru začel delovati prihodnji mesec. Odčitaval bo registrske oznake avtomobilov in omejeval dostop v mestno središče. To je eden od ukrepov, s katerim si v koprski občini prizadevajo trge in ulice osvoboditi avtomobilov in jih usmeriti bodisi v parkirne hiše bodisi na druga parkirišča. Ob tem pa bode v oči, da garažna hiša pod Muzejskim trgom večinoma sameva.

Če bo šlo vse po načrtih, naj bi potopni valj na Kidričevi ulici v 
Kopru začel delovati  prihodnji mesec.
Če bo šlo vse po načrtih, naj bi potopni valj na Kidričevi ulici v Kopru začel delovati prihodnji mesec. 

KOPER > Ko bo začel delovati potopni valj, bodo lahko na območje omejenega prometa dostopali stanovalci s stalnim prebivališčem (dva dostopa na stanovanjsko enoto), lastniki nepremičnin oziroma najemniki poslovnih prostorov, lastniki parkirnih površin na tem območju, vozila javnih služb, intervencijska vozila in vozila za potrebe redne ter izredne dostave.

Kmalu zloženka o parkirnem in prometnem režimu

Posledica te novosti bo tudi spremenjen prometni in parkirni režim. Minuli teden so oba predloga predstavili krajevni skupnosti. Pripravljajo pa tudi posebno zloženko, s katero bodo režim in nadaljnje korake predstavili stanovalcem, lastnikom in najemnikom poslovnih prostorov na tem območju ter drugim zainteresiranim posameznikom.

Jadran Čalija

predsednik sveta KS Koper - Center

“Gre za občutljive spremembe, zato je nujno, da dorečemo vsako malenkost in se dogovorimo za najboljše rešitve, ki bodo obenem prilagojene potrebam ljudi.”

Park nad parkirno hišo Belveder dobiva končno podobo. (Foto: Tomaž Primožič/FPA)

“Gre za občutljive spremembe in poseganje v navade, ki so ukoreninjene v ljudeh. Prav zato je nujno, da dorečemo vsako malenkost in se dogovorimo za najboljše rešitve, ki bodo obenem prilagojene potrebam ljudi,” meni predsednik sveta krajevne skupnosti Koper - Center Jadran Čalija. Pravi, da je še nekaj odprtih vprašanj in pomislekov, ki jih morajo doreči v sodelovanju z občinskimi službami. “Sodelovanje je dobro, zato ne predvidevam težav,” je optimističen.

165

stanovalcev je kupilo poseben abonma za parkiranje v parkirni hiši

60

stanovalcev se je raje odločilo za abonma za parkiranje ob severni obvoznici

V občini še nimajo zamisli za izpraznjene trge

Čeprav se zlasti domačini sprašujejo, kakšne so zamisli, s katerimi bodo oživili mestne trge, ki jih v prihodnje ne bodo več kazili parkirani avtomobili, pa v občini tega odgovora še nimajo. “Vsebine, programe in namembnost posameznih območij bomo usklajevali in določali skupaj s tamkajšnjimi stanovalci,” je vse, kar so za zdaj pripravljeni povedati.

Jadran Čalija (Foto: Ilona Dolenc)

Kdaj predvidevajo dokončen umik avtomobilov s kakšnega od mestnih trgov in kateri bo prvi na vrsti? V občini pravijo, da se to ne more zgoditi iz danes na jutri. “Najprej moramo zagotoviti nadomestna parkirna mesta v bližini mestnega središča. Želimo si, da bi določeno število avtomobilov po gradnji parkirne hiše Sonce umaknili na območje za Barko in tako bi lahko del mestnih površin sprostili pločevine ter jih namenili drugim vsebinam,” se nadejajo.

Prepričani so, da bo parkirna hiša Belveder pod Muzejskim trgom bolje zasedena po spremembi parkirnega režima. Za stanovalce so sicer predvideli 250 parkirnih mest od 466, saj si želijo, da bi jih nekaj še vedno ostalo za potrebe dnevnih obiskovalcev, ki v mesto prihajajo po opravkih. Po njihovi oceni poleg abonentov dnevno tam parkira med 90 in 120 uporabnikov.

80 imetnikov dovolilnic se še ni odločilo

V prvi fazi so pridobitev posebnega abonmaja omogočili zdajšnjim imetnikom dovolilnice za parkiranje na Muzejskem trgu (Muzejski trg, Kocjančičeva ulica in del Kidričeve ulice) in stanovalcem na območju Kidričeve, dela Čevljarske, Triglavske, Garibaldijeve, Barvarske, Tumove, dela Župančičeve, Pobočne Kettejeve, Budičinove, Kolaričeve, Santorijeve in Resslove ulice ter Carpacciovega trga (vsi z dostopom po Kidričevi ulici).

V koprski občini so prepričani, da bo parkirna hiša Belveder pod Muzejskim trgom bolje zasedena po spremembi parkirnega režima. (Foto: Tomaž Primožič/FPA)

“Na podlagi izraženega interesa smo območje razširili na Mladinsko ulico in Verdijevo ulico, ki na javnih površinah nimajo dovolj parkirnih mest. Ko bodo vse predvidene zmogljivosti v parkirni hiši zasedene, območij dodatno ne bomo mogli razširjati,” so jasni v občini.

Do zdaj so izdali 165 abonmajev za parkiranje v garažni hiši (za 20 evrov na mesec) in dodatnih 60 za parkiranje na severni obvoznici pod Bastionom in ob Libertasu. Za ceno letnega abonmaja je treba odšteti 35,65 evra. Približno 80 zdajšnjih imetnikov dovolilnic za parkiranje na tem delu mesta pa še ni podalo vloge za spremembo.

Zakup parkirnega mesta ni možen

Zaenkrat niso predvideli možnosti zakupa parkirnega mesta. Za namen rezervacije so predvideli 20 parkirnih prostorov. Marjetica Koper je do zdaj oddala pet parkirnih mest, Univerza na Primorskem še ni izkoristila te možnosti.

Poleg 165 abonentov v parkirni hiši Belveder dnevno parkira med 90 in 120 uporabnikov. (Foto: Tomaž Primožič/FPA)

Da bi lahko s stanovalci Tomosovega bloka sklenili kupoprodajne pogodbe za parkirna mesta v garažni hiši, pa morajo najprej skleniti postopek etažne delitve objekta. “Lastnikom stanovanj smo zato začasno omogočili pridobitev posebnega abonmaja za parkiranje v parkirni hiši,” pojasnjujejo v občini.


Komentar novinarja

Nataša Hlaj

Navada je železna srajca

Nova parkirna hiša pod Muzejskim trgom v Kopru še ni dosegla svojega namena. Domačini in obiskovalci namreč opažajo, da podzemna garaža ob različnih urah, tudi zvečer in ponoči, večinoma sameva. To pa je daleč od zamisli in želja koprske oblasti, ki si je zadala, da bo pod zemljo spravila avtomobile, trge in ulice osvobodila odvečne pločevine, nato pa te dragocene mestne površine znova vrnila ljudem. Seveda se strinjamo, da se tako občutljiva sprememba ne more zgoditi čez noč, saj terja poseganje ...

Preberi več

Najbolj brano