S songi do nagrade

Nagrada tantadruj za poseben dosežek je letos nagradila skupinski trud umetniške ekipe glasbeno gledališke predstave. Na novogoriški oder sta stopila avtor besedila Jure Karas in korepetitor ter avtor priredb Joži Šalej, ki sta prevzela nagrado v imenu vseh nastopajočih.

V glasbeno gledališki predstavi Čudovita so songi del dramaturgije in jih igralci izvajajo v živo ob klavirski spremljavi Jožija Šaleja.  Foto: ©Agnese Divo
V glasbeno gledališki predstavi Čudovita so songi del dramaturgije in jih igralci izvajajo v živo ob klavirski spremljavi Jožija Šaleja.  Foto: ©Agnese Divo

Žirija je namreč izpostavila songe predstave, kar pomeni avtorja besedil in priredb kot tudi vse izvajalce: Vesna Pernarčič, Urška Bradaškja, Tina Gunzek, Franko Korošec in Primož Forte. V koprodukciji Slovenskega stalnega gledališča in SiTi Teatra BTC, ki jo je režirala Tijana Zinajić, so v dramaturgijo vključene - z novimi besedili - zimzelene popevke, kot so Mr. Sandman, I Will Survive, Crazy, Que Sera, Sera in Hold Me Now. V utemeljitvi lahko preberemo: “Tantadrujeva žirija čestita vsem nagrajencem in tudi drugim, ki v koronadobi soustvarjate gledališko magijo. Gledalci, ki kakor vi vemo, da pravo gledališče lahko doživimo samo skupaj, ne pa razkropljeni za domačimi zasloni, si prepevamo: Sploh vidiš kaj, če gledaš sam?” Zadnji stavek citira besede iz predstave, kjer v songu igralci prepevajo vprašanje: “Sploh prideš kam, če pot prehodiš sam?” Ekipa Čudovite je res prišla do nagrade s skupnim delom, ki sloni na besedah in priredbah dramatika Jureta Karasa in glasbenika Jožija Šaleja.

Predstava, ki pripoveduje tudi s pesmimi

Predstava Čudovita je bila od samega začetka zasnovana kot glasbeno gledališka predstava, ki lahko veliko pove tudi s pevskimi točkami, kot nam je povedal avtor besedila Jure Karas: “Že zelo kmalu je bilo jasno, da se bo predstava odvijala v dveh vzporednih realnostih, od katerih bo ena ravno ta fantastični muzikalični svet, v katerem živi in v katerega beži naslovni lik. Pesmi so bile že v osnovi izbrane tako, da nosijo nek emocionalni naboj, ki ga je potem novo besedilo ali izkoristilo ali pa preobrnilo. Ker je ta čustveni moment že obstajal, je bilo tudi dosti lažje povedati zgodbo skozi besedilo pesmi.”

Glasba v živo doda pristnost in energijo

Zimzelene hite je zahtevam predstave prilagodil glasbenik Joži Šalej, ki je najprej sodeloval z avtorjem besedil, nato z igralci na odru ne samo kot korepetitor na vajah, temveč kot eden protagonistov predstave: “Na začetku študija smo se seznanili s predlogi pesmi, potem smo peli, da sem ugotovil lege glasov igralcev, preverili smo, kako nam gre večglasje, določili tonalitete, ki ustrezajo igralcem, in potem smo začeli vaditi. Glasbeno so priredbe nastajale sproti, ob študiju in pomoči dramaturgije in režije. Tijana Zinajić prisega, da morajo gledalci glasbo v predstavi prepoznati, da lahko lažje prisluhnejo novo ustvarjenemu besedilu. Pri tem je Jure Karas sploh odličen, ker je tudi sam glasbenik in zna res dobro napisati novo, spevno besedilo na dano melodijo. Tako smo zelo malo popravljali besedila in le tu pa tam obrnili ali zamenjali kakšno besedo, da se je usedla v glasbo. Biti korepetitor oziroma pianist v tovrstnih predstavah mi je zelo blizu, ker imam rad združevanje umetnosti. To počnem vsaj že dvajset let. Glasba v živo v predstavi doda večjo pristnost in energijo, ki sta za gledalca oziroma poslušalca še kako pomembni.”


Najbolj brano