Rebulo povezujejo pot in klopi

Da je v sodelovanju moč, so prepričani člani Združenja proizvajalcev rebule z Oslavja, ki si s svojimi dejavnostmi prizadevajo za promocijo rebule in celotne vasi. V to vizijo se vključuje tudi dogodek RibolliAmo,ki vsako leto na Oslavje privabi okrog petnajst specializiranih novinarjev in vinskih poznavalcev.

 V kleti kmetije Fiegl na Oslavju so se ob priredsitvi RibolliAmo 
predstavili člani združenja Stefano Bensa, Marko Prinčič,   Mateja 
Gravner, Martin Figelj, Marko Prinčič, Marko Primosig, Saša 
Radikon in Franco Sosol. Foto: Primorski dnevnik
V kleti kmetije Fiegl na Oslavju so se ob priredsitvi RibolliAmo predstavili člani združenja Stefano Bensa, Marko Prinčič, Mateja Gravner, Martin Figelj, Marko Prinčič, Marko Primosig, Saša Radikon in Franco Sosol. Foto: Primorski dnevnik

Združenje proizvajalcev rebule z Oslavja je nastalo pred enajstimi leti na pobudo Marka Primosiga, njegovega prvega predsednika. Sestavlja ga sedem kmetij z Oslavja, ki so poznane po značilnem maceriranem vinu: Dario Prinčič, Fiegl, Gravner, Il Carpino, La Castellada, Primosic in Radikon.

Pred enajstimi leti so vinarji združili moči in si kot osnovni cilj zastavili promocijo rebule in prostora, ki je z njo povezan. Združenje, ki mu od leta 2018 predseduje Martin Figelj, si tako prizadeva, da bi svojim obiskovalcem ponudilo čim bolj popolno ponudbo. “Cilj našega združenja ni samo promocija in prodaja rebule, ampak ponuditi pravo doživetje, ki bi na Oslavje privabilo vse več ljubiteljev maceriranih vin. Naše sodelovanje se je začelo zato, da bi čim bolje promovirali žlahtnosti naše vasi. Želimo si, da bi vinski navdušenci prihajali na Oslavje, kot se odpravijo v Šampanjo,” je povedal Martin Figelj.

“Obiskovalcem odpiramo vrata naših kleti, ki niso marketinško opremljene, ampak prikazujejo strast in ljubezen do vina in našega prostora.”

Marko Primosig

vinar z Oslavja

Strast in ljubezen do vina

“Združenje se je rodilo iz nuje, da rebulo z Oslavja ovrednotimo in jo drugim predstavimo na isti način, kot jo doživljamo pri nas. V ta namen obiskovalcem odpiramo vrata naših kleti, ki niso marketinško opremljene, ampak prikazujejo strast in ljubezen do vina in našega prostora. Ko obiskovalcem odpremo vrata kleti, jih pravzaprav povabimo v naš dom,” je povedal Marko Primosig, ki je z velikim navdušenjem obrazložil, da so nad letošnjo letino rebule nadvse zadovoljni, saj so natrgali manjše, ampak toliko bolj kakovostne grozde. “Kakovost letošnje letine je res izredna in obeti so še toliko bolj pozitivni, če pomislimo, da bo večina izmed nas rebulo iz letošnjih grozdov prodajala v letu 2025, ko bosta Nova Gorica in Gorica Evropska prestolnica kulture,” poudarja Martin Figelj in izpostavlja, da imajo že vse potrebno za uspeh, treba bo samo vlagati trud v promocijo Oslavja.

Razvijajo turizem

“Kot združenje delamo na turizmu in na tem, da bi na Oslavje privabili ljudi in ustvarili domač trg za prodajo rebule. Ko v kleti stalno gostiš ljudi, imaš tudi večjo gotovost, ki ti jo izvažanje ne nudi, saj je to odvisno od svetovnih razmer. Naši kraji so zelo priljubljeni, ker so umirjeni in niso masovno obiskani, kljub temu pa je domač trg še neizkoriščen: z obiski v kleteh smo do nedavnega prodali samo 10 odstotkov proizvoda. Količina sedaj raste iz leta v leto in še toliko bolj spodbuden je podatek, da si ljudje ob prihodu na Oslavje privoščijo daljšo nastanitev in v vasi ostanejo dlje. Na ta način obiščejo več vinarjev ali drugih ponudnikov v okolici, ki imajo od tega tudi dobiček,” še dodaja Figelj.

Med dosežke, na katere so vinarji z Oslavja posebno zadovoljni, spada postavitev sedmih oranžnih klopi na razglednih točkah v vinogradih ali zgodovinsko pomembnih krajih na Oslavju. Klopi povezuje sedem kilometrov dolga pešpot, ki je opremljena s signalizacijo; ob vsaki klopi je QR koda za povezavo na spletno stran in posebno misel, s katero posamezni vinar nagovori pohodnike. Pot, ki je nastala v sodelovanju z vodičema Sabrino Pellizzon in Luigijem Naccijem, so uradno odprli v nedeljo.


Najbolj brano