Nad zagate s parkiranjem v Novi Gorici z novo parkirno politiko

V Novi Gorici je parkirnih mest dovolj, a so nekatera preobremenjena, predvsem v dveh največjih soseskah in v centru. Občina išče način, kako odpraviti težave z novo parkirno politiko. Korak naprej bi bil, če bi zapolnili parkirni hiši na Gradnikovi, parkirišča bi si delili stanovalci in obiskovalci, meščani pa bi kratke razdalje opravili peš ali s kolesom.

Težave so največje v največjih soseskah v mestu. Na Gradnikovi bi 
marsikaj rešila boljša izkoriščenost parkirnih hiš. Foto: Nace Novak
Težave so največje v največjih soseskah v mestu. Na Gradnikovi bi marsikaj rešila boljša izkoriščenost parkirnih hiš. Foto: Nace Novak

NOVA GORICA > V Novi Gorici je manj pogost prizor, ko nekdo v centru mesta 15 minut kroži z avtomobilom, da bi našel parkirni prostor. Kljub temu, da je center mesta čez dan kar obremenjen s parkiranimi vozili. Je pa pravilo, da stanovalci, ki se zvečer pripeljejo v stanovanjske soseske, težko najdejo mesto, zato avtomobile parkirajo tudi po zelenicah, pločnikih, na intervencijskih poteh ... Medtem ko so nekaj sto metrov stran lahko parkirna mesta prazna.

Kaj pa, če bi parkirali malo dlje od doma?

“Lokalno je parkiranje problem, generalno pa je v Novi Gorici parkirnih mest dovolj,” pritrjuje Urban Jeriha, pomočnik direktorja Inštituta za politike prostora (IPoP), ki za občino dela analizo stanja in sveženj ukrepov. Problem je, dodaja, ker so nekatera parkirišča ob različnih delih dneva zelo obremenjena, druga pa ne. Največ težav je v največjih soseskah. Na Gradnikovi je skoraj 1500 parkirnih mest in jih je dovolj, pravi Jeriha, a če bi ukinili parkiranje na makadamskem parkirišču, ki je “začasno” od leta 2008, bi jih bilo nekaj sto premalo. “Problem sta neizkoriščeni parkirni hiši, kjer je od 642 mest približno 250 stalno praznih,” opozarja Jeriha. Na Cankarjevi in Ledinah pa je daleč največ težav ponoči. A Jeriha pravi: “Matematično je v teh soseskah, če bi izkoristili še parkirni hiši, parkirnih mest dovolj.” Rešitev bi bila, da bi se preko različnih delov dneva izmenjavali stanovalci, obiskovalci in zaposleni. Na papirju to zveni smiselno, a predsednik KS Nova Gorica Oton Mozetič poudarja: “Ljudje bi morali spremeniti navade in parkirati avtomobile tudi malo dlje od stanovanj.” In se večkrat na krajše razdalje odpraviti peš ali s kolesom namesto z avtomobilom. Tudi to priliva olje na ogenj k težavam. Ki bi ga bolj učinkovito gasili še s temeljito izboljšavo javnega potniškega prometa.

Oton Mozetič, predsednik KS Nova Gorica

“Ljudje bi morali spremeniti navade in parkirati avtomobile tudi malo dlje od stanovanj.”

Rampe pred bloki ne pridejo v poštev

Težave čez ves dan imajo še stanovalci v Kareju 8 in za nebotičnikom, ponoči ob in v okolici Trubarjeve, na delih Kidričeve ... Postavljanje ramp, ki jih predlagajo nekateri, pa po mnenju občine ne pride v poštev. Stanovalci opozarjajo še na pereče težave ob športnih objektih, predvsem dvorani in bazenu ob Rejčevi, ko starši pripeljejo otroke in nastane kolaps, ali pa parkirajo na že tako preobremenjenih parkiriščih ob bližnjih blokih. Center je, logično, preobremenjen čez dan, ko prihaja v mesto največ obiskovalcev in zaposlenih.

V IPoP so ljudem dali v presojo štiri scenarije. Po prvem bi parkiranje ostalo takšno, kot je, po drugem bi bilo povsod brezplačno in brez omejitev, tretji scenarij predvideva vzpostavitev režimov parkiranja, kjer bi imeli prednost stanovalci in kratkotrajno parkiranje, četrti pa predlaga višje parkirnine, dovolilnice, manj parkirnih mest in car sharing.

Urban Jeriha, pomočnik direktorja Inštituta za politike prostora

“Problem sta neizkoriščeni parkirni hiši, kjer je od 642 mest približno 250 stalno praznih.”

Prilagoditi bo treba navade

Pozitivno je, da so udeleženci zadnje delavnice najbolj podprli tretji in četrti scenarij. “To potrjuje, da z občino razmišljamo v pravo smer,” pravi Jeriha in dodaja: “Vsa mesta, ki se soočajo s povečevanjem števila avtomobilov, morajo na neki točki sprejeti ukrepe, da lahko shajajo s tem. Nova Gorica spada med mesta, kjer so problemi rešljivi.” Bodo pa morali ljudje, vsaj delno, spremeniti tudi navade. “V Novi Gorici je v redu delež kolesarjev,” eno od prednosti poudari Jeriha.

Kakšne ukrepe konkretno bodo v okviru parkirne politike predlagali, kaj o tem menijo in kaj predlagajo Novogoričani, bo videti oktobra. V IPoP bodo predloge preučili, na občini pa se odločili, katere vključiti v novo parkirno politiko mesta. To so najavljale že domala vse dosedanje uprave občine, a na večji korak naprej Nova Gorica še čaka.


Najbolj brano