Na pragu obdobja za nov vzlet

Predstavitev nove sezone Slovenskega stalnega gledališča sledi letos novemu razporedu, ki so ga narekovale pandemija in z njo povezane spremembe v programu in v abonmajskem koledarju. Zato se bodo do konca oktobra nadaljevale premiere in ponovitve lanskega programa, nakar bo vodstvo predstavilo in uvedlo novo sezono 2021/2022.

Novo podobo sezone Slovenskega stalnega gledališča je ustvaril Andrej Pisani, ki je dobil navdih v geslu Vzleti in v želji po prerodu gledališke dejavnosti. Foto: SSG
Novo podobo sezone Slovenskega stalnega gledališča je ustvaril Andrej Pisani, ki je dobil navdih v geslu Vzleti in v želji po prerodu gledališke dejavnosti. Foto: SSG

Kljub temu pa so nekateri naslovi že znani, saj gre za koprodukcije, ki jih v teh dneh predstavljajo tudi sodelujoča gledališča. Direktor SSG Danijel Malalan je predogled ponudil ob odprtju Naselja Slofest v okviru sporeda letošnjega festivala Slovencev v Italiji. Vse tri koprodukcije bodo praizvedbe in prva bo nosila posebno sporočilo in posvetilo, saj je besedilo Meja sneženja delo nekdanjega umetniškega vodje SSG, pisatelja Marka Sosiča. Režiser Goran Vojnović bo postavil na oder to poetično dramo o družinskih vezeh, odnosih, prekarnih službah, staranju v dobi odtujenosti in osamljenosti. O besedilu je povedal, da gre za uprizoritev posledic potlačenja čustev, ki slej ko prej privrejo iz nas in nas zasužnjijo. Predstava bo koprodukcija s Prešernovim gledališčem Kranj.

Druga koprodukcija bo sodelovanje s “sosednim” tržaškim gledališčem La Contrada in vrednotenje lokalnih ustvarjalcev. Avtor in režiser monodrame Tako blizu je namreč Luca Quaia, vsestranski kreativec, ki že vrsto let podpisuje fotografije uprizoritev SSG, protagonistka predstave pa tržaška igralka Lara Komar, ki je v zadnjih letih zaslovela tako v Sloveniji kot v Italiji v priljubljenih in uspešnih televizijskih nadaljevankah. Monolog o mladi ženski, ki se seli v udobnejše stanovanje, je ironična in resnična predstava o strahu pred tujcem. Vse je v novem stanovanju idealno, razen soseda, ki je prišlek in torej magnet za vse vrste predsodkov, še preden bi sploh spregovorila z njim in ga spoznala. Avtor je o svojem besedilu (ki je posvečen ravno Lari Komar) napisal, da je “zgodba o nas, ki nismo prepričani vase, v svojo civiliziranost, vzgojo in vsekakor verjamemo, da smo boljši od drugih”.

Tretja koprodukcija bo združila Trst in Koper v znamenju prirejene klasike. Na sporedu bodo namreč Aristofanesove Ptice, a v novi dramski preobleki Jere Ivanc, ki nosi naslov Ptičja farma. Tema “eskapistične fantazije” je beg iz stvarnosti, med oblake. V posodobljenem branju sta glavna lika ženski, ki bežita iz “družbeno-politične stvarnosti Evrope, po kateri se širi virus inkluzivnega feminizma”, ker jima grozijo obtožbe spolnega nadlegovanja, korupcije, klientelizma in mobinga. Iskanje “pravičnejšega sveta” vodi v ustanovitev nove države nad zemljo, ki pa pritegne vse sorte evropskih oportunistov. Na to temo bo nastala glasbeno-plesna, družbeno-apolitična, distopično-patriarhalna, atipično-seksistična in ekskluzivno-feministična komedija v režiji Jake Ivanca.

Ob koprodukcijah bo Slovensko stalno gledališče vabilo v dvorano z dodatnimi produkcijami, gostujočimi predstavami, izvenabonmajskimi večeri in glasbo v programu, ki ga bo v celoti predstavilo v drugi polovici oktobra, ko bo na sporedu še zadnja uprizoritev lanske sezone, zanimiva senzorialna predstava Dišeče skrivnostiBarbare Pie Jenič.


Preberite še


Najbolj brano