S kolesom tudi po “veliko špežo”

V Novi Gorici se prijemlje sistem javne izposoje mestnih koles, nadgraditi ga nameravajo z novimi postajami in kolesi. Morda se bodo med njimi znašala tudi posebna tovorna kolesa, ki jih je včeraj predstavil Nomago. “Poleg lahkega tovora je z njim možno prevažati tudi mlajše otroke,” pravi Peter Žnidaršič iz Nomaga.

Peter Žnidaršič je pokazal, za kaj vse je uporabno tovorno kolo. V 
sistem javne izposoje bi ga vključili tudi v Novi Gorici.  Foto: Mitja Marussig
Peter Žnidaršič je pokazal, za kaj vse je uporabno tovorno kolo. V sistem javne izposoje bi ga vključili tudi v Novi Gorici.  Foto: Mitja Marussig

NOVA GORICA > Splošna uporaba koles po mestih in primestjih je vse bolj razširjena, posebno na Primorskem pa se je težko izgovarjati na klimo, saj je ta prav za kolesarjenje čez vse leto izjemno ugodna. “Že, že, saj bi šel s kolesom, ampak grem po veliko špežo in je nimam kam dati,” pa je velikokrat priročen izgovor tistih, ki tudi za nekaj sto metrov dolgo pot raje sedejo v avto. Kot kaže pa bo tudi ta izgovor kmalu dobil bolj trhle temelje.

Peter Žnidaršič je pokazal, za kaj vse je uporabno tovorno kolo. V sistem javne izposoje bi ga vključili tudi v Novi Gorici. Foto: Mitja Marussig

Peter Žnidaršič

Nomago

“Tovorna kolesa so čedalje bolj popularna, ljudje prevažajo otroke zjutraj, popoldne, zvečer gredo z njimi v trgovino.”

Novost pri nas, v svetu jih že uporabljajo

Včeraj so namreč v Novi Gorici predstavili novost - tovorno kolo, ki si ga je mogoče javno izposoditi. To je sicer novost pri nas, v svetu jo poznajo in s pridom uporabljajo že kar nekaj časa. “Gre za tovorno kolo, ki je namenjeno za krajše poti znotraj mest in urbanih naselij, okoli trgovskih centrov, pa za lažji prevoz do doma iz šole, vrtca. Poleg lahkega tovora, nosilnost je do 100 kilogramov, je s tem kolesom namreč možno prevažati tudi mlajše, predšolske otroke, ki morajo seveda biti pripeti s pasovi in imeti čelado,” pravi Peter Žnidaršič iz Nomaga. Razvili so ga v Next Bike, največjem evropskem ponudniku javne izposoje koles, ki deluje v 28 državah in 300 mestih, Nomago pa ga predstavlja v Sloveniji, kjer si ga v javnem sistemu še ni mogoče izposoditi. “Tovorna kolesa so čedalje bolj popularna, ljudje prevažajo otroke zjutraj, popoldne, zvečer gredo z njimi v trgovino. To je segment, ki se ga da razviti in bi pozitivno vplival na promet v mestih. Če ponudimo javno izposojo teh koles, se zmanjša uporaba avtomobila,” navaja Žnidaršič.

Pri nas sicer že dolgo niso več redkost denimo različne prikolice za kolesa, opaziti je tudi že tovorna kolesa, predvsem v večjih mestih. Spet pa jih ni toliko, saj niso med cenejšimi, predvsem pa so v glavnem uporabna za prevažanje tovora v urbanih ravninskih naseljih. “Prednost javne izposoje tovornega kolesa je prav v tem, da ga je mogoče najeti, ko ga potrebuješ, in družinam ni treba iti v večjo investicijo za nakup,” poudarja Žnidaršič.

V Novi Gorici je Nomago maja postavil sistem Go2Go, ki na osmih postajah ponuja v izposojo 37 koles, od tega 11 električnih. Sistem bo mestna občina v prihodnje razširila, skupaj z zavodom za turizem pa si obeta, da bi sčasoma vanj vključila tudi tovorna kolesa.


Najbolj brano