Petletni spletni zvezdniki staršem polnijo denarnice

Na youtubu mu sledi 30 milijonov uporabnikov, leta 2019 pa so njegove sponzorirane objave nanesle 26 milijonov dolarjev. Devetletni Ryan Kaji je po podatkih Forbesa eden najbolje plačanih youtuberjev, ki po uspešnosti svojega kanala Ryan's World kraljuje v sektorju tako imenovanih “kidfluencerjev”.

Devetletni Ryan Kaji služi milijone s promocijo igrač na svojem 
youtube kanalu Ryan
Devetletni Ryan Kaji služi milijone s promocijo igrač na svojem youtube kanalu Ryan's World. Foto: youtube/zajem zaslona

Na vprašanje, kaj boš, ko boš velik, otroci in mladostniki vse redkeje ponudijo klasične odgovore, kot so pilot, veterinarka, astronavt, filmska igralka ... Vse pogosteje pa ob takšni poizvedbi izustijo tujko, ki je z vzponom družbenih omrežij postala del vsakdanje komunikacije - influencer. Medtem ko mnogi v tej novodobni “službi” vidijo obet za lagodno prihodnost, nekateri to realnost živijo že pri svojih rosnih štirih, petih ali devetih letih.

Tako imenovani kidfluencerji z objavami na TikToku ter na Instagramu in Youtubu, kjer z njihovimi profili povečini upravljajo njihovi starši in skrbniki, dosegajo tolikšno število ogledov in sledilcev, da postajajo zanimivi za oglaševalce. Ti so za enkratno objavo, ki promovira njihovo znamko, pripravljeni odšteti po več deset tisoč dolarjev.

S preizkušanjem igrač služi milijone

Največji zvezdnik med kidfluencerji je devetletni Ryan Kaji, ki na svojem kanalu na Youtubu Ryan's World najpogosteje nastopa kot recenzent igrač. Dovolj je, da jih podrži v rokah, pokaže, kako delujejo, in za vsako pove, da je to kajpak super igrača. In že se na račun njegove družine, ki je v spletni posel vpela že 30-člansko ekipo sodelavcev, steče bajen zaslužek. Ryanov svet, ki ima na Youtubu že 30 milijonov sledilcev, družini letno navrže po več kot 20 milijonov dolarjev.

Nekaj manj kot trije milijoni uporabnikov na Instagramu sledijo profilu petletnih ameriških dvojčic Taytum in Oakley Fisher. Ljubki deklici se pojavljata v simpatičnih pozah in prizorih na fotografijah in videoposnetkih, med katere se pogosto prikrade oglaševani izdelek - enkrat slastna čokoladica, drugič kosmiči za zajtrk, tretjič neverjetno udoben kopalni plašč, četrtič otroški avtosedež ... Sponzoriran post na njunem profilu lahko navrže 10.000 ali 20.000 dolarjev.

Takšna sponzorirana objavo staršem petletnih dvojčic Taytum in Oakley Fisher navrže petmestni zaslužek. (foto: Instagram)

Podobne vsebine je najti na profilih najboljših prijateljic (besties), osemletnic Ave in Everleigh, ki sta na fotografijah najpogosteje ovekovečeni v ljubkih, seveda enakih ali podobnih oblačilih, videoposnetki pa jih prikazujejo v različnih zrežiranih situacijah, doma, v trgovini ali celo v lepotnem salonu.

Osemletni prijateljici Ava in Everleigh v pozi za promocijo otroških nahrbtnikov (foto: Instagram)

Filipinska zvezdnica TikToka, 15-letna Niana Guerrero, bolj kot na ljubkost stavi na plesne posnetke, ki jih postavlja na ogled 26 milijonom sledilcev, približno polovico manj uporabnikov ji sledi tudi na Instagramu in Youtubu. S svojo spletno popularnostjo si je v minulih letih prislužila več zvezdniških naslovov, ki jih podeljujejo družbena omrežja.

15-letna plesalka Niana Guerrero je s 26 milijoni sledilcev najpopularnejša filipinska osebnost na TikToku. (foto: Instagram)

Varuhi ali izkoriščevalci otrok?

Že ko gre za odrasle influnecerje, razprava o tovrstnem načinu življenja in služenja denarja razdvaja javnost, ko so posredi otroci, pa takšna praksa odpira še več vprašanj. Predvsem o vlogi staršev, ki se po mnenju mnogih finančno okoriščajo na račun svojih otrok, medtem ko ti nimajo zakonsko urejene pravice do zaslužkov, ki jih generirajo. Obenem starši in skrbniki, ki so svoje otroke vrgli v razburkano morje digitalnega marketinga “iz preprostega veselja, da s svetom delimo družinsko srečo”, malčke izpostavljajo številnim tveganjem. V prvi vrsti nepovratni izgubi zasebnosti. V nekaterih primerih tudi tveganju, da zaradi družinskega posla izostanejo od pouka. Ter seveda tveganju, da svojega otroštva ne bodo mogli preživeti preprosto kot otroci, torej skozi igro, učenje in šport.


Najbolj brano