Poučna štorija o sprejemanju drugačnosti

Po lanski uspešnici Soul imata studia Pixar in Disney letos novega asa v rokavu. Minuli teden je tudi v slovenske kinematografe prispel najnovejši animirani film omenjenih studiev Luka, ki na zelo humoren, a pronicljiv način obravnava teme odraščanja, drugačnosti in iskanja lastnega prostora pod soncem.

Luka in Alberto sta na suhem  običajna dečka, a dovolj je že nekaj kapelj dežja, da se spremenita v simpatični morski bitji.
Luka in Alberto sta na suhem običajna dečka, a dovolj je že nekaj kapelj dežja, da se spremenita v simpatični morski bitji. 

Luka namreč ni običajen deček. Je morsko bitje, ki živi z družino odmaknjeno življenje daleč od človeka, toda njegova zvedavost mu ne da miru. Na enem od svojih potepov spozna še eno podvodno bitje, Alberta, ki se kot on na suhem spremeni v povsem običajnega dečka. Z Albertom Luka okusi prve delčke prave svobode, njen simbol pa je zanju kultna vespa. Vse svoje napore vložita v to, da jo bosta nekoč imela in z njo obšla širni svet. Velika preizkušnja pa ju čaka že v bližnjem mestecu na Ligurski obali, kjer spoznata še eno “odpadnico”, deklico Julijo, in jo prepričata, da se skupaj prijavijo na triatlon, z izkupičkom od zmage pa bi končno prišla do svoje vespe. Čeprav triatlon ni bil ravno mačji kašelj, ju najtežja preizkušnja čaka na ravni njunega odnosa, in sicer sprejemanju in spoštovanju odločitev posameznika.

Poklon Ligurski obali

Pod režijo se podpisuje Enrico Casarosa, po rodu iz Genove, ki je s svojim animiranim celovečernim prvencem Luko ustvaril hommage domači Ligurski obali. Pixarjeva ekipa je tudi obiskala nekatera mesteca na tej zelo razgibani obali in raziskala tamkajšnjo “folkloro”. Rezultat je fellinijevsko slikovita in nostalgična podoba tipičnega ligurskega mesteca iz 50. in 60. let minulega stoletja, ki jo spremljajo še številne promocijsko posrečene kulinarično-scenaristične domislice. Skozi celoten film se številni italijanski siri vedno pojavljajo v besedni povezavi s svetim, na primer sveta mocarela, sveti pecorino, zelo zahtevna triatlonska “disciplina” pa je bilo uživanje različnih vrst testenin. Največji “spomenik” so sicer postavili kultni vespi, enemu od osrednjih simbolov italijanskega povojnega gospodarskega buma in italijanskega življenjskega sloga.

Odličen glasbeni izbor

Za pikico na i je tu še premišljeni glasbeni izbor Dana Romerja, ki je vključil tako Giannija Morandija, Mino, Rito Pavone in še številne druge avtorje ter predelave starejših italijanskih popevk, ki se odlično spojijo z dogajanjem. Omeniti pa je treba še dobro sinhronizacijo. Luki je glas posodil mladi igralec Jacob Tremblay, Albertu pa vzhajajoči filmski zvezdnik Jack Dylan Grazer, morda naslednik Thimothéeja Chalameta.


Najbolj brano