V Tržiču bodo gradili prvo ladjo na vodik

Prvo ladjo za križarjenje na svetu s pogonom na vodik bodo zgradili v tržiški ladjedelnici družbe Fincantieri. Tako so ta teden naznanili na slovesnosti, med katero so oddali ladjarju najnovejšo ladjo MSC Seashore, ki je med drugim opremljena z okolju prijazno tehnologijo.

 Ladjo za križarjenje MSC Seashore so v tržiški ladjedelnici gradili 
dve leti. Foto: BONAVENTURA
Ladjo za križarjenje MSC Seashore so v tržiški ladjedelnici gradili dve leti. Foto: BONAVENTURA

TRŽIČ > Podjetja MSC, Fincantieri in Snam so podpisala sporazum, po katerem bodo v prihodnjih dvanajstih mesecih pripravila študijo izvedljivosti za načrtovanje in gradnjo prve ladje za križarjenje na svetu s pogonom na vodik. Za nekatere manevre med plovbo bi bili izpusti lahko nični, poskrbljeno bi bilo tudi za infrastrukturo za skladiščenje zalog. Oddelek za križarjenje podjetja MSC si je kot cilj zadal izničenje škodljivih izpustov do leta 2050.

Naročniku predali največjo ladjo v Italiji

Dve leti, 4300 delavcev, skoraj pet milijard evrov pozitivnih učinkov začetne naložbe ene milijarde - tako pa se glasijo nekateri izmed osnovnih podatkov gradnje velikanke MSC Seashore, največje ladje za križarjenje, ki so jo doslej zgradili v Italiji. V ponedeljek jo je podjetje Fincantieri oddalo skupini MSC. Nova ladja je po besedah izvršnega direktorja MSC Pierfrancesca Vaga znak “premišljenega optimizma”, njena oddaja pa spada v načrt naložb, ki predvideva, ob že treh oddanih ladjah za križarjenje, gradnjo še dodatnih petih, kar bo ustvarilo za več kot 13 milijard evrov gospodarskih učinkov. Giuseppe Bono, izvršni direktor podjetja Fincantieri, je poudaril, da je MSC Seashore četrta ladja za križarjenje, ki jo oddajajo v Italiji v tem letu, kar dokazuje učinkovitost upravljalnega sistema družbe Fincantieri. Senatorka Tatjana Rojc, ki je prisostvovala oddaji ladje, jo je označila za “simbol izrednega potenciala, ki ga ima Italija, in ki ga je treba izkoristiti s premišljeno uporabo sredstev državnega načrta za okrevanje in odpornost ter drugih evropskih skladov”.

5877

potnikov bo lahko sprejela ladja

Sprejela bo skoraj 6000 potnikov

Križarka MSC Seashore je najdaljša ladja podjetja MSC, saj meri kar 339 metrov. Ob ladjah MSC Seaside in MSC Seaview je MSC Seashore tretja ladja v seriji Seaside (prejšnji dve so oddali leta 2017 in 2018), je pa tudi prva izmed dveh generacije Seaside Evo. V primerjavi z ostalimi ladjami flote bosta ti dve imeli več potniških kabin, zunanji prostori pa bodo večji. Naložba v štiri ladje serije Seaside znaša 3,5 milijarde evrov, s povezanimi gospodarskimi dejavnostmi pa ustvarja promet za več kot 15 milijard evrov, kar predstavlja približno en odstotek italijanskega BDP. Ladja tehta 169.500 ton, sprejela bo lahko največ 5877 potnikov. Opremljena je z najnovejšimi tehnologijami za omejevanje vplivov na okolje. Kot ostale križarke serije Seaside, tudi najnovejša nudi potnikom dih jemajoče razglede: uredili so “most vzdihljajev”, panoramska dvigala in elegantne steklene promenade. Na ladji bodo na voljo igralnica, sedem restavracij ter dvajset različnih barov in kavarn. Manjkali ne bodo niti bazeni, vodni parki za najmlajše in prostori za najstniške zabave. pd


Najbolj brano