Cimos: naročil je več, a zdaj preglavice z mikročipi

V Cimosu so lažje zadihali. Naročil je več in tudi napovedi za nekaj prihodnjih mesecev so spodbudne. Nekaj preglavic pa jim posredno povzroča pomanjkanje polprevodniških mikročipov, saj to vpliva na naročila, ki jih Cimos dobiva od svojih kupcev. Zaradi pomanjkanja teh čipov, ki so vgrajeni v opremo vozil, se daljšajo tudi dobavni roki pri trgovcih; kupci morajo na nekatere modele avtomobilov čakati tudi po šest mesecev.

V Cimosovi tovarni v Senožečah dodatno zaposlujejo, saj  naročila 
naraščajo in tudi napovedi za prihodnje mesece so spodbudne. Foto: Veronika Rupnik Ženko
V Cimosovi tovarni v Senožečah dodatno zaposlujejo, saj naročila naraščajo in tudi napovedi za prihodnje mesece so spodbudne. Foto: Veronika Rupnik Ženko

SENOŽEČE > V Cimosu so s prodajo v prvem četrtletju letošnjega leta zadovoljni, saj so celo prehiteli prodajne načrte. V primerjavi s prvim četrtletjem lani pa jim gre sploh bolje, saj je epidemija konec marca lani že močno začela krojiti njihove poslovne procese.

Napovedi spodbudne

“Za prihodnjih nekaj mesecev so trenutno tudi napovedi zelo spodbudne. Glede na visoko povpraševanje po naših izdelkih smo potrebovali nekaj dodatnih ljudi tako na lokaciji v Senožečah kot tudi Vuzenici,” so povedali v Cimosu.

Posledice covida čutijo še letos, a to ni edino, kar jim povzroča preglavice. Druga zagata je pomanjkanje mikročipov (polprevodnikov). Te proizvajalci vgrajujejo v opremo vozil, a zdaj se pri dobavi teh čipov zatika. “Številne tovarne avtomobilskih proizvajalcev so zato primorane ustavljati ali krčiti proizvodnjo in posledično pogosto spreminjati svoje napovedi, torej potrebe po naših izdelkih,” pravijo v Cimosu.

Potrebe kupcev še nestabilne, osnovni materiali vse dražji

Tovarne po svetu proizvodnjo zaustavljajo po teden dni ali zmanjšujejo število izmen, in to šele takrat, ko ugotovijo, da bodo ponovno ostale brez čipov. Za zdaj so napovedi oziroma potrebe kupcev še vedno zelo nestabilne in precej nihajo. Težko je oceniti, kdaj se bo vse skupaj normaliziralo. Po zadnjih napovedih naj bi bilo to v drugi polovici leta.

“Do takrat pa moramo biti kar se da prilagodljivi in hitro spreminjati naše proizvodne načrte,” še pravijo v Cimosu. Take prakse v avtomobilski industriji v preteklosti ni bilo; napovedi so bile precej bolj fiksne, kar je omogočalo precej bolj enostavno in stabilno planiranje. “In vse to se nenazadnje pozna tudi na marži,” dodajajo v Cimosu.

K izzivom v načrtovanju in hitremu prilagajanju proizvodnje potrebam kupcev je treba prišteti še skok cen osnovnih materialov. “Cene hitro rastejo. In vsi akterji - tudi če si bodo kupci in dobavitelji vsaj delno porazdelili ta vpliv cen - bomo to zagotovo občutili na naših poslovnih rezultatih,” še dodajajo v Cimosu.

Tudi kupci na nekatere modele avtov čakajo dlje
Zagate z mikročipi ne povzročajo samo preglavic dobaviteljem avtomobilski industriji, ampak vplivajo tudi na avtomobilske trgovce. “Za nekatere modele, zlasti za tiste z bogatejšo opremo - ti čipi so vgrajeni v naprave za navigacijo, v kamero ..., so se dobavni roki podaljšali, pri nekaterih tudi za več mesecev. Več kot je tovrstne opreme, daljši je dobavni rok,” pravi Igor Mahne, direktor družbe Trgo ABC iz Kopra. A dodaja, da ta podaljšek kupcev praviloma ne odvrne od nakupa ali spreminja njihove načrte glede nakupa.
Podobne izkušnje imajo tudi v Avtocentru Stavanja iz Nove Gorice. “Normalni dobavni rok je približno dva meseca, zdaj se je za nekatere modele precej podaljšal. Za zadnji model škode octavia, ki je paradni konj in zanimiva za kupce, je treba zdaj čakati šest mesecev,” so pojasnili pri tem trgovcu in dodali, da pri kupcih ne opažajo nejevolje, ko jim razložijo, da bodo na kakšen model morali počakati dlje kot doslej.

Najbolj brano