SSG se pripravlja na bogat niz gostovanj z osmimi predstavami

Nenavadna gledališka sezona Slovenskega stalnega gledališča se bo nadaljevala z neobičajno bogatim poletnim programom. Abonmajske predstave so od druge polovice maja končno zaživele pred občinstvom, septembra pa se bo sezona nadaljevala še z dvema predstavama, vse do začetka novega programa.

Prihaja praizvedba glasbene komedije Čudovita, o labilnem 
konceptu normalnosti in uspešnosti v sodobni družbi. Foto: Luca Quaia
Prihaja praizvedba glasbene komedije Čudovita, o labilnem konceptu normalnosti in uspešnosti v sodobni družbi. Foto: Luca Quaia

Igralci so dolgo čakali na ponovno srečanje z občinstvom in čas med abonmajskimi predstavami ne bo nudil poletnega premora, temveč bo nova priložnost za magične večere z umetnostjo pod zvezdami. Slovensko stalno gledališče pričakujejo na mnogih primorskih prizoriščih z osmimi različnimi predstavami, od glasbene komedije do dramskih praizvedb.

O uspešnosti na krilih glasbe

Mediji in socialna omrežja posredujejo jasno in stereotipno sliko o ciljih, ki bi jih morali zasledovati. Videz uspešnosti je obvezna oprema v družbi, ki le navidezno promovira nekonvencionalnost in svobodo izražanja na vseh področjih. Protagonistka novega besedila Jureta KarasaČudovita je samosvoja, samska ženska, ki se sploh ne ukvarja s sodobnimi trendi, kar jo razlikuje od sorodnikov in prijateljev. Nevroze, ki jih skriva njihova “normalnost”, postavljajo vprašanje, na katero skuša odgovoriti zabavna glasbena komedija, ki jo režira Tijana Zinajič in bo od 10. septembra na sporedu v abonmajski sezoni v Trstu. Pred uradno premiero pa bo predstava doživela dve predpremieri: prva bo 25. junija v parku Arrigoni v Izoli v sklopu Primorskega poletnega festivala, druga pa 27. julija na gradu svetega Justa v Trstu kot večer festivala Trieste Estate. V glavni vlogi čudaške Vite igra (in poje) Vesna Pernarčič. Zasedbo sestavljajo še Primož Forte, Franko Korošec, Tina Gunzek, Urška Bradaškja in glasbenik Joži Šalej. Glasbena komedija je nastala v sodelovanju s Siti Teatrom BTC.

Sanjski hiti

V lanskem poletju in v prvih jesenskih mesecih se je gledališka dejavnost ponovno začela v bleščeči razsežnosti muzikala. Z glasbo, plesom in sanjskimi hiti so tri primorska gledališča ustvarila uspešnico Stoletje mjuzikla, antologijo samih glasbenih vrhuncev v režiji Stanislava Moše. Od epske Evite do že legendarnih Mačk, od gotskih vtisov Nesrečnikov in Fantoma iz opere do sanjskih pokrajin Mary Poppins in Aladina se bo vrtiljak pod vodstvom Patrika Grebla ponovno zavrtel od 15. do 17. julija v Avditoriju Portorož.

Brez meja

“Kako postati Slovenci?” Obstajajo komični stereotipi, navade in razvade, po katerih prepoznamo Slovenca. S to hudomušno provokacijo se je ukvarjala komorna predstava SSG, ki je debitirala leta 2015 v okviru Slofesta in je od tedaj doživela veliko ponovitev. Tokrat bo po daljšem premoru ponovno zabavala občinstvo 17. julija na trgu v Nabrežini v okviru festivala Karsiart. Predstava o zabavnih vidikih sobivanja na meji je nastala po zamisli režiserke Sabrine Morena, avtorice raznih gledaliških projektov, s katerimi je SSG gradilo mostove dialoga in sožitja med različnimi narodnimi skupnostmi. Ekipno avtorsko delo so soustvarili Martina Kafol, Martin Lissiach in protagonist komedijskega slide-šova Danijel Malalan. Predstava je popolnoma dvojezična in ne potrebuje nadnapisov in prav tako je tudi glasbena govorica dostopna večjezičnemu občinstvu, kar je posebno koristno v primeru uprizoritev za otroke.

Otroška predstava Na dvorišču pa stavi na songe Lojzeta Krajnčana in na izvedbe priljubljene Romane Krajnčan. Zgodba o ljubezni do živali in o prijateljstvu med sosedoma na kmetiji bo na sporedu 26. julija v Kosovelovem domu v Sežani.

Še na kavču

Lani je veliko ljudi doživelo izkušnjo dolgotrajnega sobivanja s partnerjem ali družinskimi člani. Svetle in smešno problematične plati zaprtja med domačimi štirimi stenami predstavljajo snov predstave K(o)ronske zdrahe avtorja in režiserja Igorja Pisona, ki bo v poletnih mesecih doživela največ ponovitev: v Kropi, Ankaranu, na Gradu Kromberk, v Benečiji in v Sežani (vsi termini in kraji so objavljeni na spletni strani gledališča). Protagonista predstave sta Nikla Petruška Panizon in Žan Papič v vlogah partnerjev, ki se ločujeta, a ju lockdown zaloti in prisili v večmesečno sobivanje 24/7. Časa je veliko za pričkanje, a tudi za analizo storjenih napak, s potrebno “razdaljo”.

Poetično o temni strani zgodovine

Prvi in drugi Tržaški proces predstavljata temno plat primorske zgodovine. Bazoviška gmajna in opensko strelišče sta simbola zgodovinskih dejstev, a tudi idealov mladih ljudi, ki so verjeli v spremembe v kriznih, skrajno nenaklonjenih časih. Ravno idealistični nagon Ferda Bidovca in Pinka Tomažiča je postal snov poetičnega gledališkega obravnavanja v besedilu, ki ga je napisala in režirala Patrizia Jurinčič. Nastala je komorna predstava SSG, ki išče novo in ažurirano govorico, da bi spregovorila o teh zgodbah skozi analizo meje med junakom in človekom. Avtorica je tako sestavila nekoliko drugačno podobo znamenitih likov, kjer je našla prostor za zgodovinska, a bolj zapostavljena dejstva. V vlogah tržaških domoljubov nastopata Primož Forte in Nejc Kravos. Predstava bo na sporedu v Barkovljah, Izoli, Prebenegu in na Opčinah.

Bidovec-Tomažič: Tovarištvo je predstava o idealizmu mladih, ki uporablja tudi rap govorico ob izvirni glasbi Ilije Ote. (foto: Damjan Balbi)

Abonmajski junakinji v poletni preobleki

Modna oblikovalka Coco Chanel in slikarka Artemisia Gentileschi sta lika, s katerima se je SSG v svojih najnovejših uprizoritvah spraševalo o pravicah žensk, o njihovi moči, kreativnosti, pogumu skozi stoletja in neštetih bitkah za emancipacijo. Obe predstavi bosta tudi v poletnih mesecih vabili k odkrivanju skritih plati medalje uveljavljenih in priznanih žensk. Kdo je videl Coco? Moi, Gabrielle Chanel je novo besedilo Maje Gal Štromar, ki ga je postavila na oder režiserka Yulia Roschina. Kontrast med življenjem, ljubeznijo in uspešno kariero bo nagovoril občinstvo PPF-ja 14. julija v Gledališču Koper.

Prav tam bo 31. avgusta na sporedu izredna ponovitev predstave Lina MarrazzeArtemisia Gentileschi - Srečanje. Artemisia je bila žrtev posilstva, kar je pogojevalo in usmerilo njene življenjske in tudi umetniške izbire, a se je na krivice tudi odzvala s pogumnim bojem proti predsodkom, saj je postala ena najbolj občudovanih in iskanih umetnic svojega časa. Pred predstavo bo skladišče Libertas gostilo zanimiv dogodek in sicer okroglo mizo o primorskih gledališčih in o izzivih dramske umetnosti v današnjem času.


Najbolj brano