Prvi nadzorniki tira

Ko gre za drugi tir med Divačo in Koprom, največkrat govorimo o milijardni naložbi države, o progi za velike hitrosti in evropskih koridorjih, razvoju Luke in logistike, konkurenci na svetovnem trgu, o obilici posla za slovenska podjetja, blagodejnem vplivu gradnje na rast BDP …

A drugi tir so tudi blatne ceste zaradi tovornjakov pri urejanju deponije Bekovec, njihova vožnja po cestah, po katerih ne bi smeli peljati, prah in hrup po krajih ob gradbišču in morda v prihodnjih mesecih tudi kakšna razpoka na hišah zaradi miniranja, ko se bo vrtanje predorov na 14 “napadnih” mestih dejansko začelo. Ta drugi del nove proge je enako pomemben kot prvi. Za ljudi, ki živijo ob gradbišču, gotovo še bolj.

Nič narobe pa ni, da izvajalcem in 2TDK za vratom stojijo nadzorniki na terenu - prebivalci med Divačo in Koprom. Informacij iz prve roke se niti pri drugem tiru ne smemo bati.

Lokalne skupnosti vzdolž 27 kilometrov trase so se v 20 letih snovanja proge različno odzivale. Iz Divače in s Kozine v tem času nismo slišali veliko populizma, a sta občini pravočasno, leta 2010, ob končnem prostorskem umeščanju proge v prostor, zahtevali in dosegli vključitev izravnalnih ukrepov; torej da občini dobita tudi kaj v zameno za gradbišče in progo. Tako imata zdaj pri investitorju in izvajalcu gotovo lažjo pot pri uresničevanju svojih zahtev.

Medtem pa je bilo iz Mestne občine Koper vsa ta leta slišati veliko vehementnih izjav o drugem tiru, pa odrekanju in dajanju podpore odvisno od tega, kdo je vodil vlado. A kot se je izkazalo, koprska občina v letu 2010, ko je bil ob sprejemanju državnega lokacijskega načrta čas za to, ni zahtevala nobenega izravnalnega ukrepa. Zato ima zdaj pri 2TDK težje delo, ko argumentira, zakaj je treba pred, med ali po gradnji nove proge nujno urediti še kakšen dodaten kolovoz, cesto, grivo, most …

Verjetno so tudi zaradi preteklih pomanjkljivosti na območju koprske občine še toliko bolj glasni zbori krajanov, kot so bili ta teden na Škofijah, v Dekanih in Gabrovici, na katerih ljudje nizajo svoje pripombe in skrbi.

Projekt drugega tira ima dolgo vrsto določenih pooblaščenih nadzornikov in supernadzornikov. Nič narobe pa ni, da investitorju in izvajalcem za vratom stojijo prvi nadzorniki na terenu - prebivalci vasi med Divačo in Koprom. Informacij iz prve roke se niti pri drugem tiru ne smemo bati.


Preberite še


Najbolj brano