Tea Trifković: “V Dresdnu sem doživela razcvet in vzpon”

24-letna Tea Trifković je na ugledni Visoki šoli za glasbo v Dresdnu uspešno opravila diplomi iz solopetja in opernega petja. Šestletni študij je pred mesecem oplemenitila s prvim javnim nastopom v dresdenskem dramskem gledališču.

Tea Trifković
Tea Trifković 

Številne arije iz slovitih oper, kot sta Carmen in Tosca, je Tea Trifković znala na pamet že kot deklica, saj jih je pogosto z očetom prepevala v avtu. S šestimi leti se je začela učiti klavir na Glasbeni šoli Sežana pri profesorici Tamari Ražem Locatelli in šolanje nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana pri profesorjih Duši Avbelj in Janu Severju. A ljubezen do petja je ostala in zato je vzporedno obiskovala pouk solopetja pri profesorju Sašu Čanu na Glasbeni šoli Moste-Polje ter se ob zaključku šolanja odločila za solopetje, čeprav bi lahko nadaljevala tudi s klavirjem. “Učenje klavirja me je pripeljalo do tega, da sem muzikalno odrasla in danes čutim pomembnost tega, da sem tako dolgo vztrajala, da sem celo razmišljala o nadaljevanju študija. Za pevski poklic je namreč to zelo pomembno, saj danes ne potrebujem vedno toliko pomoči korepetitorjev, dirigentov in vseh, ki nam načeloma v operni hiši pomagajo pri pripravah na izvedbe skladb. Veliko stvari lahko naredim sama in se tako tudi sama pripravim na novo vlogo,” pravi simpatična 24-letnica, ki se je leta 2015 odločala med mesti v Avstriji, Nemčiji, Sloveniji in na Hrvaškem. Ko so jo obvestili, da je sprejeta na akademijo Hochschule für Musik Carl Maria von Weber v Dresdnu, je bila presrečna: “Dresden je bil eno od mest, kamor sem si najbolj želela. To je resnično čudovito mesto s prekrasno operno hišo in izjemno sem bila srečna, ker me je v svoj razred sprejela profesorica Hendrikje Wangemann.”

Tea je sicer kot solopevka in kot pianistka na različnih tekmovanjih osvajala žirije in prejemala najvišja priznanja: “Tekmovanja so del tega, kar delam, in posebno v študijskih letih te spodbudijo, da delaš še več in da si bolj motiviran. Nikoli pa mi v resnici ni bilo najpomembnejše, da sem zmagala, saj mi tekmovanja pomenijo predvsem temeljitejšo pripravo programa in priložnost predstavljanja širši publiki. Seveda je dober občutek, ko dobiš visoko nagrado, a to ni bistvo. Tako sem avgusta lani, na primer, postala finalistka na svetovno znanem baročnem pevskem tekmovanju Cesti v Inssbrucku, in to priznanje mi je bilo ljubše kot številna pred tem, saj so me spoznali nekateri agenti in sem imela možnost nastopanja z orkestrom.”

Mlada sežanska solopevka v radijski oddaji

V rubriki Primorski glasbeni talenti, ki jo pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper, predstavljamo mlade primorske glasbenike, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in dosegajo opazne uspehe doma in na tujem. Pred tednom je bila gostja oddaje sopranistka Tea Trifković, prisluhnili smo ji v izčrpnem pogovoru in v izvedbah skladb, ki jih je mlada sežanska solopevka posnela na nastopih na akademiji za glasbo v Dresdnu. Oddaja je dosegljiva na spletni strani www.rtvslo.si; v iskalnik zavihka RTV 4D vpišete naslov oddaje Glasbeni abonma 27. 5. 2021.

A vseeno se še rada spomni nekaterih osvojenih prvih in drugih nagrad na tekmovanjih Bruna Špiler v Herceg Novem v Črni Gori, Lazar Jovanović v Beogradu v Srbiji, Giulio Perotti v mestu Ueckermünde v Nemčiji, Duschek - Wettbewerb v Pragi in na državnih tekmovanjih Temsig. Veliko ji pomeni tudi nastop v finalu in nagrada za najobetavnejšo mlado pevko na mednarodnem tekmovanju IMMLING v mestu Bad Endorf v Nemčiji leta 2019. V kratkem bi svoj pevski talent rada preizkusila tudi na svetovno znanih tekmovanjih, kot sta tekmovanji Neue Stimmen in Belvedere.

Sežanska glasbenica z lirskim koloraturnim sopranom je leta 2019 diplomirala iz solopetja, letos aprila pa uspešno opravila še diplomo iz opernega petja. Pri tem so ji bili v veliko oporo izjemni mentorji: “Ja, s prekrasno profesorico Hendrikje Wangemann sem zelo napredovala in doživela določen vzpon na glasbeni poti. Že šest let pa sta za moj razvoj zelo pomembni tudi korepetitorici Anja Greve za opero in Ulrike Siedel za samospev, saj imata veliko znanja in ga nesebično predajata študentom. Imela sem tudi srečo in čast, da je bil štiri leta moj profesor za samospev tudi znani in priznani Olaf Bär.”

Le nekaj dni po odlično opravljeni diplomi iz opernega petja je Tea uspešno debitirala v vlogi Morgane v Händlovi operi Alcina v Kleines Schauspielhaus (Malo dramsko gledališče, ki je sicer del Dramskega gledališča) v Dresdnu, od maja letos pa je članica opernega studia gledališča v Chemnitzu.

Elina Garanča, Jonas Kauffmann, René Pape, Christiane Karg, Natalie Dessay, Kathleen Battle, Angel Blue so vzorniki mlade primorske solopevke, ki tudi v prihodnje ostaja v glavnem mestu nemške zvezne dežele Saške, saj ima še veliko kariernih želja in načrtov. Rada bi nastopila v vlogah Giuliette v Bellinijevi operi I Capuleti e i Montecchi, Musette v Puccinijevi La Boheme, Kraljice noči v Mozartovi Čarobni piščali, Juliette v Gounodovi operi Romeo in Julija. Želi si tudi, da bi nekoč nastopila na odrih opernih hiš, kot so Semperoper, Metropolitan Opera, Wiener Staatsoper in Bayerische Staatsoper.

TATJANA GREGORIČ, Radio Koper


Najbolj brano