Hevka: podizvajalce bomo ščitili
Danes se bo v Dekanih začela gradnja drugega tira. Prvo gradbišče bo na portalu, kjer bodo bodoči vlaki iz Kopra zapeljali v predor. Na 2TDK pa se pripravljajo na to, da bodo pod svoje okrilje dobili tudi projekt dvotirnosti drugega tira.
LJUBLJANA
> “Čakamo na spremembo zakona o drugem tiru, ki bi nam to omogočil. Zdaj so postopki še na direkciji za infrastrukturo. Logično je, da tudi dvotirnost dobimo na 2TDK, mi smo posebej za to ustanovljeni, direkcija pa se ukvarja že z vzdrževanjem cest po državi,” pravi glavni direktor 2TDK Pavle Hevka.
Nekateri razpisi še tečejo
Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je zagotovil, da je sprememba zakona pripravljena in bo v postopku, takoj po začetku gradnje drugega tira.
Prizadevanja za povečanje blagovne menjave s Turčijo
Turški zunanji minister Mevlüt Çavuşoglu se je včeraj v Sloveniji ob deseti obletnici podpisa strateškega partnerstva med državama z zunanjim ministrom Anžetom Logarjem med drugim pogovarjal o krepitvi dvostranskega sodelovanja, zlasti povečanju naložb in uravnoteženju trgovine. Blagovna menjava med državama trenutno presega dve milijardi dolarjev letno, je povedal Cavusoglu, a je močno neuravnotežena v korist Turčije. Turški gost se je Sloveniji med drugim zahvalil za izkazano zaupanje turškim podjetjem, saj so ta v zadnjem času na razpisih dobila kar nekaj infrastrukturnih projektov pri nas, medtem ko je Logar pozdravil dejstvo, da je turški prevoznik Turkish Airlines tudi v času pandemije covida-19 ohranil neposredno povezavo med državama. Turški minister se je srečal tudi s premierjem Janezom Janšo in predsednikom države Borutom Pahorjem.
Na 2TDK bodo v kratkem objavili še razpis za tirne in elektrostrojne naprave za drugi tir. “V postopku je že razpis zunanje kontrole kakovosti. Pri razpisu za geofiziko smo dobili previsoko ponudbo, zato bomo šli v pogajanja s prijavljenim ponudnikom,” o prihodnjih nalogah pove Hevka.
Investicijska vrednost projekta je 997 milijonov evrov
V Dekanih bosta 2TDK in Kolektor CPG danes podpisala še pogodbo za kraški del proge v vrednosti 403 milijone evrov. Za istrski del proge so pogodbo v vrednosti 224 milijona podpisali 31. marca.
Vrednost projekta drugi tir Divača-Koper je po noveliranem investicijskem programu ocenjena na 997 milijonov evrov, prej je bila 1,2 milijarde evrov.
V zadnjem času se cene gradbenega materiala višajo, kar je posledica pandemije in zmanjšanja proizvodnje. “V podpisanih pogodbah so cene fiksne. V zakonodaji pa so predvidene tudi rešitve, če gredo cene v nebo. Tega se zavedamo in se bomo držali določb zakona,” pravi Hevka. “Posebej bomo skrbeli za podizvajalce. Pozivam jih, da izberejo možnost, da jih plačujemo neposredno mi kot naročnik, in ne preko izvajalca,” še pravi Hevka.