Prva lopata še ne prinese normalnosti

Ste vedeli, da ministrstvo za infrastrukturo letos začenja zelo pomembno železniško investicijo v smeri proti Primorski? Stala bo 673 milijonov evrov, dela bodo potekala po etapah do leta 2027, za sofinanciranje je poleg proračuna predviden tudi evropski denar. Ne, ni drugi tir, gre za pomembno nadgradnjo železniške proge od Ljubljane do Divače.

Je pa to po vrednosti podobno težka naložba kot drugi tir od Divače do Kopra, oziroma je še za 40 milijonov višja. A zanimivo, za nadgradnjo Ljubljana-Divača nihče ne dvomi o tem, ali je vrednost pravilno ocenjena. Ne sprašuje, ali jo sploh rabimo naslednjih 30 let, ali bo v Luki Koper dovolj tovora, da bo obnovljena proga dobro zasedena. Noben davkoplačevalec ne zbira podpisov za referendum ali dva o tej odločitvi. Nihče ne svari pred bodočimi aneksi, ne protestira, da bo to tretji Teš6. Niti iz Slovenije nihče ne pošilja pozivov po evropskih inštitucijah in prosjači Italije, naj jo zaustavijo. Prav tako pa nihče ne vabi zraven madžarskih zalednih partnerjev …

Ni izključena kakšna puščica z italijanske strani, kjer je včasih vtis, kot da bi Slovenci gradili železarno, ne pa železnice.

Tukaj je jasno, da je nadgradnja proge iz prestolnice do Divače potrebna, naložba upravičena in denar se bo našel.

Po podobno normalni poti se peljejo vse druge novogradnje in obnove železniških prog po državi. Samo teh novih 27 kilometrov od Divače navzdol je tako razvpitih. Glavni krivci za to pa so tisti, ki so 20 let v prazno obljubljali “prve lopate še v tem mandatu”, vmes pa tako mrcvarili odločitve, da so ustvarili ozračje nezaupanja.

Leto 2021 so razglasili za leto železnic v EU. Zdaj vendarle kaže, da bo tako tudi v Sloveniji. Državna revizijska komisija je danes zavrnila še zadnji zahtevek avstrijskega Strabaga, ki se je pritožil na izbor Kolektorja CPG in Turkov na razpisu za kraški odsek proge. Zdaj se gradnja resnično lahko začne.

Seveda ne pričakujemo, da bo odslej drugi tir postal “normalna investicija”. Na politični agendi se bo v povezavi s tirom najbrž kmalu znašlo dogovarjanje vlade z Madžarsko za pristaniško zemljo, prav tako ni izključena kakšna puščica z italijanske strani, kjer je včasih vtis, kot da bi Slovenci v bližini meje gradili železarno, ne pa železnice ... Materiala, da bo drugi tir še naprej razvpit, je veliko.


Preberite še


Najbolj brano