Uvodna študija k didaktiki jezikov v stiku
Najstniki, stiki in sosedski jeziki je knjiga o metodah poučevanja jezika.
Knjiga naslavlja učitelje tujega/drugega jezika z obmejnih območij, ki v sistemu obveznega osnovnošolskega izobraževanja poučujejo sosedske jezike. Najstniki, stiki in sosedski jeziki se posveča razvijanju metodologije, ki temelji na vzpostavljanju in vzdrževanju čezmejnih stikov med osnovnošolci in predstavlja priložnost za ustvarjanje avtentičnega in - s socialno-konstruktivističnega vidika - smiselnega konteksta za komunikacijsko učenje ter sredstvo medkulturne in družbene rasti. Uporabna pa je tudi širše, saj jo za poučevanje lahko uporabijo vsi učitelji tujih/drugih jezikov in strokovnjaki, ki se zanimajo za razvoj inovativnih strategij poučevanja, povezanih z virtualnimi stiki ali stiki v živo. Poleg tega je njen namen pritegniti tudi vse, ki se v praksi ukvarjajo z razvijanjem učinkovitih politik za usvajanje lokalnih jezikov v obmejnih regijah ter oblikovanjem inovativnih izobraževalnih programov za mlade evropske državljane.
Nastanek knjige je spodbudila analiza specifičnega obmejnega področja - italijansko-slovenskega primorja -, ki je dala zagon nadvse široko zastavljeni raziskavi na to temo, prvi te vrste na področju študija sodobnih tujih jezikov, ki se osredotoča na vprašanje, kaj natanko sosedski jeziki so, tako z vidika poučevanja kot usvajanja jezika, kar je predstavljeno v uvodnem poglavju Kaj sosedski jeziki so (in kaj bi lahko bili).
Namen knjige je pritegniti tudi vse, ki se v praksi ukvarjajo z razvijanjem učinkovitih politik za usvajanje lokalnih jezikov v obmejnih regijah ter oblikovanjem inovativnih izobraževalnih programov za mlade evropske državljane.
Druga pomembna tema te knjige so medskupinski in medosebni stiki. Stiki med govorci, ki uporabljajo različne jezike in zastopajo različne kulture, so za mnoge zapleten pojem, ki bi si zaradi pogostosti tovrstnih interakcij v vsakdanjem življenju, še zlasti v obmejnih območjih, zaslužil podrobnejšo analizo. Zato so interaktivni stiki postavljeni v središče poglavja Stiki, v katerem so obravnavane študije, ki vključujejo tako medosebne kot medskupinske odnose v kontekstu medkulturnih šolskih stikov.
Na podlagi sociolingvističnih in drugih širše teoretskih premislekov (podanih v začetnih dveh poglavjih) je v tretjem poglavju Na poti k didaktiki sosedskih jezikov predstavljena raziskava, izvedena na obalnem območju ob slovensko-italijanski meji in s katero je bila preverjena uresničljivost modela, ki je na koncu poglavja tudi predlagan za didaktiko (sosedskih) jezikov v stiku. Namen predstavljenega modela je izboljšati poučevanje in učenje sosedskih jezikov v rednih osnovnih šolah omenjenega obmejnega območja in sčasoma razviti metodologijo, ki bo uresničljiva v katerem koli večjezičnem obmejnem okolju, kjer stiki niso ovirani.
Izdajo knjige je finančno podprla Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS.