Učenci predmetne stopnje en teden na šoli, drugi doma

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je osnovnim šolam poslalo dopis, s katerim jih seznanja, da bodo prešle na model C1, če se bodo epidemiološke razmere še poslabšale. Po tem modelu bi redni pouk na šolah potekal le še za učence do petega razreda, za starejše pa izmenično na šolah in na daljavo.

Če se bo epidemiološka slika v državi še nadalje slabšala, utegnejo tudi osnovne šole vzpostaviti režim, 
ki ga že izvajajo srednje šole: starejši učenci  bodo imeli en teden pouk na šoli, drugi od doma.     Foto: Tomaž Primožic/FPA
Če se bo epidemiološka slika v državi še nadalje slabšala, utegnejo tudi osnovne šole vzpostaviti režim, ki ga že izvajajo srednje šole: starejši učenci bodo imeli en teden pouk na šoli, drugi od doma.  Foto: Tomaž Primožic/FPA

PRIMORSKA > Na direktoratu za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo, ki ga po novem vodi Helena Kujundžić Lukaček kot v. d. generalne direktorice, so predvideli tedensko izmenjavo. Prvi teden bi imeli pouk na šolah učenci 8. in 9. razredov, naslednji teden šestošolci in sedmošolci, še naprej bi ga izvajali v skupinah oziroma oddelkih v “mehurčkih”.

Naj se pripravijo na morebitne spremembe

Šolam so dopis posredovali “zgolj informativno”, da se “pripravijo na morebitno spremembo izvedbe pouka”. Priložili so jim podrobnejša navodila Zavoda RS za šolstvo, s katerim so pripravili model C1, prilagojeno C različico, sodelovali naj bi tudi nekateri ravnatelji. Po modelu C, o katerem pa zdaj ni govora, bi pouk na šolah potekal zgolj za učence do tretjega oziroma petega razreda, če imajo šole dovolj prostora, ostali bi se šolali na daljavo.

Od zdajšnjega modela B se C1 razlikuje v tem, da predvideva manj učencev, ki se hkrati zadržujejo v šolskih prostorih in na šolskih avtobusih. Zdaj so na šolah prisotni vsi učenci, ker pa je vsak razred “mehurček” zase (od šestega razreda imajo zaščitne maske tudi v razredih), v zadnjem triletju pri slovenščini, matematiki in angleščini ne izvajajo heterogenih skupin. Tako bo tudi v bodoče.

Izmenični pouk na šoli je boljši od pouka od doma

Ireni Sivka Horvat, ravnateljici izolske OŠ Vojke Šmuc s 624 učenci in 108 zaposlenimi, se zdi model C1 sprejemljiv. “Na šoli bi imeli celotno razredno stopnjo in izmenično ostale učence, kar je še vedno bolje, kot da bi imeli celoten pouk na daljavo.” Čeprav so se učitelji in ravnatelji v času epidemije koronavirusa dobro podkovali z informacijsko tehnologijo, se zaveda, da je v šolskih učilnicah laže odpraviti primanjkljaje, ki nastanejo pri šolanju od doma. “Izvajanje pouka na šoli vsak drugi teden omogoča boljšo kontinuiteto.”

Okrožnica Zavoda RS za šolstvo ima približno 20 alinej, pa opozarja ravnateljica OŠ Ivana Roba Šempeter pri Gorici Rosana Pahor. “Organizacija dela bo velik izziv”. Novega modela še niso preskusili in ne more oceniti, ali je dober, vendar od učiteljev terja drugačen način dela. “Eno je, če delajo samo od doma, po modelu C1 pa se bodo soočali z dvema načinoma dela, od doma in na šoli, težko si predstavljam, kako bo to potekalo.” Dopušča tudi, da bodo težave z dostopom do računalnikov.

Težko je vseskozi prilagajati delo

Načini šolanja in modeli so na papirju lepo zapisani, a jih je v prakso težko prenašati, pravi v. d. ravnateljice sežanske OŠ Srečka Kosovela Bojana Škabar. “Na velikih šolah je težko delati ob nenehnih spremembah, to terja veliko zavzetost zaposlenih, fleksibilnost staršev in prilagodljivost učencev.” Vsi so že utrujeni, v takšnih razmerah je težko vzpostaviti stabilnost, čeprav se trudijo, da bi pedagoško delo izvajali tako, da bi bili učenci čim manj oškodovani.

Sežanska šola se z velikim organizacijskim izzivom sooča že od prejšnjega tedna, še včeraj je imela v karanteni 19 (od skupaj 39) oddelkov in ti so se šolali na daljavo. Danes naj bi se jih enajst vrnilo v šolske klopi. Na šempetrski šoli še niso imeli razreda v karanteni, na izolski samo enega za en dan.


Najbolj brano