Sveža vsebina malega Hyundaija

Tretja generacija modela i20 je pred nekaj meseci zapeljala tudi na slovenske ceste. Avto se ponaša s precej sodobnim oblikovalskim dizajnom in prenovljeno tehniko.

Od prve zaobljene generacije je i20 zdaj postal skoraj futuristično 
oblikovan. Foto: Artur Švarc
Od prve zaobljene generacije je i20 zdaj postal skoraj futuristično oblikovan. Foto: Artur Švarc

Sprednje luči so odsekane in odločno zrejo naprej, večji del pa zaseda heksagonalna maska. Enako odsekan in z daleč naprej na bok potegnjenimi zadnjimi lučmi je tudi zadek. Luči so na pokrovu prtljažnika povezane tudi s svetlobnim trakom. Navzven i20 zdaj z obliko in 4,04 metra dolžine precej izstopa, ob dodanih treh centimetrih v širino in medosni razdalji 2580 milimetrov pa je pridobila tudi notranjost. Prtljažnika v zadku je 352 litrov, s podiranjem zadnjih sedežev dobimo 1165 litrov, velika zadnja vrata pa omogočajo lahek dostop na zadnje sedeže tudi višjim, prav tako občutka utesnjenosti pri kolenih ni.

Povozil velik del konkurence

Notranjost gre v korak s časom in tudi i20 ima digitalne merilnike in osrednji infozabavni sistem. Morda bi si želel za odtenek več logike pri upravljanju slednjega, pa tudi male ikone in gumbi na zaslonu niso najbolj obetavni za upravljanje med vožnjo, sploh če se moramo večji malce nagniti naprej. So pa pametno zadevo minimalizirali in je med vožnjo, dokler z roko ne sežemo po zaslonu, omejena le na uro in z grafično podobo ne moti koncentracije voznika.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4040 mm, 1775 mm, 1450 mm

Motor: litrski bencinski motor s 74 kW (100 KM)

Navor: 175 Nm pri 4000 vrtljajih

Gume: 195/55/R16

Posoda za gorivo: 40 litrov

Cena: 19.180 evrov (cena z dodatno opremo 19.690 evrov)

Ostale poteze potniške kabine so nekako v mejah pričakovanega. Hudega premijskega igranja z barvnimi kombinacijami in materiali ni, razen nekaj vstavkov limeta barve na armaturni plošči, ročicah, volanu in sedežih. Zanimivo je oblikovan volan, za ostalo pa bi lahko rekli, da je prej minimalistično kot baročno. Je pa z udobnimi in dobro oblikovanimi sedeži in preglednostjo na vse strani, vožnja med boljšimi v razredu. Če dodamo še materiale, obdelavo in ergonomijo, pa brez slabe vesti lahko potrdimo, da je Hyundai tu že povozil velik del konkurence.

Zmogljiv bencinski motor

Pod motornim pokrovom je hišni litrski turbo trivaljnik, ki premore 73 kW (100 KM) in 175 Nm navora. Motorček z zvokom poznavalskim ušesom sicer izda, da premore turbo polnilnik, sploh v hladnejših zimskih jutrih, in en valj manj od običajnih štirih, se pa v praksi to nikjer ne pozna. Motor se lepo zavrti že od nizkih vrtljajev naprej, za pametno razporeditev navora pa skrbi šeststopenjski ročni menjalnik. Poraba se giblje okoli šestih litrov, če želite malce več dinamične vožnje, pa boste dodali še liter in nič več.

Opcijsko se lahko ozrete tudi po robotiziranem ročnem menjalniku, a se v praksi pri manjšem i10 ni izkazal, ko gre za porabo in hitrost prestavljanja. Enak motor je na voljo še z nekaj moči več, 88 kW (100 KM) in blago hibridizacijo, a je že osnovni dovolj živahen, da pravzaprav 1600 evrov, kolikor je treba doplačati, lahko porabite bolj koristno. Za štirimetrskega malčka navduši dobro harmonizirano vzmetenje, ki ni niti preglasno, vendarle dobro pobira neravnine, malce opozori nase le ob večjih cestnih oazah, saj je prej trše kot mehko nastavljeno.

Lega je zelo dolgo nevtralna, dokler z njim ne želite prav po vzoru zmagovalnega sorodnika iz svetovnega prvenstva v reliju polagati ovinkov. Tu se pozna, da je tako z motorjem kot podvozjem prešibek za takšna dejanja, vendar na srečo temu niti ni namenjen, pri vsakodnevni vožnji pa je pogonski del kot celota odličen.

Opreme je veliko

Bogat je tudi seznam dodatkov, serijsko so tu sistem za zaviranje v sili, ohranjanje voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov. V najvišjem nivoju opreme impression imamo pravzaprav vse, tudi ogrevanje sedežev in volana, za doplačilo pa smo na testnem i20 imeli še črno notranjost z limeta barvnimi vstavki (30 evrov), zasilno rezervno kolo (80 evrov) in kovinsko barvo za 400 evrov.

Potegnjeno pod črto je i20 zagotovo resen igralec v B segmentu, ki z drzno podobo izstopa, hkrati pa bi lahko koga ta pristop tudi prestrašil. Vozne lastnosti in udobje so na visoki ravni, tehnično je avto v segmentu med boljšimi, edini zadržek pri tej ravni opreme je pravzaprav cena. A je to je le dokaz, da ima Hyundai raznoliko ponudbo. Povsem osnovni i20 stane manj kot 13 tisočakov.


Najbolj brano