Ni plovil, ni rezervacij za Sočo in Koritnico

Kljub epidemiji so plovno sezono na Soči in Koritnici 15. marca odprli, plovil na rekah pa še ni. To je razumljivo. A tudi rezervacij za glavno sezono še nimajo, tožijo v podjetjih za rafting, in niso optimisti. Iz rek so odstranili glavne pasti, letos nameravajo izvesti monitoring plovil, rezultati bodo služili za oporo pri nadgradnji upravljanja.

Sezona je odprta, kajakov še ni, v nasprotju s prejšnjimi  leti pa ni niti rezervacij. Ponudniki so v popolni negotovosti.  Foto: Neva Blazetič
Sezona je odprta, kajakov še ni, v nasprotju s prejšnjimi leti pa ni niti rezervacij. Ponudniki so v popolni negotovosti.  Foto: Neva Blazetič

POSOČJE > Ker v lanskem letu občinski sveti niso nadaljevali z usklajevanjem glede povišanja cen za plovne dovolilnice, ostajajo te enake, torej tri evre za dnevno dovolilnico za kajak, pavšal za raft znaša 500 evrov. V okoliščinah epidemije o nadaljnjem usklajevanju in poviševanju cen vsaj za zdaj ne razmišljajo. Nakup dovolilnic je možen preko spletne trgovine ter na lokacijah Prijon Sport center in Gostišče Vančar v Čezsoči, Alpine Action na Trnovem ob Soči, v Kobaridu so na voljo v Ustanovi Fundacija poti miru v Posočju.

Reki so očistili

Kot pravijo v medobčinski upravi Bovec, Kobarid, Tolmin in Kanal ob Soči, ki je skrbnik plovne poti, so v preteklih tednih Koritnico in Sočo pregledali in odstranili glavne pasti, vsekakor pa svetujejo ogled spletne strani soca-plovba z vnešenimi ovirami. Tehnična dela po pogodbi z medobčinsko upravo opravlja GIZ raftarjev Dolina Soče s 14 podjetji za rafting in Andrejem Vančarjem, ki s pomočjo traktorja in vitla odstranjuje večje ovire. “Koritnica je bila kar čista, že pred časom so očistili najbolj obremenjen odsek med Srpenico in Trnovim, 15. marca tudi odsek med Čezsočo in Boko, do konca meseca bodo čistili še ostale odseke,” napoveduje direktorica medobčinske uprave Suzana Konec. Kot pravi predsednik GIZ raftarjev Adis Hrovat, so že lani opravili veliko dela, letos so nadaljevali: “Odstranili smo tako rekoč vse pasti, tudi tiste, ki niso bile v pogodbi. Plovne poti nadzorujemo in čistimo sproti, glede na to, da se tok reke spreminja.”

Adis Hrovat, predsednik GIZ raftarjev

“Pred koronavirusom smo imeli v tem času že veliko rezervacij, letos jih ni. Upamo, da sezona ne bo še slabša.”

Testirali bodo naprave za monitoring

Monitoring so načrtovali že lani, vendar so se z upanjem, da se bodo razmere izboljšale, odločili za premik v letošnje leto. Čeprav tudi letošnja plovna sezona, ki bo trajala do 31. oktobra, ne bo običajna, bodo tehnologijo oziroma naprave za monitoring oziroma za štetje različnih vrst plovil testirali. Direktor javnega zavoda za turizem Dolina Soče Viljam Kvalić pojasnjuje: “Gre za rešitev, ki bo pomagala pri prepoznavanju obremenitve Soče. To je eden od programov LAS, ki ga izvajamo s Posoškim razvojnim centrom. Merili bomo število in vrsto plovil.” Posebno tehnologijo za merjenje razvijajo v sodelovanju s partnerskim podjetjem Instrumentation Technologies iz Solkana. Oblikovati želijo rešitev, ki bo delovala na sončne celice in bo čim manj obremenjevala podobo reke Soče. Rezultati bodo služili za pripravo projekta za upravljanje s Sočo in Koritnico.

Ponovno negotova sezona

Da v tem času na reki še ni plovil, ni nenavadno in ni povezano z epidemijo, ker se glavna sezona običajno začne okoli velike noči, zares pa maja, ko se otopli. V podjetjih za rafting lahko le ugibajo, kako bo letos. Napovedi niso optimistične. “Pred koronavirusom smo imeli v tem času že veliko rezervacij, letos jih ni. Upamo, da sezona ne bo še slabša. Lanska je naše podjetje Bovec Rafting Team prizadela s 65 odstotki upada prihodkov. Za zdaj vztrajamo, rešuje nas država s plačilom za čakanja na delo. Enega zaposlenega sem moral odpustiti, ohranil sem jih štiri,” pravi Hrovat. Običajno je prek poletja zaposloval 15 ljudi, letos jih več kot devet ne načrtuje.

V športni agenciji Soča rafting, ki je obremenjena z naložbo v hotel Soča sredi Bovca, so se znašli drugače. Usmerili so se v poslovni turizem z organiziranjem team buildingov, za katere je med podjetji veliko zanimanje. “Smo daleč od časov, kakršni so bili leta 2019. Pokušamo preživeti. Če se bo epidemija vlekla, bo težava,” komentira direktor Goran Kavs. S Hrovatom menita, da bi bilo treba v povezavi s plovbo in podjetji, ki se z njo ukvarjajo, marsikaj spremeniti. “Zagotovo bi morala imeti podjetja, ki se že tri desetletja ukvarjajo s plovbo in vlagajo v lokalno skupnost, prednost pred tistimi, ki pridejo le čez poletje,” je prepričan Kavs. Hrovat poudarja, da bi morala domača podjetja dobiti koncesijo za upravljanje z vstopno-izstopnimi mesti: “Nujna bi bila pozitivna diskriminacija, da bi lokalne skupnosti poskrbele za domačine. Morali bi biti bolj lokal patrioti, tako kot so v tujini.”


Najbolj brano