Altroke Istra so splavili v Kogotu

V deviških, po novem dišečih prostorih vinoteke in bistroja Kogo v prostorih Vinakoprove Hiše refoška, ki že od jeseni čakajo na prve goste, so danes predstavili načrt za gastronomsko dogajanje v koprski občini v letu, ko je Slovenija nosilka naziva Evropska gastronomska regija.

Dogajanje v Kopru v letu, ko je Slovenija nosilka naziva Evropska 
gastronomska regija, so predstavili (z leve) Karmen Novarlič, 
Mojca Vojska, Borut Fakin in Ylenia Loredan. Foto: Tomaž Primožic/FPA
Dogajanje v Kopru v letu, ko je Slovenija nosilka naziva Evropska gastronomska regija, so predstavili (z leve) Karmen Novarlič, Mojca Vojska, Borut Fakin in Ylenia Loredan. Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Slovenija je v letošnjem letu nosilka naziva Evropska gastronomska regija, zato je gastronomija letos in prihodnje leto ključni promocijski steber slovenskega turizma. Žal je epidemija povsem spremenila turistično dogajanje, a v Slovenski turistični organizaciji so neomajni, da bodo naziv izkoristili na vsakem koraku, poudarja njena predstavnica Karmen Novarlič.

“Ključni cilji temeljijo na večanju ugleda Slovenije kot gastronomske destinacije in na trajnostnih razvojnih konceptih,” je povedala danes v Kopru in podčrtala, da gre za pomembno leto s številnimi izzivi za slovenski turizem in gastronomijo.

Promocijski šopek

V Kopru so razmislek o podpori gastronomskim ponudnikom zaokrožili v celostno akcijo Altroke Istra. “Ker je pri nas gastronomija altroke,” je z uporabo udomačene italijanske pritrdilnice pojasnila ime nove blagovne znamke Mojca Vojska, direktorica Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper. Njena sodelavka Ylenia Loredan, ki je zadolžena za turizem, je povedala, da so že lani začeli s pripravo promocijskih foto in video materialov o gastronomiji, ki so na voljo tako občinski promociji kot ponudnikom, fotografije tradicionalnih istrskih dobrot Jake Ivančiča pa so na ogled na ulični razstavi v Kidričevi ulici.

Ulična razstava gastronomskih fotografij Jake Ivančiča. (Foto: Tomaž Primožic/FPA)

Če bodo epidemiološke razmere dovoljevale, bodo med majem in septembrom vsak zadnji četrtek v mesecu v sodelovanju z Društvom vinogradnikov slovenske Istre izpeljali Altroke Istra Gourmet Festival. Prvi bo na Vinakoprovem dvorišču, potem pa še na več prizoriščih v občini. Na vprašanje, ali gastronomske akcije zamejujejo samo na ponudnike iz koprske občine, je Ylenia Loredan pojasnila, da bodo vabljeni tudi njihovi kolegi iz drugih istrskih krajev, a bodo imeli domači ugodnejše pogoje za predstavitev. Mojca Vojska je dodala, da je vprašanje o tem, zakaj ne gre za usklajeno akcijo celotne slovenske Istre, treba nasloviti na vodstva občin.

Prodajalna v Pretorski palači

Še pred poletjem bodo v Pretorski palači na Titovem trgu odprli prenovljen TIC s prodajalno tipičnih istrskih pridelkov in izdelkov, nekdanji Dnevi kmetijstva slovenske Istre bodo v bolj gastronomski izdaji preimenovani v Okusi Istro, Sladka Istra bo v okrnjeni izvedbi izpeljana, če bo dovoljeno, na vsak način pa bodo vsak mesec predstavili sladico enega od koprskih ponudnikov. V akciji Maristra bo s podporo evropskih skladov izšla knjižica z recepti istrskih jedi in s prevodom narečnih izrazov.

Čokoladno jajce

Prvi otipljiv produkt Altroke Istra je čokoladno jajce, ki so ga pred velikonočnimi prazniki zasnovali na pobudo kleti Vinakoper. Z mislijo na znamenita fabergejeva jajca ga je oblikovala Lara J. Marconi, izdelujejo jih v čokoladnici Lucifer v Velenju, v Vinakopru pa so jim pridali epruveti s sladkim refoškom in skrito darilo - vabilo za obisk njihove kleti.

Vinakoprovo velikonočno čokoladno jajce (Foto: Tomaž Primožic/FPA)

“Pri zamisli nas je vodila izjemno uspešna zgodba o božičnem panetonu z muškatom,” je dejal Vinakoprov direktor Borut Fakin, ki se nadeja, da bodo s čokoladnim jajcem, s katerim so simbolno povezali številne dejavnosti iz domačega prostora, dosegli enak krog kupcev kot so ga s panetonom.


Najbolj brano