Glavni projekt države gre v Novo Gorico

“To je enako, kot ko smo Slovenci prišli na svetovno nogometno prvenstvo. Zlata generacija,” je zadovoljen Kristjan Mugerli, direktor novogoriškega Kolektorja CPG. Tako kraški kot istrski odsek drugega tira bo namreč skoraj zagotovo gradil novogoriški Kolektor CPG s turškima partnerjema. “To bo priložnost za slovensko gradbeništvo in primorsko gospodarstvo,” poudarja.

Kristjan Mugerli Foto: Zdravko Primožič/FPA
Kristjan Mugerli Foto: Zdravko Primožič/FPA

LJUBLJANA, NOVA GORICA > Na razpis za odsek Črni Kal-Koper je na 2TDK včeraj prispela le Kolektorjeva ponudba za 224,7 milijona evrov, kar je šest milijonov manj od limitirane vrednosti, ki jo je postavil 2TDK.

“Po četrt stoletja sem najsrečnejši človek na svetu. Lahko bomo začeli z gradnjo drugega tira,” je bil ob odpiranju ponudbe za istrski odsek včeraj vznesen tudi generalni direktor 2TDK Pavle Hevka.

Kristjan Mugerli

direktor Kolektorja CPG

“Če se niti Kolektor ne bi prijavil za istrski odsek, bi zagotovo poteklo leto in pol do ponovnega razpisa.”

Pavle Hevka (foto: STA)

Za kraški odsek, za katerega so v četrtek prispeli ponudbi že preverili, bo izbor izvajalca sporočil že jutri: ponudbena cena Kolektorja CPG je 403 milijone evrov, avstrijskega Strabaga pa 463 milijonov evrov. Neizbrani ponudnik se bo lahko še pritožil, a večjih zapletov ni več pričakovati.

Pavle Hevka

generalni direktor 2TDK

“Že med projektiranjem smo upoštevali nevarnosti zaradi kraških jam po izkušnjah z gradnjo cestnih predorov.”

Za glavna gradbena dela za oba odseka drugega tira torej ponudba Kolektorja CPG znaša 628 milijonov evrov.

“Podpis pogodbe bo konec marca ali v začetku aprila,” ocenjuje Hevka. Presenečen pa je, da včeraj ni prejel tudi Stabagove in Cengizove ponudbe, saj je 2TDK v prvi fazi razpisa obema gradbincema priznala usposobljenost za gradnjo.

Prokurist Cengiza Mert Cevik je včeraj sporočil, da ponudbe niso oddali, ker njihove izkušnje in analize kažejo, da del ni mogoče uresničiti v predvidenem proračunu in času, kot ju je zastavil 2TDK.

Mugerli načrtuje dodatno zaposlovanje

V Kolektorju CPG poslovnih odločitev drugih gradbincev ne komentirajo. “Ne razumemo, zakaj se nista prijavila. Morate pa vedeti, da če se niti Kolektor danes ne bi prijavil za istrski odsek, bi zagotovo poteklo leto in pol do ponovnega razpisa. Tako da je Kolektor s ponudbo znotraj dogovorjenih cen toliko časa že prihranil naročniku,” poudarja Kristjan Mugerli.

“Veseli smo, da se je tako izšlo. Do sedaj so bile naše pogodbe za posle največ do 60 ali 70 milijonov evrov, z drugim tirom desetkrat več,” poudarja in s to referenco napoveduje strmo rast podjetja v prihodnosti.

Kolektor CPG se je na razpisa za drugi tir prijavil s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin. “Obe podjetji sta desetkrat večji od nas,” pravi Mugerli. Njihovi predstavniki so že v Sloveniji, med prvimi nalogami bo urejanje delovnih dovoljenj za turške delavce. “Takšnega števila tunelskih delavcev za tako zahteven projekt ne dobimo na vsem bližnjem Balkanu,” ocenjuje Kristjan Mugerli. Sicer bo na gradbišču med gradnjo na višku del 1000 delavcev.

Tudi v Kolektorju CPG za projekt drugi tir načrtujejo dodatno zaposlovanje gradbenih delavcev, strojnikov, šoferjev, inženirjev, delovodij, geologov, geometrov ...

Hevka o aneksih

Tudi po besedah Hevke je dobro, da posel dobi domači izvajalec, saj to vpliva na celotno gospodarstvo. Med drugim bo v pogodbi določilo, da mora polovico materiala kupiti v Sloveniji. Na vprašanje, kako bodo v 2TDK zagotovili, da bo aneksov čim manj, Hevka odgovarja: “Aneks bo, samo če bo potreba po tem. Že med projektiranjem smo upoštevali nevarnosti zaradi kraških jam po izkušnjah z gradnjo cestnih predorov. Naredili smo nešteto vrtin, iz katerih se razbere sestava tal. V pogodbi je že upoštevanih deset odstotkov za nepredvidena dela. Lahko da pogodba celo nižja, če bo kraških pojavov manj.”

Razpisoma za glavna gradbena dela bodo sledili še razpisi za tire. Prvega - za prestavitev sedanje proge v Divači - bodo objavili aprila, napoveduje Hevka. “V tem razpisu bo vključeno tudi popravilo državnih in občinskih cest, ki jih bodo prevozi do gradbišč poškodovali,” napoveduje.

Viškov izkopanega materiala ne bodo vozili v Salonit Anhovo, ampak so tik pred pogajanji za odlaganje v kamnolom Črnotiče. Druga deponija je Bekovec, kamor bodo odvažali zemljo in vejevje.

Dela na drugem tiru med Divačo in Koprom bodo, kot je zatrdil Hevka, končana leta 2025, leto pozneje pa bo tir predan v uporabo. V primeru, če bi Kolektorju CPG spodletelo, bi lahko 2TDK na kraškem odseku imenoval drugega ponudnika, torej Strabag. Na istrskem odseku pa bi bilo treba, kot rečeno, v tem primeru razpis ponoviti, saj je novogoriški gradbinec edini ponudnik.

Dvotirnost

Na 2TDK si želijo pridobiti pooblastilo tudi za vodenje projekta za dvotirnost proge Divača-Koper, a za to mora država spremeniti zakon o drugem tiru. Po sedaj veljavnem zakonu ima 2TDK namreč pooblastilo samo za gradnjo sedanjega projekta drugi tir (ta sicer obsega enotirno progo in 60 odstotkov dodatnega tira). Za dvotirnost bi po oceni zaposlili še osem ljudi.


Najbolj brano