Igra v klavirskem duu terja več dela, usklajevanja ...

Pianistki Erika Šavli in Kaja Fornazarič, učenki Glasbene šole Nova Gorica, sta na lanskem tekmovanju Temsig osvojili najvišje mesto v II. kategoriji discipline klavirski duo. Dragocena izkušnja skupnega muziciranja jima ostaja v lepem spominu.

  Erika Šavli (levo) in Kaja Fornazarič sta na lanskem državnem 
tekmovanju Temsig v Mariboru osvojili najvišje mesto v II. 
kategoriji discipline klavirski duo.
Erika Šavli (levo) in Kaja Fornazarič sta na lanskem državnem tekmovanju Temsig v Mariboru osvojili najvišje mesto v II. kategoriji discipline klavirski duo.  

16-letna Erika Šavli iz Nove Gorice se je v umetnosti klavirske igre devet let izpopolnjevala v razredu Mihe Štoklja in na različnih tekmovanjih prejela kar devet zlatih priznanj. Nove izkušnje in znanje je osvajala tudi na poletni šoli Valentine Češnjevar v Kopru in na mojstrskem tečaju profesorja Sijavuša Gadžijeva v Radovljici. Danes je dijakinja 2. letnika umetniške gimnazije likovne smeri v Novi Gorici in se klavirju posveča le ob prostem času, ker ji je za bolj poglobljeno igro preprosto zmanjkalo časa in energije. Stik z glasbo pa ohranja tudi s spremljanjem šolskega zbora in domačim samostojnim učenjem kitare.

Tudi 15-letna Kaja Fornazarič iz Šmihela, ki je osem let obiskovala razred Barbare Mačkić, nadaljuje šolanje na novogoriški gimnaziji in se umetnosti črno-belih tipk doma predaje le občasno z igranjem skladb, ki jim v minulih letih ni uspela nameniti dovolj pozornosti.

Drevi od Rahmaninova do Glavine

V rubriki Primorski glasbeni talenti, ki jo pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper, predstavljamo mlade primorske glasbenike, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in dosegajo opazne uspehe doma in na tujem. V tokratni istoimenski rubriki v oddaji Glasbeni abonma, ki bo na sporedu drevi ob 20. uri, bodo predstavili klavirski duo Glasbene šole Nova Gorica, v katerem igrata Erika Šavli in Kaja Fornazarič. Prisluhnili bomo izvedbam skladb Bojana Glavine, Dariusa Milhauda, Francisa Poulenca in Sergeja Rahmaninova.

Mladi goriški glasbenici, ki sta vsa leta šolanja izkazovali izstopajoče pianistične vrline, sta za lansko državno tekmovanje mladih glasbenikov združili svojo ljubezen do skupnega muziciranja. Z odličnimi izvedbami skladb Bojana Glavine, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Sergeja Rahmaninova, Dariusa Milhauda in Francisa Poulanca sta v svoji kategoriji, v kateri so sicer tekmovali tudi dijaki Konservatorija za glasbo in balet, osvojili drugo nagrado in srebrno plaketo, a hkrati najvišje mesto v tej kategoriji. “S Kajo sva se že od začetka zelo dobro razumeli in se spodbujali med vsemi urami, ki sva jih skupaj preživeli v glasbeni šoli,” je povedala Erika. Tudi Kaja je bila navdušena, saj so bile vaje bolj zanimive in sproščene kot pri solistični igri, a je hkrati tudi priznala, da “je pri tovrstni igri več dela, usklajevanja, poslušanja in medsebojnega sodelovanja”.

Kaja in Erika sta tekmovali 10. marca lani na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, le nekaj dni pred začetkom koronakrize. “Pred tekmovanjem je bilo zelo napeto, ker je en duo odpovedal svojo udeležbo in sva tako s Kajo v kategoriji ostali z duom, v katerem sta igrala precej starejša pianista,” se spominja Erika. A očitno sta se odlično predstavili in zmagali.

Čeprav sta pianistki zapustili šolanje v Glasbeni šoli Nova Gorica, se ju z navdušenjem spominjata tudi oba profesorja. “Kaja, najprej učenka kolegice Milene Židanik Vuga, je glasbeni potencial, h kateremu sem pristopila z velikim navdihom. Že med pripravo za najino 1. tekmovanje mladih glasbenikov, skupaj z Vidom Mladovanom v klavirskem duu leta 2017, sem opazila njeno izrazito sposobnost do opažanja tonskih nians, jasne ritmične strukture, ter potrebo po učenju,” pojasnjuje Barbara Mačkić. Njena metodologija temelji na razvijanju individualnih glasbenih plasti, ki so že kot naravni talent izražene pri vsakem posamezniku na različen način ali pa v različni intenziteti: “Kaja je pokazala izjemno naraven, sproščen in spontan odnos do igranja klavirja, kar je za vsakega pedagoga odlična osnova, hkrati izziv in odgovornost. Mislim, da sta Kaja in Erika na državnem tekmovanju kot najmlajši udeleženki v svoji kategoriji zelo uspešno in prepričljivo pokazali sposobnosti, znanje in doživljanje glasbene poti skozi izvajane skladbe.”

Miha Štokelj poučevanja Erike Šavli ni dojemal le kot običajnega enostranskega pretakanja znanja od učitelja do učenca: “Pri vadenju z njo sem postajal boljši učitelj. Velikokrat je samoiniciativno naredila nekaj, kar bi jo jaz na povsem drugačen način, in tako sem se naučil, da je pomembno pustiti učenca, da sam pride do določenih zaključkov, kot učitelj pa ga zgolj usmerjaš, da ne zaide predaleč. Prav to sem lahko izkusil pri poučevanju Erike, zaradi česar sem ji zelo hvaležen. Tako delo prinaša učitelju zadovoljstvo in konec koncev tudi širjenje lastnega znanja. Veliko dejavnikov vpliva na razvoj učenca v glasbeni šoli. Poleg nadarjenosti in osebne zagnanosti ima veliko vlogo tudi podpora staršev. Pri Eriki so se vse te stvari uskladile.”

TATJANA GREGORIČ, Radio Koper


Najbolj brano