V Sežani nastaja največji logistični center v državi

V teh dneh v Sežani začenjajo s pripravljalnimi deli za gradnjo Logističnega centra Adria, ki bo največji v državi. Na območju ob meji z Italijo ga namerava postaviti podjetje Log center A. Pred tem bo moralo počakati še na popravke lokacijskega načrta in na celovito presojo vplivov na okolje.

 Foto: Marica Uršič Zupan
Foto: Marica Uršič Zupan

SEŽANA > Podjetje Log center A je več kot 32 hektarjev veliko zemljišče v Sežani kupilo jeseni 2019 od slabe banke. Kmalu zatem je sprožilo postopek spremembe občinskega lokacijskega načrta za to območje. Gre za poslovno cono Sežana jugozahod, ki jo omejujejo Terminal in italijanska meja ter cesta proti Fernetičem in železnica.

Za območje se je že uveljavilo ime logistični center, saj je kupec takoj napovedal, da bo tu zgradil največje logistično središče v Sloveniji z dvema objektoma, velikima predvidoma po 50.000 kvadratnih metrov (v enem za trgovsko verigo Tedi), in enim nekoliko manjšim.

12,5 hektarja naj bi prekrivali objekti bodočega logističnega centra v Sežani.

Gradnja bo stala 50 milijonov evrov

V teh dneh je podjetje začelo pripravljalna dela za gradnjo. “Začela se je odstranitev lesene zarasti in nivelacija zemljišča,” so potrdili v podjetju Log center A. To lahko opravijo že pred spremembo prostorske dokumentacije. Kdaj bodo začeli graditi in kdaj naj bi bilo logistično središče končano, pa še ne napovedujejo: “Časovnico gradnje bo mogoče natančneje opredeliti po tem, ko bo zaključen postopek sprememb in dopolnitev občinskega lokacijskega načrta ter bodo pridobljena ustrezna dovoljenja.”

So pa povedali, da vrednost naložbe ocenjujejo na 50 milijonov evrov. Še 7,6 milijona evrov naj bi plačali slabi banki za nakup zemljišč, a cene niso razkrili.

Tako bo med Terminal in italijansko mejo umeščen Logistični center Adria. V ozadju je videti mejni prehod Fernetiči in Safit.

Ministrstvo za pospešek projektu

Kdaj bi bili popravki prostorskih načrtov lahko končani, je težko napovedati, a postopki so običajno dolgi. Sežanski župan David Škabar pravi, da trenutno pridobivajo mnenja nosilcev urejanja prostora, ko jih bodo zbrali, bodo načrte javno razgrnili. Medtem morajo izvesti tudi celovito presojo vplivov na okolje, je odločilo ministrstvo za okolje in prostor. Investitor pa bo moral med drugim poskrbeti za zaščito jame Brgevka in pastirske Stršnikove hiške, ki je vpisana v register kulturne dediščine.

Za čim hitrejši začetek gradnje pa si prizadevajo tudi na ministrstvu za infrastrukturo. “Želimo si, da čim prej pridemo do izvedbenega dela in ustvarimo novih prepotrebnih 400 delovnih mest. Na ministrstvu vlagamo velike napore, da čim prej pridemo do logističnega centra,” je dejal minister Jernej Vrtovec med petkovim obiskom v Sežani.

Nekaj zamude so projektu dodale še omejitve zaradi preprečitve širjenja covida-19. “Epidemija je povzročila časovni zamik zlasti zaradi ovir pri vodenju upravnih in nekaterih drugih postopkov”. Ni pa zmanjšala povpraševanja po logističnih kapacitetah, kvečjemu ga je okrepila, pravijo v podjetju Log center A.

5,5 hektarja zemljišč ima tudi občina

Podjetje je v lasti češke družbe Selvaggio (72,9 odstotka), avstrijske Go Asset Holding (25,1 odstotka), in slovaške Bauvest (2 odstotka). Poleg Logističnega centra Adria v Sežani, kot ga imenujejo, se Go Asset podpisuje še pod naložbe v velike logistične centre v Mariboru (23.000 kvadratnih metrov), Avstriji in na Slovaškem.

Na območju ob meji z Italijo pa ima svoje načrte tudi sežanska občina. Tam ima v lasti 5,5 hektarja zemljišč, kamor se bo lahko širil Terminal. Občina bo zemljišča verjetno prodajala, a še prej poskrbela za njihovo komunalno opremljenost. Trenutno občina gradi kanalizacijo na Terminalu, končala naj bi jo letos. Nanjo se bo v bodoče priključi tudi logistični center.


Najbolj brano