V novo sezono s politiko naprej

Turistično združenje Portorož (TZP), lokalna organizacija, namenjena promociji turizma, je zaradi turistične takse, ki jo prejema in je, denimo, v letu 2019 znašala 1,2 milijona evrov ter predstavlja glavni vir financiranja promocijskih turističnih aktivnosti v občini, kamen spotike že od (skoraj) nekdaj. Organizacija, nastala leta 1979, je oblikovana kot gospodarsko interesno združenje in še danes združuje turistične delavce, ki si turistično takso domala sami “pridelajo”, obenem pa ima v njenem sedemčlanskem nadzornem odboru večino občina. Zato strategija, kako turizem rešiti v času epidemije, nastaja v sodelovanju med turističnimi in občinskimi delavci.

Kako bolje, uspešneje delovati, kaj uspeh sploh je, kateri turistični strokovnjak bi lahko postal novi direktor TZP in ali ne bi veljalo kar ukiniti gospodarsko interesno združenje, češ da je v njem nadzora nad porabo denarja manj, in raje ustanoviti javni zavod za turizem. To so teme, ki so jih prav v času javnega razpisa za novega direktorja TZP na zadnjem občinskem svetu kot pasjo bombico v javnost vrgli svetniki Socialnih demokratov ter testirali odziv.

Ko pa bo glavna molzna krava napolnila občinsko blagajno, bo znova napočil čas za strokovno-politične debate o smereh turističnega razvoja.

Da bombica smrdi, so najprej na glas povedali nekateri znani lokalni turistični delavci, tudi nekdanji direktorji, ki so se podpisali pod odprto pismo in v njem opozorili, da bi ustanavljanje javnega zavoda pomenilo korak nazaj in ne naprej, saj bi bil vpliv politike na domači turizem (in ne stroke) še večji. In kot se je razkadil vonj pasje bombice, tako se je lokalna politika spomnila, da ni vprežena samo v politične boje, temveč tudi v svoje lastne, gospodarske. Nenazadnje so med turističnimi delavci tudi člani lokalne SD, torej lastniki hotelov, sorodniki lastnikov ali najemnikov gostinskih lokalov.

Kot je videti iz dogovorov pri piranskem županu Đeniu Zadkoviću, bo občinska politika v novo turistično sezono vstopila kolikor toliko enotna. Ni nam treba klicati vedeževalke, če želimo izvedeti, da bo izbor novega direktorja TZP nakodral politično gladino in se bo nemir polegel do velike noči, ko se običajno začne turistična sezona v Istri. Ko pa bo glavna molzna krava napolnila občinsko blagajno, bo znova napočil čas za strokovno-politične debate o smereh turističnega razvoja.


Preberite še


Najbolj brano