“Ne ustraši se svoje ideje, bodi nepopustljiv, upaj si”

Uroša in Valentine Kavčič iz Dornberka ter njunih bio sadnih namazov Mr. in Ms. Jam na Goriškem verjetno ni treba posebej predstavljati. Decembra sta v odmevnem projektu 9 izjemnih Štartaj Slovenija, ki smo ga lahko spremljali na Pop TV in v trgovinah Spar Slovenija, osvojila naslov Hit produkt 2020. Kupce sta prepričala z namazi, ki vsebujejo vsaj 90-odstotni sadni delež in so brez arom, konzervansov in barvil.

DORNBERK > Pristnost okusa in sestavin sta Uroša in Valentino Kavčič na prvo mesto postavila že v tretji sezoni, ko sta prvič sodelovala v projektu Štartaj Slovenija, zatem pa sta začrtala novo strategijo razvoja znamke, prenovila celostno podobo in predstavila nove izdelke. Kot priznavata, resnično nista pričakovala, da bo njun izdelek postal Hit produkt 2020, saj je bil nabor izdelkov ostalih podjetnikov res vrhunski, kot rada poudarita. “Za naju je zmaga že, da sva podjetje v dveh letih dvignila na noge in ga stabilizirala na trgu. Uvrstitev med devet najboljših podjetnikov je bila ogromna potrditev, da sva na pravi poti. Zmago pa so nama podelili kupci, saj so najine izdelke resnično vzeli za svoje,” sta zadovoljna zakonca.

Zgolj dobra ideja ni dovolj

Svojo podjetniško pot sta začela pred leti - oba sta bila še redno zaposlena -, ko sta še preverjala, kakšen je interes tržišča za njune marmelade in sirupe. “Vse je bilo bolj hobi ob redni službi, čeprav je bila želja po 'več' vedno prisotna. Že pred tretjo sezono oddaje Štartaj Slovenija sva želela na trg dati namaz, ki bi bil drugačen in poseben. Tako je nastala Marmela, ki je prepričala žirijo in s katero sva se prebila v tretjo sezono oddaje. Takoj po končani tretji sezoni je padla odločitev, da se podjetju posvetiva 100-odstotno in tako sva se podala novim izzivom naproti.”

“Dobra ideja, inovativna ideja, vrhunski izdelek - vse to je bistveno premalo za dober posel. Nič koliko vrhunskih idej konča v košu za smeti. Pri vsaki ideji se je treba vprašati, ali je to všeč samo tebi ali je namenjeno splošni rabi.”

Uroš Kavčičpodjetnik

Kot poudarjata, sta pri razvijanju uspešne podjetniške ideje in tudi kasneje na podjetniški poti najpomembnejši vztrajanje in trma. “A vse to mora imeti pravilno postavljene temelje, sicer se zagotovo ne izide.” Zgolj dobra ideja namreč ni dovolj, treba jo je tudi uresničiti in pripeljati do kupcev.

“Dobra ideja, inovativna ideja, vrhunski izdelek - vse to je bistveno premalo za dober posel. Nič koliko vrhunskih idej konča v košu za smeti. Pri vsaki ideji se je treba vprašati, ali je to všeč samo tebi ali je namenjeno splošni rabi. Veliko idej je takih, v katere si zaljubljen, a ne vidiš naprej, in to zagotovo ne pripelje do uspeha. Dela in odrekanj je bilo v najinem primeru ogromno, pa čeprav gre pri najinem poslu zgolj za marmelado … Treba je bilo postaviti stabilno podjetje, ki bo na trgu preživelo in raslo, predvsem pa morajo kupci izdelke posvojiti, sicer se zgodba lahko hitro zaključi.”

Stavita na domače sadje

V naši državi imamo čedalje več odličnih izdelkov iz slovenskega sadja, tudi ponudba je relativno velika. Tega se dobro zavedata tudi Uroš in Valentina Kavčič. “Skoraj vsak že nekaj izdeluje, se trudi ustvariti in prodati. Lahko bi rekli, da je konkurenca zelo velika. Je pa res, da so to v večini zelo majhne serije posameznih izdelkov. V najini ponudbi je, če je le možno, sadje slovenskega porekla; tukaj izpostavljava vipavsko breskev, ki nama predstavlja največji izziv, prav tako uporabljava vipavsko marelico, če jo je le mogoče dobiti. Izključno za predelavo imava posajen tudi lasten nasad fig, seveda poleg breskev, češenj in oljk. Dejstvo pa je, da mora podjetje veliko sadja kupiti tudi na tujem trgu, saj so količine sadja, ki jih potrebujemo čez celo leto, postale precej velike. Police v trgovinah seveda ne smejo biti prazne.”

Trenutno je največ povpraševanja po njunem sadnem namazu iz vipavskih breskev, ki gre res dobro v prodajo. “Potrošniki so navdušeni nad pristnimi okusi sadja, kar tudi sama zagovarjava in stremiva k temu, da so najini izdelki čim boljši približek okusa svežega sadja, pa najsi gre za namaze z dodanim sladkorjem ali brez,” pojasni Valentina.

Izzivov jima na manjka

Kaj pa pomeni zmaga v peti sezoni projekta Štartaj Slovenija zanju v številkah? Koliko več svojih proizvodov nameravata v prihodnje prodati, za koliko bosta morala povečati proizvodnjo, za kaj vse bo treba v prihodnje še poskrbeti? “Zmaga v Štartaj Slovenija pomeni potrditev dosedanjega dobrega dela. Očitno je, da sva na začetku zastavila pravo pot, saj povpraševanje po izdelkih neprestano raste, kar nama daje tisto pravo energijo. Kot vsako podjetje tudi najino stremi k rasti in povečanju obsega proizvodnje, a to si želiva doseči počasi in zanesljivo, saj hiter skok lahko pomeni tudi hiter padec,” je previden Uroš. “Proizvodne kapacitete neprestano povečujeva, saj si želiva, da bi lahko zagotovili zadostne količine izdelkov za trg. Izzivov ne zmanjka, a po zmagi bo zagotovo največji izziv kupcem ponuditi izdelke, ki jih ne bodo razočarali.”

Načrtov in ambicij je torej ogromno. “Uspešno sva postavila strategijo razvoja, ki jo še dodelujeva in popravljava ter je izrednega pomena, saj lahko le na tak način slediš načrtom in ciljem ter ne skačeš z ene ideje na drugo, ampak se mora vsaka ideja znajti znotraj strategije. Če se ne znajde, gre v posebno mapo, kjer čaka na svoj čas. Sicer pa nameravava proizvodnjo preseliti v večje prostore, saj smo trenutno res zelo utesnjeni, prav tako morava posodobiti določene dele proizvodnje, kar za majhna podjetje, ki so praktično na svojem začetku, predstavlja kar velik finančni zalogaj. Upava, da nama bo to uspelo v letu 2021,” sta optimistična.

Tistim, ki so šele na začetku svoje podjetniške poti, svetujeta vselej isto: “Ne ustraši se svoje ideje, bodi nepopustljiv, upaj si. Ni lahko, zelo je težko, a ko se pa pokažejo rezultati trdega dela, je poplačan ves trud.” Kakšne pa so njune osebne želje za leto 2021? “Moram reči, da so osebne želje prepletene s podjetjem, saj je to najin otrok. Vsekakor pa si želiva, da do poletja dokončava obnovo hiše, ki je bila kar nekaj časa na stranskem tiru,” nam je zaupala Valentina Kavčič.

Foto: Aljoša Rebolj


Najbolj brano