Čokolada je nov joker v ponudbi Incoma

V ajdovski družbi Incom, največjem proizvajalcu sladoleda pri nas, povečujejo proizvodnjo čokolade. Do zdaj so jo izdelovali samo za svoje sladolede, po novem pa so na trgu tudi že njihove čokolade kot samostojni izdelek, s katerimi imajo ambiciozne cilje. Prvi odzivi kažejo, da je bila odločitev prava. V podjetju imajo kljub epidemiji letos za dobro desetino več prihodkov kot lani.

V Incomu načrtujejo  rast proizvodnje čokolade in postavitev vsaj 
tako velike tovarne čokolade, kot je trenutna tovarna sladoleda. Foto: Alenka Tratnik
V Incomu načrtujejo rast proizvodnje čokolade in postavitev vsaj tako velike tovarne čokolade, kot je trenutna tovarna sladoleda. Foto: Alenka Tratnik

AJDOVŠČINA > “Za čokoladne izdelke smo se odločili, ker smo v sladoledni industriji že veliko dosegli in ker želimo ustvarjati nove, vrhunske izdelke tudi na področju čokolade. Izhajamo tudi iz praktičnega vidika, saj želimo zmanjšati odvisnost od sezonske narave sladoleda,” je povedal Boštjan Jerončič, direktor ajdovske družbe Incom. Čokolado za svoje lastne potrebe pri proizvodnji sladoleda izdelujejo v podjetju že dalj časa. Do zdaj so je letno proizvedli dva tisoč ton, po novem pa bo letna proizvodnja pet tisoč ton.

Boštjan Jerončič

3000 ton čokolade na leto bo lahko na trg prodal Incom z že izvedeno naložbo.

Nedaleč od tovarne sladoleda so namreč najeli proizvodne prostore, kjer so postavili linijo za izdelavo čokoladnih kapljic in linijo za licenčne figurice. V širitev proizvodnje čokolade so letos vložili 1,5 milijona evrov in na novo zaposlili deset sodelavcev. Povečali so tudi zmogljivost mlinov, kjer se pripravlja osnovna čokoladna masa. Z že izvedeno naložbo bodo lahko na trg prodali tri tisoč ton čokolade na leto.

V načrtih je tudi velika tovarna čokolade

“Trg čokolade v Evropi raste za več kot štiri odstotke na leto in načrtujemo, da se bodo tudi naše kapacitete skladno s potrebami še dodatno povečevale. Ko bodo količine večje in ko bomo bolje spoznali, pri katerih čokoladnih izdelkih smo bolj uspešni, bomo postavili tovarno čokolade v sklopu našega podjetja,” je še povedal Jerončič.

1,5 milijona evrov so v Incomu letos vložili v širitev proizvodnje čokolade.

Po načrtih naj bi ob tovarni sladoleda, ki ima skoraj 20.000 kvadratnih metrov pokritih površin, postavili vsaj še eno tako veliko tovarno čokolade. V podjetju verjamejo tudi, da bo njihov razvoj pri čokoladi zaradi vseh izkušenj in poslovnih vezi, ki jih imajo, bistveno hitrejši, kot je bil pri sladoledu.

Prvi odzivi trga na čokoladne figurice v obliki risanih junakov so zelo spodbudni.

Boštjan Jerončič, direktor podjetja Incom

“Za čokoladne izdelke smo se odločili, ker smo v sladoledni industriji že veliko dosegli. Izhajamo tudi iz praktičnega vidika, saj želimo zmanjšati odvisnost od sezonske narave sladoleda.”

Za poslovne kupce in končne potrošnike

V Incomu bodo čokoladne izdelke ponujali poslovnim kupcem (za pekarstvo in proizvajalce drugega sladkega programa, manjše čokoladnice ...) in končnim potrošnikom. Za prvi segment imajo že izdelane vse klasične recepture čokolad (mlečna, bela, temna z različnimi vsebnostmi kakava), hkrati pa ponujajo tudi posebne recepture od proteinskih čokolad do čokolad brez sladkorja ...

“Razvijali bomo tudi recepture po specifičnih zahtevah kupcev in prav na tem področju vidimo veliko konkurenčno prednost pred največjimi proizvajalci, ki glede tega niso najbolj fleksibilni,” je pojasnil direktor družbe. V segmentu prodaje, namenjene končnim kupcem, pa razvijajo še bolj inovativne, nišne izdelke, pri čemer sledijo vsem najnovejšim trendom. Pilotna linija jim omogoča izdelavo manjših količin čokolade naenkrat, kar pomeni možnost razvijanja novih nišnih izdelkov. Drugim podjetjem bodo ponujali tudi polizdelke, kot sta čokolada v tekočem stanju ali čokoladne kapljice.

Začeli so s čokoladnimi figuricami

Začeli so z licenčnim izdelkom - čokoladnimi figuricami v obliki risanih junakov. Zato, ker s prodajo taistih sladolednih figuric dosegajo zelo dobre rezultate. In prvi odzivi iz tujine so po besedah Jerončiča fantastični. Od prvega decembra so čokoladne figurice na voljo tudi na slovenskih policah ene od trgovskih verig.

Po zagotovilih prvega moža Incoma imajo njihove čokoladice za več kot desetino manj sladkorja od najbolj poznanih otroških čokoladic takšnega tipa. Prihodnje leto bodo v obliki čokoladnih figuric na trg prišli tudi ostali risani junaki, ki jih ponujajo v sladoledni obliki, razvijajo pa tudi bolj zdrave in funkcionalne čokolade z dodatkom vitaminov, ki jih bodo lansirali pod blagovno znamko Leone Alive.

Več prihodkov, dobička in zaposlenih

Kljub težkim časom zaradi epidemije covida-19 so v Incomu s poslovanjem zadovoljni, saj beležijo rast prihodkov in dobička. Prihodki bodo za enajst odstotkov višji kot v letu 2019 in bodo znašali 73 milijonov evrov, kar je nad pričakovanji. Pred kratkim so zaposlili nekaj novih sodelavcev, novo povečanje števila zaposlenih pa načrtujejo takoj po novem letu, tako da jih bo v družbi kmalu že okrog 550.


Najbolj brano