Šolarji so spet prikrajšani

Virus ne sme preprečiti temeljnega poslanstva vzgoje in izobraževanja: pridobivanja znanja, socializacije in učenja za življenje, je ministrica za izobraževanje Simona Kustec dejala avgusta, ko se je pred začetkom novega šolskega leta srečala z ravnatelji. Zdaj je jasno, da bo novi koranavirus v to poslanstvo tudi v novem šolskem letu posegel prej, kot smo pričakovali.

Žrtve neodgovornega obnašanja, zaradi katerega beležimo nove rekorde okuženih in, kar je bolj zaskrbljujoče, naraščajoče število hospitaliziranih - v čemer je tudi bistvo težave, ki pa ga nekateri teoretiki zarot in privrženci anti-mask gibanj še kar ne dojamejo - bodo med prvimi prav šolarji, sploh tisti iz socialno manj vzpodbudnih okolij, brez ali z manjšo podporo staršev, z manjšo notranjo motivacijo in slabšimi tehničnimi pogoji. Še posebej prikrajšanji bodo letošnji maturanti, ki niso niti še nadoknadili manjka prejšnjega šolskega leta.

Posledice spomladanskega dela na daljavo pa učitelji še vedno opažajo, tudi v obliki slabše učne kondicije, manjše zbranosti, večjih razlik v znanju.

Daleč od tega, da bi vlada z zaostritvijo ukrepov presenetila - je pa vendarle nekoliko negativno presenetila z neselektivno odreditvijo šolanja na daljavo za vse starejše osnovnošolce in vse srednješolce, ne glede na regijo ali občino, kar sicer opravičuje z enakim dostopom do izobraževanja za vse. Presenetila je tudi s tem, da ostajajo neizčrpane različne druge možnosti, med katerimi je denimo pouk v dveh izmenah oziroma izmenjevanje na 14 dni. Pa tudi zato, ker širjenje virusa v šolah vendarle ni bilo tako dramatično.

Vlada je pri tem ukrepu celo prehitela lasten načrt, po katerem je bilo šolanje na daljavo za srednje šole in fakultete predvideno šele v prvem paketu rdeče faze, torej v primeru razglasitve epidemije, šolanje na daljavo za vse pa šele v drugem paketu rdeče faze.

Šolarji so po slabih dveh mesecih komaj spet osvojili dnevno rutino, posledice spomladanskega dela na daljavo pa učitelji še vedno opažajo, tudi v obliki slabše učne kondicije, manjše zbranosti, večjih razlik v znanju. Zato upamo, da so na šolah na ponovno uvedbo šolanja na daljavo - ki se bo morda, upamo da ne, nadaljevalo tudi po jesenskih počitnicah - bolje pripravljeni, ne le v smislu pravilno postavljenih kriterijev znanja, temveč tudi razumevanja, da so na prvem mestu odnosi.


Preberite še


Najbolj brano