210 let leva: od krinolin do avtomobilov

Peugeot, eno največjih avtomobilskih podjetij na svetu spada tudi med najstarejše, korenine so letos stare 210 let.

Na dan, ko so pri Peugeotu praznovali visoko obletnico,  26. 
septembra, so javnosti predstavili svoj najnovejši izdelek - priključno-hibridni 508 sport engineered.
Na dan, ko so pri Peugeotu praznovali visoko obletnico, 26. septembra, so javnosti predstavili svoj najnovejši izdelek - priključno-hibridni 508 sport engineered. 

Družinsko podjetje Peugeotovih je bilo ustanovljeno leta 1810 v Valentigneyu na vzhodu Francije ob švicarski meji. Začeli so z izdelavo krinolin z žičnatimi oporniki, ki so vodili do dežnikov, listov za žage, dlet, koles z naperami in koles. Širše so postali dobrih 30 let pozneje, ko so začeli proizvajati mlinčke za kavo, sol in poper, ki jih še danes najdemo v marsikateri restavraciji. Leta 1858 je Emile Peugeot registriral logotip s hodečim levom na puščici, ki je simboliziral moč, hitrost in fleksibilnost listov za žage.

Avtomobili, motocikli in vojaška oprema

Armand Peugeot, vnuk ustanovitelja podjetja, je že zgodaj začel eksperimentirati z vozili. Leta 1889 je sestavil nezanesljivi parni trikolesnik, štirje primerki so bili prvi Peugeotovi avtomobili, že leto pozneje pa se je preusmeril na štirikolesnike z Panhardovim motorjem, izdelanim po Daimlerjevi licenci. Družina Armandovega početja ni odobravala, zato je leta 1896 šel na svoje in v Audincourtu postavil novo tovarno za izdelavo avtomobilov.

Istega leta je Peugeot začel izdelovati tudi svoje bencinske motorje. Prodajne številke v tistih letih so bile “izjemne” - leta 1899 so prodali 300 avtomobilov, kar je bila četrtina vseh v Franciji. Armandovo vizionarstvo se je pokazalo tudi z ustanovitvijo oddelka za motocikle leta 1898, ki je še vedno najstarejše tovrstno podjetje na svetu. Podobno kot ostali proizvajalci je tudi Peugeot med prvo svetovno vojno pretežno izdeloval vojaško opremo za francosko vojsko.

Model 206 med bolj prepoznavnimi

Leta 1929 je Peugeot predstavil prvi avto s tradicionalno oznako - 201, s tremi številkami in ničlo na sredini. Prva številka je ponazarjala velikost, tretja pa generacijo. Tik pred začetkom druge svetovne vojne je bil Peugeot drugi največji proizvajalec avtomobilov, takoj za Citroenom. Peugeot je po vojni začel osvajati preostale svetovne trge, leta 1958 so začeli s prodajo tudi v ZDA. Leta rasti v šestdesetih so pomenila, da se je Peugeot lahko začel ozirati po konkurentih in 1975 so prevzeli Citroen, ki je zašel v finančne težave zaradi preobilice novih radikalnih modelov in nastalo je novo podjetje PSA. Tri leta pozneje je PSA prevzel tudi evropski del Chryslerja, ki je nastal na ostankih Simce.

Sredi osemdesetih je Peugeot odprl svojo tovarno tudi na tradicionalno zaprtem kitajskem trgu. Maja 1998 je Peugeot predstavil model 206, ki je do konca proizvodnje postal njihov najbolj prodajani model z 8,35 milijona primerkov. Pred dvema letoma je PSA prevzel nemški Opel, letos pa se je zgodila združitev PSA s Fiat Chrysler Automobiles (FCA), ki bo končana prihodnjo pomlad, novi gigant pa bo nosil tudi novo ime - Stellantis.


Najbolj brano