Lekcije korona turistične sezone

Poletna turistična sezona na Primorskem letos gotovo ni bila dobičkonosna, v okoliščinah, kakršnih sodobni potrošniški svet doslej še ni videl, pa vendarle ne slaba. Tujih gostov, ki imajo boljše plače in si na dopustu veliko privoščijo, je bilo le za vzorec. Domači, ki so tudi s pomočjo turističnih bonov spoznavali različne koščke Slovenije, so se pač obnašali v skladu s svojo kupno močjo.

Nekaterim gostiteljem je šlo to v nos, drugi pa so takoj osvojili lekcijo korona krize. Ta je, da je na dolgi rok domači gost še najbolj zanesljiv in da se velja zanj letos še posebej potruditi, da bi se k letu vrnil in širil dober glas med prijatelji in znanci. S kmečkih turizmov in butičnih destinacij poročajo prav o tem: reklama je šla od ust do ust, vavčerji so pripeljali nove vavčerje.

Še ena lekcija korona krize pa je, da so jo bolje odnesli tisti, ki so gradili na povezovanju.

Še ena lekcija korona krize pa je, da so jo bolje odnesli tisti, ki so gradili na povezovanju, na oblikovanju pestre ponudbe za različne vrste gostov ter na prepoznavnosti destinacije, v kateri delujejo, in ne zgolj na prepoznavnosti ene same turistične točke. Seveda imamo med osmoljenci v mislih Postojno z mednarodno znanim turističnim biserom Postojnsko jamo. Vsa leta je štela italijanske, azijske, nemške, izraelske goste, ni se pa trudila za domače.

To, da so domači turisti, ki se niso odločili za pot na Hrvaško, poleti želeli vsaj stik s slovenskim morjem, je bilo nekako logično. Enako velja za iskanje poletne ohladitve v Posočju, a ti dve destinaciji tudi po koncu poletja ne počivata. Istrske občine napovedujejo nadaljevanje skupne promocije pod blagovno znamko Love Istria, v Posočju pa v času med poletno in zimsko sezono prepletajo pohodništvo in kulinariko. Nekako je pričakovati, da se bodo v jesenskih mesecih gostje bolj enakomerno porazdelili po državi, prednostno pa seveda odhajali tja, kjer je več doživetij.

Prostora, da se ponudniki približajo slovenskemu gostu, je še veliko. Slovenci smo doslej unovčili komaj tretjino turističnih bonov. Če se raziskava javnega mnenja, ki jo je opravila agencija Valicon, ne moti, namerava kar polovica vseh upravičencev bon porabiti v mesecih do novega leta. Le sedem odstotkov vseh upravičencev je prepričanih, da bodo vavčer pustili državi.


Preberite še


Najbolj brano