Mestni promet za trajnostni razvoj

Ko je država pred štirimi leti poenotila cene za prevoze dijakov in študentov ter vzpostavila sistem integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), je imela pred sabo jasen cilj: vzpostaviti čim bolj pravičen sistem, vzdržen za najširši krog izobraževanja željnih mladih. Prav zato je dopustila, da lahko dijaki in študenti svoje enotne vozovnice uporabljajo tako na avtobusu kot na vlaku, znotraj svoje proge seveda (kraj stalnega bivanja kot vstopna postaja in izstopna kraj sedeža šole). Znotraj proge lahko izbirajo tudi različne avtobusne prevoznike, na vmesnih postajališčih pa lahko poljubno vstopajo in izstopajo.

Proge je v grobem razdelila na tri razrede, odvisno od razdalje: na tiste dolge od dva kilometra do 60 kilometrov, od 60 do 90 kilometrov in daljše od 90 kilometrov.

Pobuda prihaja v tednu mobilnosti in v obdobju, ko občine prisegajo na trajnostni razvoj na področju turizma, prometa, gospodarstva...

Kar je slišati krasno, v vsakodnevnem življenju v Istri poraja precej vprašanj, saj ima Koper med štirimi mesti še vedno osrednjo vlogo v upravnem, socialnem, izobraževalnem in še katerem smislu. Dijaki in njihovi starši se sprašujejo, zakaj eni lahko - za isto ceno 200 evrov letno - vozovnico uporabljajo mnogo širše od drugih. Tisti, ki se vozijo iz Pirana v Koper, jo lahko uporabljajo tudi na vseh drugih delih proge, oni, ki se vozijo iz Izole do bolnišnice, pa smejo vstopiti in izstopiti samo v Izoli in ob bolnišnici. Da je vprašanj še več, sta poskrbeli koprska in ankaranska občina, ki mladim omogočata letne vozovnice že za pol nižjo ceno, 100 evrov, vendar prva samo na območju koprske občine, druga pa na progi Ankaran-Koper. Dogaja se torej, da v teh občinah že za podobno stare brate in sestre veljajo različna pravila, če se eni šolajo v Kopru, drugi pa ne.

V Istri, kjer sta Piran in Ankaran oddaljena samo 27 kilometrov, bi zato kazalo dopolniti okvirje državnega sistema, ki enači razdaljo od zgolj dveh kilometrov pa vse do 60. Znova je slišati pobudo, da bi v istrskih mestih, ki vse bolj delujejo kot somestje, vzpostavili mestni promet. Pobuda prihaja v Evropskem tednu mobilnosti in v obdobju, ko občine prisegajo na trajnostni razvoj na področju turizma, prometa, gospodarstva... Saj je vendarle razlika, ali vozi med Ankaranom in Piranom prazen ali poln avtobus in ali gredo eni z avtobusom, drugi pa z motorjem ali avtomobilom, kajne?


Preberite še


Najbolj brano