Najprestižnejša zvezda v novi izdaji

Pri Mercedesu so pretekli teden predstavili dolgo pričakovano novo generacijo razreda S. Tudi zanj je obliko zunanjosti prispeval slovenski oblikovalec Robert Lešnik.

Novi razred S v prodajne salone po večjih evropskih državah 
pripelje že letos decembra, k nam pa kmalu po novem letu. Foto: Mercedes-Benz
Novi razred S v prodajne salone po večjih evropskih državah pripelje že letos decembra, k nam pa kmalu po novem letu. Foto: Mercedes-Benz

Novi razred S ima daljši sprednji del, luči so bolj ostre, nova so tudi kolesa, vse do 21 palcev. Streha je bolj tekoče speljana čez zadnji stebriček, prvič po treh generacijah pa so tudi zadnje luči horizontalne in ne vertikalne. Vrata imajo potopne kljuke, številni drugi detajli pa pripomorejo, da je razred S s količnikom zračnega upora 0,22 eden najbolj aerodinamičnih avtomobilov na planetu. Od predhodnika je 5,4 centimetra daljši, širši je za pet centimetrov in višji za centimeter in pol. Tudi medosna razdalja je daljša, 7,1 centimetra. S krajšimi previsi spredaj in zadaj je v notranjosti še več prostora.

V notranjosti najbolj pade v oči 12,8-palčni zaslon, ki lebdi na sredinski konzoli, digitalizacija pa je iz avtomobila pospravila kar 27 gumbov in stikal, večina ukazov je zdaj prek zaslona ali glasovnih. V notranjosti so zdaj oglato oblikovani zračniki, celotna armaturna plošča pa je lahko v karbonu ali črnem lakiranem lesu. Novi volan zmogljivosti zaznava z dvema senzorjema, ali voznik drži volan ali ne, kar morajo vedeti asistenčni sistemi.

V notranjosti najbolj pade v oči 12,8-palčni zaslon, ki lebdi na sredinski konzoli, digitalizacija pa je iz avtomobila pospravila kar 27 gumbov in stikal.

Nova je tudi ambientalna osvetlitev, ki jo omogočajo LED diode znotraj 250 optičnih vlaken, razpeljanih po kabini, vse od stranic vrat do tal. 12,8-palčni zaslon je standarden, le da je zdaj OLED in porablja 30 odstotkov manj energije. Sistem ima novo različico MBUX, tu je tudi hey, Mercedes, ki zdaj razume 27 jezikov, enako pa je na voljo tudi za potnike na zadnjih sedežih. Ob glavnem zaslonu na sredi so tu še digitalni merilniki, ki imajo 3D funkcijo, tako da spremljajo premikanje voznikovih oči, dva zaslona sta na voljo tudi zadnjima potnikoma in še eden na sredinski konzoli. Vsak od njih omogoča individualizacijo za potnike, od lastne glasbe in multimedije, do glasovnih ukazov.

Obračajo se tudi zadnja kolesa

V osnovi bo S na voljo z bencinskim in dizelskim vrstnim šestvaljnikom. S 450 4Matic razvija 270 KW (367 KM) in 500 Nm navora, S 500 4Matic 320 kW (435 KM) in 520 Nm navora. S 350 d ima zadnji pogon ali na vsa štiri kolesa, zmore pa 210 kW (286 KM) in 600 Nm navora. Najmočnejši dizel je S 400 d 4Matic z 243 kW (330 KM) in 700 Nm navora. Vsi imajo 9-stopenjski 9G-Tronic, končna hitrost je omejena na 250 km/h.

Opcijsko zadnje krmiljenje koles ima zdaj večji kot, do deset stopinj, sistem pre safe pa v primeru, da predvidi trčenje, dvigne celotno šasijo za osem centimetrov, kar pomeni, da več udarca prevzamejo močnejši pragovi kot vrata. Samodejna vožnja je bila še nekoliko izboljšana, avto pa je mogoče parkirati od zunaj s pametnim mobilnikom. Pozneje sledita še V8 S 600 in priključni hibrid z dosegom sto električnih kilometrov.


Najbolj brano