Po elektriki je čas za hibride in priključne hibride

Clio, captur in prenovljeni megane grandtour bodo v svoji ponudbi v kratkem začeli ponujati novo alternativo: hibridni pogon. Clio ima vgrajen klasični hibridni pogon, ostala dva imata poleg enake osnove še polnilni kabel. Vsem trem je skupni imenovalec nizka poraba goriva.

Deset let po prvem Renaultovem električnem vozilu francoski proizvajalec na ceste pošilja hibridno 
gnanega clia ter priključno-hibridnega capturja in megana grandtour.



 Foto: Peter Pirkovič
Deset let po prvem Renaultovem električnem vozilu francoski proizvajalec na ceste pošilja hibridno gnanega clia ter priključno-hibridnega capturja in megana grandtour.  Foto: Peter Pirkovič

Kot pravijo v Renaultu, je elektrifikacija teh treh modelov šele začetek, saj bodo v prihodnjih letih s hibridnimi pogoni opremili tako rekoč celotno floto svojih vozil. Povsem logično, saj je prihodnost avtomobilske industrije močno povezana s strogimi okoljskimi standardi, ki jih narekujejo v Bruslju. Renaultova hibridna vozila bodo prepoznavna po oznaki e-tech. Pod to se skriva ogromno razvoja, več kot 150 patentov in nekaj rešitev iz dirkalnika F1 (rekuperacija energije in njena učinkovita raba ter razvoj pri samodejnem menjalniku.) Bolj kot to nas je zanimalo, kaj uporabniku hibridno gnani Renault ponuja in kako drugačen je.

Kot že omenjeno, e-tech oznaka predstavlja hibridne Renaultove avtomobile, a ima dve različici. Clio spada v kategorijo polnih hibridov (HEV), medtem ko captur in megane grandtour sodita med priključne hibride (PHEV). Vsem trem je osnovni enak pogon. Torej, pod sprednjim pokrovom je vgrajen 1,6-litrski atmosferski motor s 66 kilovati moči (prilagojen emisijskim standardom), ta pa ima na sebi pritrjen še glavni elektromotor in pomožni električni motor (generator in zaganjalnik). V primeru hibridnega clia ima pogonski sklop vgrajeno 1,2 kWh baterijo (230 V) proizvajalca Hitachi, pri priključnem hibridu pa je pod zadnje sedeže vgrajena litij-ionska baterija z zmogljivostjo 9,8 kWh (proizvajalec LG).

Osnovni clio e-tech je pri nas na voljo za 18.690 evrov, priključno-hibridni captur stane najmanj 25.190 evrov, prenovljeni karavanski megane (faza 2) pa 29.490 evrov. Pri vseh je upoštevan promocijski popust.

Pri cliu bo majhna zmogljivost baterije omogočala le nekaj kilometrov “tihe” vožnje in do najvišje hitrosti okrog 70 km/h, hkrati pa bo vsakokratno speljevanje z mesta vedno pogojeno z električnim načinom vožnje. Pri capturju in meganu grandtour, ki sta opremljena s polnilnim kablom, je doseg brezemisijske vožnje primerno daljši. Med 50 in 60 kilometri do najvišje hitrosti 135 km/h, pravijo v tovarni, medtem ko polnjenje na klasični domači vtičnici poteka od tri do pet ur (moč polnjenja omejena na 3,6 kW). Renaultjevci so vsem trem modelom namenili samodejni menjalnik in z njim možnost izbire programa B ali brake, kjer gre za rekuperacijo energije, pri kateri ni možno s stikali izbirati stopnjo intenzivnosti. Poleg tega je vzpostavljeno polnjenje baterije pri upočasnjevanju in pri zaviranju (regenerativno zaviranje).

Potreben stisk gumba pred točenjem goriva

Postanek na bencinskem servisu bo po novem malce drugačen in nekaj sekund daljši. Ker je v hibridnem Renaultu vgrajena neprodušno zaprta posoda za gorivo, zaradi česar mora uporabnik pred točenjem goriva predhodno stisniti poseben gumb na armaturni plošči. Kot povedo Renaultovi mojstri, v posodi za gorivo vlada tlak, ki se ustvarja pri hlapenju goriva in ker je pri tem vozilu možnost, da se dlje časa avto vozi zgolj na elektriko, bi ob naslednjem polnjenju odpiranju lopute za gorivo vnetljivi hlapi lahko povzročili tudi možnost požara. Zato so zasnovali nov sistem, ki ob pritisku gumba v potniški kabini “dekompresira” posodo za gorivo prek posebne cevke nad zadnjim kolesom in šele na to odpre loputo za točenje goriva. Vezano na ta sistem bo v 39-litrski posodi moralo biti vsaj 8 litrov goriva. Skupna sistemska moč pri cliu znaša 103 kilovate (140 KM), kar v tovarniškem jeziku pomeni porabo 4,3 litra na 100 km, sistemska moč pri ostalih dveh pa znaša 117 kilovatov (160 KM), medtem ko so podatki o porabi ovrednoteni le na slab liter in pol. V praksi se bo pri obeh podatek porabe gibal nekoliko višje.

Prav poraba naj bi bila tisti ključni podatek, zaradi česar pri Renaultu stavijo na prodajni uspeh. Obenem so pri razvoju uspeli ohraniti enako prostornino pri prtljažniku (dodan je še dodaten prostor za kable), ne pa tudi pri ceni.

Osnovni clio e-tech je pri nas na voljo za 18.690 evrov, priključno-hibridni captur stane najmanj 25.190 evrov, prenovljeni karavanski megane (faza 2) pa 29.490 evrov. Pri vseh je upoštevan promocijski popust.


Najbolj brano