Pa naj razume, kdor more

Primer štiripasovnice nad Izolo je vzorčni primer naše prometne politike, ki je ne vodijo strokovnjaki, ampak politiki in birokrati.

Hitra razlaga: štiripasovnica, ki se je včasih začela na križišču proti bolnišnici, je bila od nekdaj hitra cesta, po kateri smo lahko vozili 110 kilometrov na uro. Tudi ko so prevrtali Markov hrib in zgradili dvocevni predor je bilo tako. Zato je Dars že skoraj proti koncu ceste postavil portal, s katerega je nameraval elektronsko cestniniti tovornjake.

Namesto da bi umaknili stare table, birokrati preprosto napišejo, da od danes neka tabla ne pomeni več enako kot včeraj.

Pa se je nekega dne nekdo domislil rešitve, s katero je pošteno zapletel razumevanje ceste in zagrenil življenje voznikom. Štiripasovnica zdaj ni več hitra cesta, ampak običajna glavna cesta, po kateri lahko drvimo največ 90 kilometrov na uro. Ob tem pa ni nihče pospravil modrih tabel ob cesti, tako da velika večina voznikov še naprej misli, da vozi po hitri cesti. Da je zmeda popolna, se mešajo modre in rumene ter stare in nove table ...

Po mnenju večine voznikov skregana z zdravo pametjo je sprememba kategorije ceste povzročila zmedo med vozniki, ki po cesti še naprej drvijo 110 na uro, policisti pa jim merijo hitrost in pišejo kazni. Darsu je povzročila škodo, ker je postavil ogromen jeklen portal, ki je zdaj povsem neuporaben. Na njem zdaj stoji le svetlobni znak za omejitev hitrosti in verjetno gre za najdražji svetlobni znak v naši državi ... In kot v posmeh vsem državljanom, ki vsaj poleti živijo v neznosnih razmerah ob glavnih cestah prvega reda, so štiripasovnico razglasili za glavno cesto drugega reda. Da ne bo pomote, vsi vozniki podpišemo za tak standard glavnih cest, dokler pa so ceste višjih kategorij od izolske videti kot kozje steze, gre za norčevanje.

In tako gre naša prometna politika naprej. Medtem ko strokovnjaki nekaj let razpravljajo o tablicah na mopedih, jih na koncu po desni strani prehiti politična stranka in parlament tablice potrdi po njenem predlogu. Ali ko država popusti močnim lokalnim interesom in zapre poleg avtoceste edino spodobno cesto med Koprom in Izolo, potem pa porabi skoraj 700.000 evrov za preurejanje novega predora. In ko, namesto da bi preprosto umaknili stare table, birokrati preprosto napišejo, da od danes neka tabla ne pomeni več enako kot včeraj. Pa je. In potem naj razume, kdor more!


Preberite še


Najbolj brano